Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet: Miten hoidatte lasten joulun ex-puolison kanssa?

Vierailija
13.06.2012 |

Millaisella sopimuksella?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee periaatteella joka toinen siellä, joka toinen kotona. Reilua ja rehellistä!

Vierailija
2/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä puolenpäivän aikaan vaihto. On toiminut meillä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime vuonna lapsi minulla joulun ajan, tänä vuonna isällään. Tosin viime joulunakin käväisin isän kanssa mummolassa aattona. Minua ei häiritse olla jouluna yksinkään.

Joustavasti siis.

Vierailija
4/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei ole ollut kiinnostunut lapsestaan eron jälkeen.

Vierailija
5/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä pidetään kiinni ympäri vuoden. Joulut ovat toistaiseksi sattuneet minulle eikä ex ole ehdottanut tähän mitään muutosta, joten sopii mulle näin...

Vierailija
6/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapanina vaihto.

Toimi noin 7 vuotta (laspi 7-13v.). Sitten sain toisen lapsen nykyisen aviomieheni kanssa ja lapsi on siitä lähtien ollut "kotona" aina jouluaatot. Meillä on kahden lapsen kanssa enemmän joulua kuin exällä, sen avokilla ja kissoilla.

Vierailija
7/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun aina minun kans, eksä ei vietä joulua eikä siksi halua lapsia sinne silloin.

Vierailija
8/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on kuollut ja isä on missä lie. Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja, mies lähti toisen mukaan.

Minulla on erittäin hyvät välit ex-anoppiini ja on ollut tapa jo useita vuosia, että menen sinne jouluksi, saavat isovanhemmat nauttia lastenlasten seurasta. Ex-mieheni tulee sinne uuden vaimon kanssa myös, ei ole lapsia kuulunut heille 3 vuoteen. Muuten he eivät lapsia tapaa kuin juhannuksena, jolloin kanssa kokoonnumme kuten jouluna.

Kaikki siis sovussa, tai ex-anoppi lähksyttää kyllä joka välissä poikaansa, kun tuollaisen hempukan otti uudeksi vaimokseen, olisi pitäytynyt entisessä...

Vierailija
9/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toiminu meillä ainakin. Lapsi avaa meidän ostamamme lahjat sitten, kun tulee kotiin.

Vierailija
10/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jouluna kotona ja joulupäivänä sitten isän kanssa jonkun tunnin.

Vierailija
11/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ovat minulla aattona ja käyvät isällä päivällä koska meillä vietetään JOULUA, kotona on aina myös kolme vanhempaa lasta, kaksi tulee maailmalta ja 18v asuu vielä kotona ja lahjoja on RÖYKKIÖ. Exä ostaa yleensä vain yhden lahjan joten en usko että lapset haluavat olla siellä aattoiltaa, exän nyxä osti viime jouluna paidat lapsille ja exä osti pleikka kolmosen jolla pelaa itse ja nyxän pojat myös 26 päivää kuukaudessa.

Ja omani eivät voi mennä sinne jos nyxän pojat ovat paikalla.

Mutta aivan sama, meidän joulumme ovat ihania.

Vierailija
12/15 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron astuessa voimaan ja , kun muutettiin eri kuntiin, lasten asuinpaikka on luonani, vaikkakin yhteishuoltajuus on meillä.

Lapset ovat saaneet aina keskenään päättää joulun, uudenvuoden, pääsiäisen, vapun sekä juhannuksen viettopaikan ja sitten ollaan miehen kanssa järjestetty sen mukaan.

Joulun ja vapun ovat lapset olleet aina minun luonani, uusvuos, pääsiäinen sekä juhannus ovat menneet aikalailla tasan molemmille näiden yhdeksän vuoden aikana.

Äitienpäivä viikonloppu luonani ja isänpäivä viikonloppu isän luona.

Muuten mennään kalenterista parilliset viikonloput toisen ja parittomat toisen luona.

Luullakseni kaikki ovat olleet tytyväisiä.

Vierailija
13/15 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomioistuinsovittelussa sovittu joulut vuorovuosina, mutta eiköhän isä peruuta oman jouluvuoronsa viimeistään paria viikkoa aikaisemmin, esim. lomamatkansa vuoksi, ja lapset pettyneinä ovatkin äidin luona. Ja sitten kun koittaa äidin jouluvuoro, isä onkin muina miehinä houkuttelemassa lapsia luokseen, että NYT isä ottaisikin heidät.

Koskaan en ole voinut suunnitella itselleni mitään muuta jouluksi, koska aina pitää olla jotenkin varautunut siihen, että lapset onkin kotona.

Tämä sama sirkus toistuu kaikkina juhlapyhinä, pääsiäisenä, vappuna, uutena vuonna....

... Ja nyt nämä jo teinit senkun palvoo isäänsä, "isä se on niin kiva"!

Vierailija
14/15 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset vuoroviikoin. Eli joka toinen joulu toisinpäin, koko viikko.

Vierailija
15/15 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto vuorovuosin. Sovitaan aikataulut pyhien sijoittumisen mukaan erikseen joka vuosi. Aattona kukaan ei kuskaa mihinkään suuntaan. Se, jonka luona lapset ei aattona ole voi juhlia joulua ennen tai jälkeen aaton miten itse tykkää.

En itse ole erityisen jouluihminen, tänäkin jouluna minusta on ihan mukava että lasten isä vie heidät jouluksi mummolaan jossa on heille isommat himinät.