Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa meille koiraa

Vierailija
12.06.2012 |

Olisi kiva löytää koira, joka olisi keskikokoinen (ei siis sylikoira eikä paimenkoira), viisas luonne, lapsiystävällinen, ei todella paljon liikuntaa tarvitseva, turkki sellainen ei lyhyt eikä hirveän pitkä, 8-15 kg painava, ei lyttykuonoinen, ei metsästyskoira. Mikä koira siis?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basenji tai gorgi? Collieta en lähtisi suoraltakädeltä lapsiperheeseen suosittelemaan,itse olen törmännyt paljon yksilöihin joilla on taipumusta näykkimseen ja itsellä ollut 2 hyvin epäluotettavaa yksilöä.Tosin varmasti on niissäkin hyviä,mutta itse en hankkisi sellaista lapsiperheeseen.

Noutajat ovat myös ihna hyviä ja lepposia lapsiperheen koiria =)mutta ne ovat sitten jo hieman isompia.

Vierailija
2/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ystävällisiä, leikkisiä ja älykkäitä. Karvaa ei lähde. Tosin pitää trimmailla, mutta jos et vie näyttelyyn niin ihan sama leikellä itse.

En ollut itse mitenkään paneutunut "puudeleihin", kun itsellä ollut vain palveluskoiria, pidin niitä jotenkin "turhanpäiväisinä". Nyt, kun mieheni siskolla on villakoira, olen vähän tutustunut rotuun, ja voisin oikein hyvin kuvitella lapsiperheeseen. Mukava ja fiksu koira. Ja jos joku perheestä innostuu harrastamaan joskus, sopii myös agilityyn tai tottikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...löytyy espanjanvesikoirasta ja tanskalais-ruotsalaisesta pihakoirasta.

Vierailija
4/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin

- lutuinen, kun on koulutettu (terrieri on aina terrieri eli "kovapäinen" ja luulee itsestään isoja eli ehdottomasti pitää kouluttaa)

- liikuntaa (mikä on ei todella paljon...?), kyllä koira kun koira tarvitsee liikuntaa, tosin meidänkin koira nauttii myös takapihalla auringossa köllötellessä, mutta juoksee kyllä sitten sitäkin enemmän kavereiden kanssa metsässä

- painaa 7 kg:n huitteilla

- muistettava, että nypityttävä noin 3-4 kk:n välein, ainoastaan nyppimällä turkki pysyy rodulle ominaisena = likaa hylkivänä, eikä karvat lähde

- eli vaikka meillä siis westie = valkoinen pitkäkarvainen, niin meillä ei ole koiran karvoja ja koira pysyy puhtaana ilman suuria pesuja -- ja tämä siis sen johdosta, että nypitään

Mutta westie on yksi parhaimmista koiraroduista, mitä itsellä ollut. Pieni, mutta ah niin suuri luonne. Aktiivinen, reipas, hassu.

Vierailija
5/13 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, saa kyllä tehdä kaikkea noita, mutta ei kuitenkaan olla haukkuva lintukoira eli liiallinen hakukunta ei toivottavaa.

Vierailija
6/13 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi noihin kriteereihin?

Vierailija
7/13 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkarvaisen koiran voisi käyttää trimmauttamassa?

Vierailija
8/13 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terrieri voisi ollakin. Collie on paimenkoira eli ei niin iso.

Vierailija
9/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terriereitä ja collieita on eri kokoisia.

Collie on siro rakenteinen.

Vierailija
10/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikokoista villakoiraa.

Vierailija
11/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. cairn, länsiylämaanterrieri, skotlanninterrieri, manchesterinterrieri. Manssilla ei ole edes trimmattava turkki (noilla muilla luettelemillani on nyppimällä trimmattava).

Vierailija
12/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain yhden kokoisia collieita ja shelttejä, jotka eivät ole collieita.

Vierailija
13/13 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joku pienehkö vinttikoirakin( whippet, cirneco dell etna) voisi tulla kysymykseen, mikäli niiden ulkonäöstä pidätte. Kun noi saa vapaana juosta päivittäin niin ei muuten kauheasti liikuntaa tarvitse. Vinttareilta kuitenkin löytyy metsästysviettiä, vaikka ei niiden kanssa ole mikään pakko (eikä kovin monet harrastakaan) metsästystä harrastaa.

Mutta tuo oli vain oma ehdotukseni, suosittelisin lainaamaan kasan koirakirjoja ja käymään näyttelyissä sun muissa koiratapahtumissa niin voi alkaa oma rotu löytymään ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi