Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen aikataulu teillä on ennen lounasta noin 1,5-vuotiaan kanssa?

Vierailija
11.06.2012 |

Lähinnä siis kotona hoidettavien lasten kanssa tai miks ei hoidossa olevilla vapaapäivinä. Nousetteko heti ylös aamulla herättyänne ja heti aamutoimiin?

Mä nautin hitaista aamutoimista. Lapsi herää suunnilleen kahdeksan aikaan, joskus jo puolelta ja joskus joudun herättelemään 8.30. Sängystä ei koskaan nousta ennen 8.30. Yleensä senkin jälkeen lapsi leikkii yläkerrassa ja lähdetään vaipan vaihtoon 9 aikaan. Aamutoimissa menee 20-30 minsaa, sitten puuro. Saan itse syötyä yleensä 10 mennessä. Sitten laitan hiukset, joskus meikkaan, yms. Teletappeja, Tuomas veturi tai leikkimistä. Klo 11 aikaan ulos ja 12 jälkeen lounaalle.

Tänään oli neuvola klo 10.30. Vähän tuli kiire, kun piti lähtee niin aikaisin, en ehtinyt itse syödä. Olis ehtinyt jotain hotkaista, mutta kun haluaa naatiskella hitaaastiii.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee ylös, pesu, aamupuuro ja maito. Isoveljensä heräilee puolisen tuntia myöhemmin ja hänelle samat aamuhommat. Ollaan kotona, tiskaan, petaan sänkyjä, pyykkään ym. Lapset leikkii tai katsoo aamun lastenohjelmia. Puoli kymmeneltä 1,5v menee ekoille unille ja menen esikoisen kanssa pihalle leikkimään. Puoli kaksitoista 1,5v herää ja syö lounaan. Iltapäivällä vien molemmat puistoon tms pois kotoa, kolmeksi tulemme takaisin ja 1,5v menee toisille unilleen, jotka kestää n. 30-45min. Pidän aika tarkkaa aikataulua, koska olen huomannut, että sillä tavalla päivät saa sujumaan helpoiten.

Vierailija
22/25 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä herään kelloon klo 7.00. Käyn suihkussa, syön aamupalan, meikkaan ja kuivaan hiukset, laitan pyykit koneeseen, tyhjennän roskikset.. Klo 8.00 herätän lapset ja vaihdan vaipat + käytän potalla ym. aamutoimet, sitten aamupalaa ja leikkimistä. Klo 10.00 lähdetään ulos ja klo 11.00 tullaan kotiin syömään. Päikkäreille menevät klo 12.00 aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätään 9n aikaan, aina ei ehditä ulos ennen lounasta, mutta joskus kyllä. Leikitään, pedataan sänky, katotaan leffaa..Syödään 12 ja 13 välillä, unet vasta sen jälkeen. Poika 1v 8kk.

Vierailija
24/25 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä herään kelloon klo 7.00. Käyn suihkussa, syön aamupalan, meikkaan ja kuivaan hiukset, laitan pyykit koneeseen, tyhjennän roskikset.. Klo 8.00 herätän lapset ja vaihdan vaipat + käytän potalla ym. aamutoimet, sitten aamupalaa ja leikkimistä. Klo 10.00 lähdetään ulos ja klo 11.00 tullaan kotiin syömään. Päikkäreille menevät klo 12.00 aikaan.

ja en tarkoituksellakaan esikoisen ollessa vauva lähtenyt ikinä päikkäriaikaan vaunulenkille.. Mieluummin olin hereillä olevan vauvan kanssa kävelemässä/puistossa, sain silloin vauvan nukkuessa (sisällä) siivoilla tai löhöillä tai tehdä mitä haluan mutta sain silti käydä vähän kävelemässä. :)

Vierailija
25/25 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää klo 6.30-10.00, riippuen siitä kuinka paljon huutanut yöllä. Heti pitää mennä potalle kakkimaan. Harjataan yhdessä hampaat ja uusi vaippa jalkaan. Vaatteet päälle, äiti pukee myös. Puuro tulemaan ja syödään se. Sitten onkin kiire leikkimään ja äiti saa syödä leivän ja juoda kupin kahvia samalla kun poika raahaa vaatteita eteisestä. Pitäisi lähteä jo ulos. Jos mennään ihmisten ilmoille niin äiti yrittää harjata hiukset ja tarkastaa naaman. Ei välttämättä onnistu kun laps huutaa jo ulko-ovella itse puetut isin saappaat ja lakki päässä.

Sitten mennään ulos leikkimään pariksi tunniksi. Lounas syödään puolen päivän aikaan, en yleensä valmista mitään uutta ruokaa lounaaksi vaan syödään eilisiä tai pakkasesta.