Ei hitto! Ollaan täällä etelässä nyt toista päivää ja eikös
nuo lapset päässeet pahasti palamaan :( On niin huono äiti fiilis.
Laitettiin kyllä 20 suojakkerrointa mutta ei kai sitten riitänyt. Vai voi rasva olla vanhentunutta niin ettei enää toimi? En ihan tarkkaan muista koska olen tuon rasvan ostanut.
Vinkkejä lasten olon helpottamiseksi otetaan vastaan... :(
Kommentit (11)
en itse edes kokeilisi 20 kerrointa, aina 50 käytössä. Suomessa ja ulkomailla, osta sellasta loppumatkaksi. Ja sitä pitää laitella ihan vähän väliä uudestaan.
ikävää..Kannattaa ostaa ihan 50 suojakerrointa lapsille aina.
Nyt laittaisin voidetta jääkaappiin tai pakastimeen ja siitä kylmää voidetta iholle, helpottaa kummasti oloa hetkeksi.
Olen itse käyttänyt paljon oliiviöljyä ihonhoidossa ja se on hyvin kosteuttavaa, sitä laittaisin myös illalla iholle ja pyyhkisin ylimääräisiä pyyhkeellä pois.. sen pitäisi vähän rauhoittaa ihoa..
Älä nyt pidä itseäsi huonona äitina. Varmaan noin olisi käynyt minullekin, lapseni on sellainen pellavapää..
Onneksi palamisen aiheuttama kipu on helpottanut vähän jo huomiseen mennessä.
Pitäkää huone viileänä ja rasvailkaa PALJON :) tsemp ;)
pitkät paidat päälle,myös uidessa..aurinkorasva laitetaan HETI aamulla ennen aamupalaa, että ehtii imeytyä...ja lisätään koko ajan...siltikään ei voi olla koko pv auringossa iho paljaana!!
t.kosmetologi =)
Sain vinkin paikallisilta. Kookos on luontaisesti antiseptista ja ihoa rauhoittavaa. heti seuraavana aamuna oli parempi iho.
anna paljon juotavaa ja tulehduskipulääkettä reippaasti
Meillä aina 50 ja sitäkin pitää levittää ahkerasti lisää pitkin päivää. Silti joskus jollain on päässyt iho hieman punoittamaan.
itsekin laitan 50 ihan huoletta, koska muuten palan. Lapsille lisäksi T-paita aina päällä, samoin hattu ja pysytellään pois pahimmasta auringosta (pari tuntia puolen päivän molemmin puolin).
Meillä aina 50 ja sitäkin pitää levittää ahkerasti lisää pitkin päivää. Silti joskus jollain on päässyt iho hieman punoittamaan.
aloe vera-geeliä tai after sunia. Pidä rasva jääkaapissa (minibaarissa?), niin viilentää mukavasti. Yöksi voi myös kastella vähän pyyhkeitä/lakanoita, laittaa niitä pahimpiin kohtiin ihoa.
Ja tarvittaessa särkylääkettä. Ja huomenna pitkähihaiset/housut päälle, myös uidessa.