Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävimmät kliseet sisustuslehdissä

Vierailija
12.06.2012 |

esim. talo oli täysin remontoitava, mutta näimme pontetiaalin tai mahdollisuuden.

Siis argh, niin klisee ja toistuu joka ikisessä esiteltävässä kämpässä tai blogistin kodissa joita on kykylehdet pullollaan ja aivan toistensa kopioita

Kommentit (429)

Vierailija
61/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa kirjoittaa, ei niinkään ihmisten tapa sisustaa. Eli normaali kiva juttu saadaan kuulostamaan teennäiseltä ja kliseiseltä kirjoittamalla siitä teennäisesti ja kliseisesti. Ei käytetä normaalia hyvää suomenkieltä, vaan mielikuvia luovaa mainoskieltä. Ja moni sellainen, joka on tottunut lukemaan vaikkapa hyvää kirjallisuutta, ärsyyntyy toistuvista fraaseista ja köyhästä kielestä.

Vierailija
62/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa kirjoittaa, ei niinkään ihmisten tapa sisustaa. Eli normaali kiva juttu saadaan kuulostamaan teennäiseltä ja kliseiseltä kirjoittamalla siitä teennäisesti ja kliseisesti. Ei käytetä normaalia hyvää suomenkieltä, vaan mielikuvia luovaa mainoskieltä. Ja moni sellainen, joka on tottunut lukemaan vaikkapa hyvää kirjallisuutta, ärsyyntyy toistuvista fraaseista ja köyhästä kielestä.

on oma formaatti, johon toimittajien on sopeuduttava. Työskentelen kerran viikossa ilmestyvässä lehdessä, ja meillä uudistettiin muutama vuosi sitten lehden tyyli. Kävimme useilla kursseilla ja saimme luettavaksemme mapillisen tietoa siitä, millaisia uusien juttujen tulee olla vanhoihin verrattuna. Kaikki on tarkkaan säädelty, esimerkiksi kuinka aloittaa juttu, mitä asioita tuoda siinä alussa esille.

Enkä työskentele valtakunnallisessa lehdessä. Voin vain kuvitella, kuinka tiukat rajat jossain sisustuslehdessä on kirjoitustyylillle, kuvateksteille, otsikoille tms. Ei se niin mene, että toimittajat lukee toisia sisustuslehtiä ja sitten kopioi tyylinsä sieltä. Hyvän kirjoittajan on pystyttävä mukautumaan lehden vaatimaan tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän asunnosta on kirjoitettu kerran lehteen ja että mua itseänikin ärsytti se juttu. Siitä sai aivan vääränlaisen kuvan kodistamme ja meistä - ikäänkuin emme miettisi muuta kuin mahdollisimman kalliita sisustusratkaisuja päivät päästään. Lisäksi asunnon kokoa oli liioiteltu ja kuvat oli lavastettu rankasti ja kalusteita väitettiin arvokkaaksi designiksi vaikka iso osa meillä on peritty/dyykattu/itse uudistettuja ihan halpoja juttuja. En olisi suostunut, jos ei tutun tuttu olisi anellut. Hävetti jälkeenpäin koko juttu. Me asutaan ihan tavallisessa, ahtaassa kaksiossa kahden lapsen kanssa ja on jouduttu keksimään muutamia erikoisempia sisustusratkaisuja, jotta ylipäänsä mahduttaisi tänne. Että ei ne jutut todellisuutta olekaan.

Itseäni ärsyttää eniten jutut keittiöistä, joissa ei ole lainkaan yläkaappeja - kuka iso perhe pystyy elämään pienessä kopperossa astiat laveteilla? Tuntuu olevan muotia.

Toinen on värimaailma, joka on joka ikisessä lehdessä sama; ensin kokovalkoinen, sitten mustavalkoinen, sitten harmaasävyinen, sitten turkoosi ja mitä milloinkin. Tuntuu, että jos laittaa yhden tyylisen keittiön, niin kahden vuoden päästä se on sitten jo auttamattomasti vanhanaikainen. Kohta varmaan laitetaan taas tummaa puuta keittiönkaappeihin.

Vierailija
64/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pönttösaurukset teidän kanssanne!

Vierailija
65/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisustusjutut, mitä laitetaan, tuodaan.

Vierailija
66/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoinen valkoinen valkoinen

Niinpä! Katsoin joskus kymmenen vuotta sitten innoissani sisustusohjelmia, mutta kyllästyin, kun joka ikisessä jaksossa esiteltävä koti oli aina vitivalkoisesti sisustettu. Miten ihmeessä sellainen pysyy puhtaana edes aikuisten käytössä, saati sitten jos perheessä on lapsia tai lemmikkejä? Varmasti vallitsee mukava ja kodikas ilmapiiri, kun mihinkään ei uskalla istua tai nojata, ettei vain valkoiset kangassohvat ja paperitapetit mene likaisiksi. -_-

Vierailija
67/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sisustusjutut, mitä laitetaan, tuodaan.

Vierailija
68/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän asunnosta on kirjoitettu kerran lehteen ja että mua itseänikin ärsytti se juttu. Siitä sai aivan vääränlaisen kuvan kodistamme ja meistä - ikäänkuin emme miettisi muuta kuin mahdollisimman kalliita sisustusratkaisuja päivät päästään. Lisäksi asunnon kokoa oli liioiteltu ja kuvat oli lavastettu rankasti ja kalusteita väitettiin arvokkaaksi designiksi vaikka iso osa meillä on peritty/dyykattu/itse uudistettuja ihan halpoja juttuja. En olisi suostunut, jos ei tutun tuttu olisi anellut. Hävetti jälkeenpäin koko juttu. Me asutaan ihan tavallisessa, ahtaassa kaksiossa kahden lapsen kanssa ja on jouduttu keksimään muutamia erikoisempia sisustusratkaisuja, jotta ylipäänsä mahduttaisi tänne. Että ei ne jutut todellisuutta olekaan.

Eikö juttua lähetettu teille etukäteen hyväksyttäväksi? Itse olen oppinut pyytämään artikkelin aina etukäteen sähköpostilla. Toimittajalle voi sitten kommentoida mikä ei pidä paikkaansa ja minkä lauseen haluat toisella tavalla.

Vierailija
69/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä aina jaksan ihmetellä niitä uusromanttisia vaaleanpunaisia kukkakoteja, että miten niitten miehet mahtuu niihin?? Miten jonkun mies voi taipua sellaiseen hörhelöön? Onko koti vaan naisen valta-aluetta, vai onko ihan oikeasti olemassa miehiä, jotka tykkää pinkistä hörhellyksestä?

Vierailija
70/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä aina jaksan ihmetellä niitä uusromanttisia vaaleanpunaisia kukkakoteja, että miten niitten miehet mahtuu niihin?? Miten jonkun mies voi taipua sellaiseen hörhelöön? Onko koti vaan naisen valta-aluetta, vai onko ihan oikeasti olemassa miehiä, jotka tykkää pinkistä hörhellyksestä?

Mies tykkää käydä sisustuskaupoissa

Vierailija
71/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että joillekin miehille on ihan sama, miltä koti näyttää. Kunhan on katto pään päällä, sänky jossa nukkua, sohva jolla katsella telkkaria ja ruokapöytä jonka ääressä syödä. Tällaiset miehet on päästäneet vaimonsa sisustamaan "ihan sama" tai "Sinähän se tykkäät sisustaa" -periaatteella ja lopputulos on sitten se mitä on. :)

Vierailija
72/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että joillekin miehille on ihan sama, miltä koti näyttää. Kunhan on katto pään päällä, sänky jossa nukkua, sohva jolla katsella telkkaria ja ruokapöytä jonka ääressä syödä. Tällaiset miehet on päästäneet vaimonsa sisustamaan "ihan sama" tai "Sinähän se tykkäät sisustaa" -periaatteella ja lopputulos on sitten se mitä on. :)

Että ne miehet katuvat syvästi sitä että ovat antaneet vaimojensa sisustaa kodin sellaiseksi vaaleanpunaiseksi röyhelö vaginaksi, kun näkevät sisustuksen ensimäisen kerran. ;D

Rustiikkinen/uusromanttinen talonpoikaissisustus ärsyttää minua. Mikä **tun talonpoikaissisustus?

Vierailija
73/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun sisustuslehden jutussa kysytään kodin sisustuksen suunnitelleelta ihmiseltä (yleensä perheen äiti) vinkkejä, joka hemmetin kerta se sanoo: Käytä rohkeasti värejä tai yhdistele rohkeasti uutta ja vanhaa. Ihan joka kerta.

Vierailija
74/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun tämä on unohtunut tästä ketjusta! En tiedä toistetaanko tätä enää mutta about 5 vuotta sitten joku sohva tai kirjahylly tai kaappi oli aivan talon rouvan näköinen! Jos rouva oli kuvattu juttuun niin en kyllä huomannut yhdennäköisyyttä!

Vierailija
75/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasit pukea sanoiksi juuri tuon mikä minuakin ärsyttää! Suomen kieli on iahana ja rikas kaikkine synonyymeineen. Olisi ihanaa, jos toimittajat käyttäisivät kieltämme monimuotoisesti ja persoonallisesti. Ja tämä koskee muitakin, kuin sisustuslehtiä.

Vierailija
76/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaan takorautaiseen porttiin, joka pelastettiin hautausmaalta sen porttien uusimisen yhteydessä.

Joka aamu enne vihreän teen nauttimista ja pakollista Parnasson lukuhetkeä Nietos-Urpu kerää kedolta tuoreen luonnonkukkakimpun pyörän ohjaustangossa roikkuvaan pajukoriin, ohikulkijoiden iloksi

Mua huvitti taannoisessa Kauniit kodit lehdessä, kun peräti kolmessa "persoonallisessa" kodissa oli se "persoonaallinen" Ikean Maskros-valaisin :-)

Vierailija
77/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juu, Tämäkin valaisin tässä, perheen isä piti mykkoulua koko matkaan ajaessamme kotiin Ikeasta, kun piti lähteä sinne sitä hakemaan, vaikka lapsella oli korvatulehdus ja huusi koko matkan.

Vierailija
78/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneen ollessa muuten puts plank, jokainen maton hapsukin ojennuksessa.

Huussihuvila-ohjelmissa minua ärrrrsyttävät ne helvetin isot kynttilälyhdyt, joita aina pannaan joka riivatun porrasaskelmalle

Vierailija
79/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaan takorautaiseen porttiin, joka pelastettiin hautausmaalta sen porttien uusimisen yhteydessä.

Joka aamu enne vihreän teen nauttimista ja pakollista Parnasson lukuhetkeä Nietos-Urpu kerää kedolta tuoreen luonnonkukkakimpun pyörän ohjaustangossa roikkuvaan pajukoriin, ohikulkijoiden iloksi

Vierailija
80/429 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Eikö juttua lähetettu teille etukäteen hyväksyttäväksi? Itse olen oppinut pyytämään artikkelin aina etukäteen sähköpostilla.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi