Mä NIIIN odotan, että toi kuopus vanhenee vielä n. 5 vuotta.. loppuu LELUJEN LEVITTELY!
Kämppä on taas kuin räjähdyksen jäljiltä. Lapsi raahannut kaikki lelulnsa huoneestaan tänne muualle huusholliin. Pikkuautoja, junaratapalikoita, mytyssä olevia vaatteita (tykkää käydä vaihtamassa vaatteitaan tunnin välein ja edelliset jää aina myttyyn jonnekin lattialle), lehtiä, kirjoja, rakennuspalikoita yms. sälää lattiat täynnä! Lisäksi esim. hakee toisinaan oma-aloitteisesti jääkaapista naposteltavaa ja jättää ne pitkin kämppää (äskenkin pelastin maitopurkin ja makkarapaketin olkkarin lattialta)
Kun siivoan, menee max. 2 tuntia niin kaikki on taas levitelty.
Ja lapsi itse ei siivoa jälkiään, on hirveän omatahtoinen ja itsepäinen, ja mä taas on ihan liian kyllästynyt samasta asiasta käskemiseen ja (hiiittaaaasti etenevän) lapsen siivouksen vierestä valvomiseen (pakko valvoa vieressä, tai ei siivoa mitä on käsketty) joten siivoan nykyään itse ne sotkut. Joo-o, tiedän, emämoka äidiltä mutta EN jaksa nyt enää muutakaan.
Lapsen isoveli oli samanlainen tuon ikäisenä, mutta se helpotti kun tuli lähemmäs 10-vuoden ikää. Sitten siirtyi lähinnä viettämään aikaansa kavereiden kanssa (pihalla) tai pelaamaan tietokoneella tai lukemaan kirjoja. Eli ei niin hirveästi sotkemista.
Kuinka vapauttavalta se mahtaakaan tuntua, kun tää nuorinkin ohittaa leluvaiheen, ja saan roudata ne kaikki kirppikselle/kaatopaikalle!!! (no pari rakkainta voidaan jättää muistoksi) Ah autuutta!
Kommentit (7)
lapsi on kuitenkin terve, pystyy itse liikkumaan, ei makaa esim. letkuissa sairaalassa tai ole vaikeasti kehitysvammainen....joten suhteutapas vähän näitä ongelmiasi.
Meillä nuorin 2v., ei muutama palikka maailmaa kaada ja kyllä sen ikäinen osaa jo itse siivota ja jaksaa siivota ainakin osan.
Teillä ilmeisesti jo melko iso kun jääkaapille yltää? Miksi vaihtaa vaatteita koko ajan??
ja todellakin saavat aivan törkeän sotkkun hetkessä.
Ei mitään muutamaa palikkaa. Ja myös 1-vuotiaamme osaa työntää tuolin jääkaapin eteen ja ottaa sieltä tavaraa.
Ja molemmat tykkäävöt myös nakupelleillä, joten vaatteet löyttyvät milloin mistäkin...
lapsi on kuitenkin terve, pystyy itse liikkumaan, ei makaa esim. letkuissa sairaalassa tai ole vaikeasti kehitysvammainen....joten suhteutapas vähän näitä ongelmiasi.
Meillä nuorin 2v., ei muutama palikka maailmaa kaada ja kyllä sen ikäinen osaa jo itse siivota ja jaksaa siivota ainakin osan.
Teillä ilmeisesti jo melko iso kun jääkaapille yltää? Miksi vaihtaa vaatteita koko ajan??
muutama palikka joo ei maailmaa kaatais mutta täällä on siis joka huoneen lattiat täynnä kaikkea mahdollista. Poika oikeastaan viettää aikansa sillä, että hakee tavaraa ja kärrää sitä lattioille, ja hakee uutta ja levittää, ja taas hakee uutta..
Meidän jääkaappi alkaa ihan lattiatasosta ja kahvakin on niin pitkä että siihen ylttyy jo heti kun pystyyn pääsee.
Jaa miksi vaihtaa vaatteita koko ajan, no enpä tiedä?? Tykkää ottaa jonkun autot-aiheisen paidan mutta sitten tunnin päästä ilmeisesti halusikin sen jossa on koiran kuvia jne.
ap
kämppä on täynnä hikisiä sukkia, märkiä ja kuraisia urheiluvälineitä, paskaisia ja öljyisiä moponosia, autolehtiä, ryppyisiä t-paitoja...
teinin omaan huoneeseen... josta taas selviää laittamalla oven kiinni, jos ei jaksa kattella.
ap
vähentäkää tavaraa! Kerrallaan vaan osa leluista käyttöön. Ei se lapsi niitä itse ole hankkinut.
ja todellakin saavat leikkiä kaikkialla :)
Sit välillä siivotaan sotkut pois, että voivat aloittaa alusta :)
2 vanhinta on tosin jo ohittanut tuon leikki-ikän, nyyh :( Ja ihan täysijärkisiä noista on kasvanut, vaikka ovatkin saaneet leikkiä!
Mun mielestä se vaan kuuluu pikkulapsi-aikaan!
kämppä on täynnä hikisiä sukkia, märkiä ja kuraisia urheiluvälineitä, paskaisia ja öljyisiä moponosia, autolehtiä, ryppyisiä t-paitoja...