Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ikäinen lapsi voi lain mukaan olla vanhemman työpäivän ajan yksin kotona?

Vierailija
13.06.2012 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laista en tiedä mitään.

Vierailija
2/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se raja menee siinä kouluiässä. Päivähoitoikäisten kuuluu olla päivähoidossa vanhempien ollessa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa ei määritellä, milloin lapsen voi jättää yksin kotiin. Suosittuksena on, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä.

Vierailija
4/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska esikoinen lähtee nyt syksyllä ekalle ja joutuu toisinaan olemaan tunnin pari yksin ip-kerhon jälkeen. Hän joutuu myös joskus lähtemään kouluun yksin, kun me vanhemmat menemme välillä tosi aikaisin töihin. Seuraavana kesänä tokaluokan alkamista odotellessaan lapsi joutuu olemaan työpäiviäkin yksin. Moni on tästä ollut huolissaan ja joku on epäillyt, että kohta on sosiaaliviranomaiset oven takana kolkuttelemassa. Siksi halusin tietää onkä tähän lakin määräämää ikää.Lapsi on kiltti, reipas ja hyvin omatoiminen, joten en itse usko, että tämä on ongelma. ap

Vierailija
5/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni oli 5-vuotiaasta asti yksin työvuorojen ajan kotona. Myös yöaikaan.

Vierailija
6/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman tunnin yksin koulun jälkeen. Ei mitään ongelmaa ole ollut asian kanssa.

Itse pienenä olin aina 4-5 tuntia yksin koulun jälkeen, mikä näin jälkikäteen tuntuu pitkälle ajalle.

koska esikoinen lähtee nyt syksyllä ekalle ja joutuu toisinaan olemaan tunnin pari yksin ip-kerhon jälkeen. Hän joutuu myös joskus lähtemään kouluun yksin, kun me vanhemmat menemme välillä tosi aikaisin töihin. Seuraavana kesänä tokaluokan alkamista odotellessaan lapsi joutuu olemaan työpäiviäkin yksin. Moni on tästä ollut huolissaan ja joku on epäillyt, että kohta on sosiaaliviranomaiset oven takana kolkuttelemassa. Siksi halusin tietää onkä tähän lakin määräämää ikää.Lapsi on kiltti, reipas ja hyvin omatoiminen, joten en itse usko, että tämä on ongelma. ap

Vierailija
7/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa ei määritellä, milloin lapsen voi jättää yksin kotiin. Suosittuksena on, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä.

Vierailija
8/8 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kesällä jättäis koko päiviksi kotiin yksin. Johonkin leirille tai toimintaan ainakin mukaan. Ja vanhemmat voivat lomailla vuorotellen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi