ärsyttävimmät kliseet sisustuslehdissä
esim. talo oli täysin remontoitava, mutta näimme pontetiaalin tai mahdollisuuden.
Siis argh, niin klisee ja toistuu joka ikisessä esiteltävässä kämpässä tai blogistin kodissa joita on kykylehdet pullollaan ja aivan toistensa kopioita
Kommentit (429)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2012 klo 11:51"]
se tulee aina vastaan kun jotakin sisustusta esitellään niin aina löytyy sisustuksesta vanha kaunis huonekalu, joka on löytynyt roskiksesta. Missä on sellainen roskis, josta löytää kauniita huonekaluja? Miten voi olla että sisustajilla on sellainen tuuri, että ne löytää rokskiksista vanhoja ja mahdollisesti arvokkaita huonekaluja. En ymmärrä.
ne alvar aaltoa pursuilevat roskikset ovat? Entä missä isä tai aviomies, joka hienosti nämä löydöt restauroi?
Helsingistä ainakin löytyy kumpiakin.
Minä muuten löysin kaksi muurahaistuolia roskakatoksesta!!!! Ja tämä on tosi. Tapahtui Pohjois-Karjalassa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2012 klo 10:42"]se tulee aina vastaan kun jotakin sisustusta esitellään niin aina löytyy sisustuksesta vanha kaunis huonekalu, joka on löytynyt roskiksesta. Missä on sellainen roskis, josta löytää kauniita huonekaluja? Miten voi olla että sisustajilla on sellainen tuuri, että ne löytää rokskiksista vanhoja ja mahdollisesti arvokkaita huonekaluja. En ymmärrä.
[/quote]
Hiukan offtopic, mutta itse olen tosiaan löytänyt roskiksista vaikka mitä aarteita. Muistan vuosia sitten kun esim. Helsingissä remontointiin erästä hienomoaa hotellia ja kaikki vanha tavara kannettiin pihalle olevalle roskalavalle. Sieltä kävin sitten hakemassa peräkärrykuormittain valtavia peilejä, ruokapöydän tuoleja, sivupöytiä, mattoja jne. Nykyään remonttiatekevät urakoitsijat ei jaksa.kierrättää mitään vaan kaikki lattiasta kattoon lentää roskalavalle.
Ja nuoret pojat Haminan seudulta löysivät kaatopaikalta 6 (vai 8) munatuolia. Tosi on! (oikeasti on)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:31"]
Minä muuten löysin kaksi muurahaistuolia roskakatoksesta!!!! Ja tämä on tosi. Tapahtui Pohjois-Karjalassa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 14:03"]Inhoan niitä tekstipurnukoita, joita saa tyyliin Prismasta! Siis niitä valkoisia, joissa lukee vaikka "Cookies", "Flour", "Things" tai vitsikkäästi "Something" tai "Love". Aarrgh!
Odotan oikeastaan innolla sitä, että joku hipster kääntää ne suomeksi. Niillä olisi edes huumoriarvoa. Ehdotan vaikkapa "Piparia" ja "En tiedä (enkä uskalla avata)"
[/quote]
Onhan niitä suomeksi. Sekalaiset, avaimet, krääsää, tärkeetä ja mitä niitä tekstejä nyt oonkaan nähnyt. Itsehän en omista mitään tuommoista.
Minua ärsyttää se valikoivuus asioista, jotka mainitaan. Kun kuvassa on iso Ikean sohva, se jätetään huomioimatta ja kiinnitetään huomio pikkujuttuihin. Esimerkiksi näin: "Suurta kulmasohvaa koristavat muhkeat tyynyt, jotka Minna-Riitta on itse ommellut isoäidin piirongin laatikosta löydetystä Marimekon kankaasta."
Alunperin 2 vuotta vanha ketju, mutta kiitos nostajalle, tätä oli hauska lukea. Av:n satiiria parhaimmillaan.
Meillä lukunurkka on talon suosituin ja ehkä jopa käytetyin paikka.
Koti täynnä halpoja kiinalaisvalmisteisia muka-maalaisromanttisia muka-antiikkisiä krääsäsisustustavaroita ja kynttilöitä. Vanhaa tyyliä mukailevat kokovalkoiset kalusteet ja valkoisella puuvillalla päällystetyt sohvat ja nojatuolit.
ah, myös niin kliseistä ja niin muotia tällä hetkellä.
Tosin... sellaisen itsekin haluaisin, ei vaan ole löytynyt vanhaa ovea, niin täytyy tyytyä uuteen sopivaan pöytään ja siihen sitten lasia päälle.
Siis n. kaksi kertaa vuodessa, saattavat tehdä makkaraa tms. Sen takia en lähtisi 12 hengen ruokapöytää ostamaan, muita tuttavia kun ei ole jotka moista harrastaisivat, yleensä mennään aina ulos syömään.
Keittiössä on vain paljasta pintaa ja kulho jossa raaka artisokka.
Pidensit juuri elinikääni muutamalla vuodella. Tyrsk:D
- täysvalkoiset kämpät
- Helsingin keskustan arkkitehtipariskunnan remontoima korkein huonein ja suurin ikkunoin varusteltu vanhan talon ullakkoasunto, kattoparrut ja kakluuni toki löytyvät
- Hengettömät kivitalot, nahkasohvat, teräsjalat huonekaluissa, lasia, desinfiointiaineen haistaa lehden sivuille asti
- lastenhuoneet, joissa jokainen tavara aseteltu tarkkaan. Pojalla limenvihreä tehosteseinä, tytöllä hempeän vaaleanpunainen. Lastenhuoneissakin Muuramen kirjoituspöydät
- Klisee-design-valaisimet: perkuleen LOKKI (ruma kuin perse by the way), Tuplakupla, Artekin uusimmat lasihökötykset, iänikuinen Kartellin Bourgie joka eukon olohuoneessa/makkarissa...
- Beige sohva, ja siinä pakollinen tähtityyny. Yleensäkin yököttävä Kensington-tekstiilien tyrkyttäminen joka paikassa.
- kammottavat 50-70-luvun tyyliin sisustetut värioksennuskämpät
Itse en juurikaan enää jaksa edes lukea sisustuslehtiä, koska kaikki asunnot näyttää IHAN SAMALTA massalta. On vain muutamia variaatioita ja massasta ei kukaan poikkea. Liian stailattua ja hengetöntä.
Heh, loistoketju. Ei noita sisustuslehtien juttuja tosiaan jaksa lukea kuin pienissä erissä, muuten alkaa kliseet tunkea korvista ulos. Mutta eipä kai sitä kovin montaa tapaa ole luetella tavaroiden alkuperää artikkelimuodossa. Ei se mitään laatujournalismia ole.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:07"]
Kaikki mukapersoonalliset pilipalivärkkäykset on ihan ahterista. Niistä kun vielä näkee että ovat tehty juurikin jostain maitopurkista, mutta ei kun pitää vaan silti värkätä. Ja pahinta on kun oikeasti käyttökelpoisista tavaroista tehdään osa sisustusta, ja viedään pois hyöty.
"Kertakäyttömukeista hieno lampunvarjostin."
"Heinäseipäistä saa hienot sisustustikapuut."= SISUSTUSTIKAPUUT?! Eli siis tikapuut joilla ei voi kiivetä..?Kätevät kuin kahvinkeitin joka ei keitä kahvia.
"Pelastin tämän isoisoisäni vanhan polkupyörän tuolta aitasta, ja tein siitä hienon seinäkoristeen. Raimo-Pentti pulttasi sen tiukasti tuohon puolipaneeliin, ja minä maalasin sen valkoiseksi. Kaikki on kehunu."= Poljupyörä jolla ei voi ajaa, oon aina halunnu.
"Vanhoista aterimisista saa ihanan naulakon, pala lankkua jonka maalaat valkoiseksi, ja sitten pulttaat lusikat siihen riviin. Tulee tosi persoonallinen." = Ruma kuin perkele, ja lusikat eivät kestä avainnippua kummempaa painoa. Epäkäytännöllinen ja huono.
"Maitokärryistä tein tällaisen hienon kukkatelineen. Maalasin vain valkoiseksi ja Raimo-Pentti hitsasi pyörät kiinni, ettei lapset työntele huvikseen." = Maitokärryt joita ei voi työntää. Hei mistä näitä saa?!
" Ostin kirpparilta vanhoja ikkunanpokia. Näistä saa tosi kivoja peilejä. Tuo maali lohkeilee romanttisesti. Raimo-Pentti kävi Lasipetteriltä peilejä ja asennutin ne sitten näihin pokiin." = Homeiset ikkunanpuitteet on edelleen homeiset ikkunanpuitteet, vaikka työntäisit niihin mitä.
[/quote]
Paikallinen kansalaisopisto muuten tarjoaa näitä pilipalivärkkäyskursseja. Että sinne vaan ilmoittautumaan, ja opi tekemään lampunvarjostimen kertakäyttömukeista. Materiaalimaksu 50e, tottakai. Maksaahan ne kertsit paljon. Kas kun ei ole pakollisena työkkärin kurssitarjonnassa nämä tällaiset.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:13"]
Mä lopetin lukemasta sisustuslehtiä kun se yksi murhapolttaja poltti sen sisustuskotinsa. Tuli ahdistava olo. Totuus niiden takana on aivan toinen, ja aika monta kyyneltä on vuodatettu sen unelman eteen.
[/quote]
Mikäs juttu tämä on?? (toivottavasti ei ainakaan sisustusklisee)
"Tämä viehättävä koti on osoitus siitä, että kun kekseliäisyyttä ja tyylitajua riittää, kaunis sisustus ei ole rahasta kiinni. Yhtään esinettä ei ole ostettu uutena kaupasta: makuuhuoneen upeat vanhat vaatekaapit ovat Marjukan mummon peruja, samoin olohuoneen antiikkilipasto. Jännittävän kontrastin niille tuo Yrjö Kukkapuron klassinen ruokailuryhmä, jonka nuoripari sai kihlajaislahjaksi Jaakon vanhemmilta. Myös asunnon lukuisat klassikkovalaisimet ovat lahjoja heiltä. Italialaista designia oleva sohvakalusto löytyi eBaysta - siihen haluttiin satsata, koska yhteiseen kotiin ei kelpuuteta mitään rumaa tai epäkäytännöllistä. Sen sijaan asunnossa on lukuisia hauskoja ja varmalla maulla valittuja yksityiskohtia jotka on saatu Marjukan sisaren sisustusliikkeestä. Pariskunnalla on taito tehdä mainioita sisustushankintoja edullisesti: Jaakon työhuoneen komistus Arne Jacobsenin Egg-tuoli, löytyi huuto.netistä vain 5000 eurolla."
Hyvin kirjoitettu, hauska ja oivaltava. ilmaiseksi saa kaikkea ihanaa. Nyyh, kyllä minäkin voisin, enää ei puutu kuin se upporikas suku.
Paras "vinkki" näissä jutuissa on se, että odota täydellistä, älä osta kotiin väliaikaisia ratkaisuja.
Hirveän kiva odotella sohvatta sitä täydellistä sohvaa tai olla peilittä, kunnes täydellinen löytyy.
Talvella on myös aika pimeää ilman valaisimia...
Mua vituttaa ne "ihanat lukunurkkaukset". Siis siinä on joku saatanan virttynyt löhötuoli jossa mukahuolimattomasti päälle heitetty Ikean huopa, ja sitten roskalavalta pelastettu pikkupöytä jossa voi pitää kahvikuppia kun lukee.
Käsi ylös kaikki ketkä oikeasti käyttää tuota lukunurkkaa?? Mullakin on sellainen, olen istunut siinä kerran. Luen iltaisin sängyssä, tai terassilla. Täysin hyödytön nurkantäyte. Mutta piti vaan saada kun se on niin nätti.