Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitiligo

Vierailija
12.06.2012 |

Te keillä on vitiligo, oletteko löytäneet mitään keinoa edes vähän helpottaa sen leviämistä? Tai peräti saaneet jollain keinolla jopa paranemaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatti viikset että jostain kohasta sai peitettyä.

Ehkä sun kannattais suojautua auringolta niin ei tule niin isoa kontrastia ijon sävyissä.

Vierailija
2/16 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnassa vitiligoa yli 15 v. Jotenkin oletan, että se liittyy myös ihon palamiseen, olen tuon alueen teininä polttanu niin, että tuli ihan rakkuloita.

Otan nykyään tosi varoen aurinkoa. Ei ole juurikaan levinnyt. Altista kyllä auringolle, mutta alkukesästä suojakerroin on jopa 50.

Mua ei juurikaan haittaa, sitten varmaan, jos olisi kasvoissa.

Yhdellä tutullani on tosi pahana, hän käy ulkomailla saamassa jotain tosi kallista hoitoa, mutta en ole huomannut siinä mitään parantumista. Pahenee vuodesta toiseen ja on ihan kasvoissakin. SIlti näyttää ottavan reilusti aurinkoakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaisin vaan pahasti, en juurikaan rusketu. Nyt vaan on naamasta lähtenyt silmien ympäriltä pigmentti ja se on melko hurjan näköistä, varsinkin kun on pisamia. Tai kohtahan niitäkään ei enää ole.

Viiksistä en taida niin tuuheita saada että peittäis vitiligo -läikät...

Vierailija
4/16 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina herkkään palamiseen? Mulla myös pisamia. Mutta uutena nää helvetin maksaläiskät, isoja, kasvoissa.

Raskauden aikana tuli isoin otsaan ja nyt näkyy himmeänä myös poskessa. Pisamatkin on yhtyny isommiksi länteiksi..

t. se jolla vitiligo rinnassa

Vierailija
5/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina herkkään palamiseen? Mulla myös pisamia. Mutta uutena nää helvetin maksaläiskät, isoja, kasvoissa.

Raskauden aikana tuli isoin otsaan ja nyt näkyy himmeänä myös poskessa. Pisamatkin on yhtyny isommiksi länteiksi..

t. se jolla vitiligo rinnassa

Vierailija
6/16 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enemmän pigmentittömiä läiskiä kyllä on kuin keskivertoihmisillä. Nivusissa on molemmilla puolilla läiskät, toinen niistä on suurentunut paljonkin sitten lapsuusiän. En tiedä liittyykö se vain ihan yleiseen kasvamiseen vai olisiko tuo suurentunut muutenkin. Viime vuosina (olen 22) en ole huomannut suurentumista. Toisessa nivusessa oleva läiskä taas vaikuttaa jopa pienentyneen. En ole tehnyt mitään eli ihan itsestään ovat muuttuneet.

Toinen silmäluomi on myös pigmentitön, on muuten harvinaisen takapuolesta... En oikein viitsi kulkea missään täysin ilman meikkiä, vaan aina tulee laitettua edes meikkivoidetta silmien ympärille, että peittyisi edes vähän. Etenkin teininä kadehdin ns. normaaleja, joilla mitään iho-ongelmia ei kasvoissa ollut.

Ap:n kysymykseen tämä nyt ei vastannut lainkaan, mutta kunhan purkauduin...

Vierailija
7/16 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sairaus...

Vierailija
8/16 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitiligo ei ole mikään sairaus. Vitiligo ilmestyy yli kaksikymppisenä ja se asettautuu raajoihin, yleensä nivusiin, kainaloihin jne symmetrisesti kumpaankin raajaan.  Ei sitä mitenkään pysty "parantamaan"

Vierailija
9/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 15:39"]Vitiligo ei ole mikään sairaus. Vitiligo ilmestyy yli kaksikymppisenä ja se asettautuu raajoihin, yleensä nivusiin, kainaloihin jne symmetrisesti kumpaankin raajaan.  Ei sitä mitenkään pysty "parantamaan"
[/quote]

Autoimmuunisairaus, joka ei ole sairaus...? Kuole...

Vierailija
10/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuulkaas! Onko se joku ammattitauti vai mitä ihmettä, onko tämä sattumaa! Kolmella lääkärillä olen vitiligoa käsissä nähnyt. Muilla ihmisillä ei ole tullut vastaan, ainakaan näkyvissä paikoissa. Mitä ihmettä. :D

Vierailija
11/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 03:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 15:39"]Vitiligo ei ole mikään sairaus. Vitiligo ilmestyy yli kaksikymppisenä ja se asettautuu raajoihin, yleensä nivusiin, kainaloihin jne symmetrisesti kumpaankin raajaan.  Ei sitä mitenkään pysty "parantamaan" [/quote] Autoimmuunisairaus, joka ei ole sairaus...? Kuole...

[/quote]

Niin, se ei ole siis sellainen sairaus jonka takia on jotenkin kyvytön tai joka olisi kivulias. Ja onko se sitten autoimmuunisairaus vai voiko sen syntymiseen olla useampia tai muita syitä. Sitä ei tiedetä.

Mä voin olla auringossa ihan normaalisti vaikka on vitiligo mutta en suosittele suoranaista auringonottoa. Käsissä voi olla pigmenttimuutoksia muustakin syystä eivätkä kaikki pigmenttihäiriöt ole vitiligoa. Minua vitiligo ei häiritse mitenkään eikä kukaan ole koskaan maininnut siitä. 

The cause of vitiligo is not known, but doctors and researchers have several different theories. There is strong evidence that people with vitiligo inherit genes that make them susceptible to depigmentation. The most widely accepted view is that the depigmentation occurs because vitiligo is an autoimmune disease—a disease in which a person's immune system reacts against the body's own organs or tissues. People's bodies produce proteins called cytokines that, in vitiligo, alter their pigment-producing cells and cause these cells to die. Another theory is that melanocytes destroy themselves. Finally, some people have reported that a single event, such as sunburn or emotional distress, triggered vitiligo; however, these events have not been scientifically proven as causes of vitiligo.

Vierailija
12/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valohoito. Kysy lääkäriltä. Kohdat joissa ei ole pigmenttiä, palavat todella helposti. Saa valita: paljon aurinkorasvaa tai melanooma.

Vierailija
13/16 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään parannuskeinoa =( Valohoitoa voi tietysti yrittää, mutta se on pitkä prosessi ja lopputulos on sitten mitä on. Mulla tuli ekat läikät teininä ja nyt yli kolmikymppisenä on pahentunut, epäilen syyksi stressiä.

Toivon vaan ettei hiuksetkin tipu päästä, sillekin altistuu tämän sairauden takia =(

Vierailija
14/16 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 15:39"]

Vitiligo ei ole mikään sairaus. Vitiligo ilmestyy yli kaksikymppisenä ja se asettautuu raajoihin, yleensä nivusiin, kainaloihin jne symmetrisesti kumpaankin raajaan.  Ei sitä mitenkään pysty "parantamaan"

[/quote]

Sinun kohdallasi?

Vierailija
15/16 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitellä lähinnä ettei tarvitse kuulla ilkeyksiä

Vierailija
16/16 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt raskaana, ja vitiligoa ollut viimeiset 15 vuotta. Koko ajan lisääntyy valkoiset läikät ja tullut kasvoihinkin... Eihän tällä sairaudella muuta ole kuin kosmeettista haittaa, mutta inhottavaa ja varsinkin kesällä niissä kasvoissa ja käsissä!

Suvussa on äidillä tätä ja kilpirauhassairauksia. Voi kun tuleva lapsi säästyis tältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän