Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tänään tietää että siskoni oli käynyt tekemässä abortin

Vierailija
11.06.2012 |

Puhe tuli ihan sattumalta raskauksista, ajattelin että nyt olisi hyvä hetki kertoa olevani raskaana. En ole vielä kenellekään muulle kertonut ja halusin kertoa siskolleni ensimmäisenä, olisi ollut hyvä hetki. Hän kuitenkin ehti alkaa puhua ensin ja kertoi käyneensä kaksi viikkoa sitten tekemässä abortin. Tuli ihan epätodellinen ja paha olo.

Puhuimme sitten siitä ja en voinut olla itkemättä. Meillä on jo kaksi lasta ennestään ja tämä kolmas oli yllätys, mutta silti ei hetkeäkään käynyt mielessä ettemmekö lasta pitäisi. Jostain syystä siskon abortti tuntuu nyt mielettömän pahalta, toivon ettei hän olisi kertonut minulle. Ja tuntuu etten pysty nyt kertomaan hänelle omasta raskaudestani. En tiedä mistä tämä tunne johtuu, siskoni rakastaa lapsiani ja olisi varmasti iloinen raskaudestani, vaikkei itse ollutkaan vielä valmis äidiksi. En tiedä miksi rinnastan tämän lapsen hänen abortoimaansa lapseen.

En tiedä miten minun pitäisi tämä nyt hänelle kertoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin hyvä kertoa mahdollisimman pian. Varmasti raskaat ajat tulee, kun lapsesi tulee muistuttamaan siskoasi loppu elämän. Olisihan lapset olleet melkein saman ikäisiä.

Voimia.

Vierailija
2/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeekö siskosi vauvastasi kokoajan, mimmoinen se ehkä olisi?

Jos näin, niin voi sitä tuskan määrää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollasi oli varmasti syynsä, mutta silti :(

Vierailija
4/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi juuri taidan jotenkin myötäelää tämän liian voimakkaasti ja henkilökohtaisesti, koska lapset todellakin olisivat olleet samanikäisiä. Ja varmaan myös siksi, ettei oma raskautenikaan ollut suunniteltu. Onhan hän nuori, nuorempi kuin minä ja hänellä on vielä vuosia vuosia aikaa tehdä lapsia, koska tiedän että hän niitä haluaa, nyt vain oli väärä aika.

Ja tiedän että oma lapseni tulee muistuttamaan häntä abortista juuri tämän takia. Mutta toisaalta, hän vaikutti varmalta eikä katunut päätöstään. Ainakaan vielä, mutta tuleeko hän suhtautumaan lapseeni nyt eri tavalla tämän asian takia? Hän on ollut loistava täti lapsilleni enkä halua että tämä vaikuttaa mitenkään negatiivisesti väleihimme tai lasten ja hänen väleihin.

Ap

Vierailija
5/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä mietin ja suhtaudun tähän nyt niin voimakkaasti, en voi kuin arvuutella miten siskoni tulee reagoimaan kun kerron raskaudestani. Varmaan on yhtä sekavat ajatukset kuin minulla?

Ap

Vierailija
6/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettavat, että abortti on ollut ap:n siskolle jotenkin kamala paikka? Miksi hän jotenkin erityisesti surisi aina ap:n lapsen nähdessään?

Vierailija
7/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettavat, että abortti on ollut ap:n siskolle jotenkin kamala paikka? Miksi hän jotenkin erityisesti surisi aina ap:n lapsen nähdessään?

Ihmettelen samaa. Sisko ei saanut keskenmenoa vaan teki abortin. Siinä on aika iso ero.

Vierailija
8/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä mietin ja suhtaudun tähän nyt niin voimakkaasti, en voi kuin arvuutella miten siskoni tulee reagoimaan kun kerron raskaudestani. Varmaan on yhtä sekavat ajatukset kuin minulla?

Ap

Siskollasi ei ole siis vielä yhtään lasta? Hän ei sen vuoksi tuskin miellä (tulevaa) lastasi omansa kopioksi samalla tavalla kuin esim. sinä kokisit jos olisit itse abortoinut lapsen ja siskosi saisi juuri lapsen. Se ei vaan ole sama juttu siskosi mielestä kun hänellä ei ole vielä lapsia.

On hyvinkin mahdollista, että sinun lapsesi ap toimiikin siskollesi ainakin alussa jatkuvana muistutuksena hyvällä ajateltuna siitä, että "luojan kiitos mä tein itse abortin - muuten mulla olis tollainen kakkakone enkä sais tehdä mitään ja olisin siinä vaan kiinni kokoajan". Siskosi ei ollut valmis raskauteen ja hän voi hyvinkin ajatella näin. Se on varmasti taas sinulle kova pala.

En usko, että siskosi ajattelee oikeastaan mitään sinun raskaudestasi. Sinulla on ap nyt hormonit hyrräämässä ja jo kokemusta lapsista. Siskollasi ei. Ota ihan rennosti ja älä saa kohtausta jos siskosi ei reagoikaan juuri mitenkään (ainakaan negatiivisesti) kun saa kuulla lapsestasi.

Vierailija
9/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Siskollasi ei ole siis vielä yhtään lasta? Hän ei sen vuoksi tuskin miellä (tulevaa) lastasi omansa kopioksi samalla tavalla kuin esim. sinä kokisit jos olisit itse abortoinut lapsen ja siskosi saisi juuri lapsen. Se ei vaan ole sama juttu siskosi mielestä kun hänellä ei ole vielä lapsia.

On hyvinkin mahdollista, että sinun lapsesi ap toimiikin siskollesi ainakin alussa jatkuvana muistutuksena hyvällä ajateltuna siitä, että "luojan kiitos mä tein itse abortin - muuten mulla olis tollainen kakkakone enkä sais tehdä mitään ja olisin siinä vaan kiinni kokoajan". Siskosi ei ollut valmis raskauteen ja hän voi hyvinkin ajatella näin. Se on varmasti taas sinulle kova pala.

En usko, että siskosi ajattelee oikeastaan mitään sinun raskaudestasi. Sinulla on ap nyt hormonit hyrräämässä ja jo kokemusta lapsista. Siskollasi ei. Ota ihan rennosti ja älä saa kohtausta jos siskosi ei reagoikaan juuri mitenkään (ainakaan negatiivisesti) kun saa kuulla lapsestasi.

Kiitos sinulle tästä viestistäsi. Todellakin rauhoitti mieltä. Tiedän että reagoin tähän nyt jotenkin liian voimakkaasti ja henkilökohtaisesti ja ettei siskoni ajattele samalla tavalla kuin minä tälläisistä asioista.

Ap

Vierailija
10/10 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun siskollas oli hyvä syy olla haluamatta lasta juuri nyt. Ja siskos teki oikean ratkaisun.

Ja ystävyydellä kerron sinulle ap, että oikeasti ihmiset ei ole niin kauhean kiinnostuneita muitten raskauksista. Toki ihmiset ovat iloisia kun lapsia putkahtelee, mutta ei ne muiden lapset ole niin kauhean tärkeitä. Etkä sinä tarvitse "oikeaa hetkeä" ja enkelikuoroa taustalle hymistelemään kun kerrot muille ihmisille raskaudestasi. Kun ei se ole muille niin iso asia.