Minkälainen aikataulu teillä on ennen lounasta noin 1,5-vuotiaan kanssa?
Lähinnä siis kotona hoidettavien lasten kanssa tai miks ei hoidossa olevilla vapaapäivinä. Nousetteko heti ylös aamulla herättyänne ja heti aamutoimiin?
Mä nautin hitaista aamutoimista. Lapsi herää suunnilleen kahdeksan aikaan, joskus jo puolelta ja joskus joudun herättelemään 8.30. Sängystä ei koskaan nousta ennen 8.30. Yleensä senkin jälkeen lapsi leikkii yläkerrassa ja lähdetään vaipan vaihtoon 9 aikaan. Aamutoimissa menee 20-30 minsaa, sitten puuro. Saan itse syötyä yleensä 10 mennessä. Sitten laitan hiukset, joskus meikkaan, yms. Teletappeja, Tuomas veturi tai leikkimistä. Klo 11 aikaan ulos ja 12 jälkeen lounaalle.
Tänään oli neuvola klo 10.30. Vähän tuli kiire, kun piti lähtee niin aikaisin, en ehtinyt itse syödä. Olis ehtinyt jotain hotkaista, mutta kun haluaa naatiskella hitaaastiii.
Kommentit (25)
meillä on aamupuuro klo 8 aikaan ja lounas klo 10.30-11 aikaan, mutta väliaika myös chillailua kuten teilläkin.
lapsi 1v 9kk herää klo 8, vaihdetaan vaippa, katsoo vähän aikaa lastenohjelmia ja sitten syö puuron, minä kerään yön aikana kuivuneet pyykit, tyhjennän tiskikoneen, imetän vauvan ja vaihdan vaatteet sille, korjaan keittiön aamupalalta, taapero potalle ja vaihdetaan vaatteet.. sitten kello onkin jo lähemmäs puoli kymmenen kun ollaan ulkona ja sisälle tullaan klo 11-11.30., käsipesut ja vaipanvaihdot, jolloin syödään lounas, jos vauva on herännyt niin sitten imetän häntä..
kuulostaa leppoisalle tuo ap:n elämä
Sitten pissalle ja suoraan puuron keittoon. Puoli ysin jälkeen ollaan syöty ja sen jälkeen vaan haahuillaan pitkään. Yökkärit vaihdetaan pois joskus 10-10.30 aikaan ja 10.30 alan tehdä lounasta. Lounas syödään viimeistään 11.30.
Siinä meidän aikataulu ja joka päivä sama.
Laitatko sinä alle kaksivuotiaan katsomaan telkkaria ?
Miksi ja miten?Mun poika on 1v10kk eikä ole koskaan telkkaria vilkassutkaan.Miten noin pienen saa katsomaan?
ja noustaan heti, koska tyttö ei tee yöllä pissoja vaippaan ja potalle on kiire sitten herättyä. Sen jälkeen vähän pesuja, ja sitten tyttö ilmoittaa "puujoo", eli mennään aamupalalle. Laitan kahvin valumaan, syötän puuron ja sitten syön itse ja juon kahvit, jolloin tyttö syö ehkä vielä leipäpalaa, omppulohkoja tms.
Touhuillaan sisällä kotihommia tai leikitään, ennen kymmentä sitten ulos. Syödään 11.30 ja klo 12 sitten yläkertaan lukemaan ja nukkumaan.
Laitatko sinä alle kaksivuotiaan katsomaan telkkaria ?
Miksi ja miten?Mun poika on 1v10kk eikä ole koskaan telkkaria vilkassutkaan.Miten noin pienen saa katsomaan?
se ei todellakaan ole mikään hyvä juttu, mutta kyllä minunkin 1,6v katsoi Pikku kakkosta aina. Hän vain osoitti kiinnostusta ko ohjelmaa kohtaan, kun sen kanavan laittoi päälle. Varmaankin tv ollut siis liikaa päällä.
sit aamupuuhat, 8.30 ulos 11-11.30 sisään, lounas, pienin nukkumaan 12.30 ja isot leikkii.
mutta laittaa ko. ohjelman pyörimään ja lapsi saattaa sitä jopa vähän aikaa katsoakin. Ei siis jaksa pitkää aikaa keskittyä katsomaan, ehkä jonkin 5 min. pätkän saattaa katsoakin. Teletapeissahan on sellaisia pieniä pätkiä eri juttuja. Esim. hupsutätiä jaksaa katsoa tai jonkin laulun aikana "laulaa" ja tanssii.
on kotona myös kolmevuotias, ja pienempi menee siinä samassa rytmissä.
Ylös klo 7, aamutouhut ja ulos yhdeksältä. Puistoilua, kyläilyä tai pieni retki jonnekin. Mulla on lapsille eväät mukana yleensä, syövät ne jossakin välissä. Lapsi nukahtaa päikkäreille siinä kahdentoista maissa, ja syö sitten herättyään lounaan (ollaan yleensä jo kotona silloin).
Telkkarin katselusta; jos perheessä on isompia lapsia, niin hankala niitä pienempiä on varjella siltä että eivät katsoisi telkkaria ikinä.:)
Teidän päivä vois olla meidän päivä :) Paitsi, ettei televisio jaksa kauaa kiinnostaa ja sen aikaa lapsi touhottaa mukana kun siivoan tai hoidan vauvaa. Meillä tyttö 1v5kk ja ainoa ohjelma, jota jaksaa vähän aikaa seurata on Muumit.
Ulkoillaan kyllä yhteen asti ja sitten yleensä mennään ruoan jälkeen vaunuttelemaan, jonne molemmat nukahtavat noin 1,5 tunniksi.
Tuli ihan mieleen ajat oman esikoisen kanssa, ei kiire sitten mihinkään!
Meillä heräillään klo 7, ja vaihdetaan heti vaippa. Teen aamupalan kaikille neljälle. Klo 9 lähdetään esikoisen futiskouluun ja klo 11 kotiudutaan. Teen lounaan ja syödään noin klo 11.30. Sen jälkeen pakkaan taaperon ulos päikkäreille.
mun hoitolapsi, 1v10kk, herää 7-8. sen jälkeen makoillaan pikkuhetki sängyssä jos malttaa, mutta usein leikitään tai luetaan kirjoja hetki. vaipan vaihdon kautta 8.30-9 aamupala ja n. 9.00 ulos. lounas usein ulkona 11-12 ja sitten päiväunille.
Tuntui todella tutulta ap:n päivä :). Rentoa menoa eikä turhaa kiirettä minnekään, ellei ole pakollista menoa. Jopa ohjelmasuosikit ovat samoja :). Joskus syödään lounaskin pihalla ja hengaillaan siellä putkeen aina päikkäreihin saakka (eli n. klo 15).
Ihanaa elämää!
Mitä tulee tv:n katseluun, itse laitan vkl-aamuisin lastenohjelmat pyörimään ja istutan sen ääreen kaikki lapset, myös sen vauvan :)
Meillä herätään 8. Heti pottaillaan, vaihdetaan vaippa, päivävaatteet ja tehdään aamupesu. Melkein sama setti äidille. Pedataan sänky ja laitetaan pyykkikone.
Puolen tunnin sisällä heräämisestä syödään puuro (kiljuva nälkä). Sitten äiti syö ja lapsi syö vielä jotain lisuketta, kuten leipää ja/tai hedelmää. Siivotaan keittiö ja tehdään päiväruokaa. Lapsi leikkii samalla ja "auttelee" kotitöissä, samalla kuunnellaan musaa. Jos ruoka on tehty jo eilen, ulkoilemme aamullakin, muutoin ulkoilu iltapäivä/iltapainoitteista johtuen lapsen suuresta ruokahalusta aamupäivällä. Päiväruoka syödään jo ennen 11 (kiljuva nälkä). Päiväunille klo 12.
sitten vasta chillaillaankin. Herätään 9-11, syödään kun nälkä tulee, ulkoillaan kun siltä tuntuu. :)
Lapset herää joskus 7,30-8,00 välillä.Poika tulee pinnasängystä pois ja kipittää mun huoneeseen herättämään haleilla ja huutamalla pöööööö :) sekä antaa pusut ja saattaa kellahtaa viereen hetkeksi kunnes lähtee olkkariin jossa sisko istuu jo telkkarin ääressä.Nousen ylös ja vaihdetaan vaippa jonka jälkeen teen aamupalan ja laitan kahvit tippumaan.Syötän lapset jonka jälkeen pääsen itse hyvällä tuurilla juomaan ne kahvit ilman uusien keittämistä koska meillä tapahtuu aamuisin paljon ns.vahinkoja...esim.vettä tai muuta kaadettu lattialle,matolle tai sohvalle,milloin muropaketti haettu keittiöstä ja levitetty lattialle tai muuta vastaavaa.Eli aika usein juon ne aamukahvit vasta joskus 9.-9.30 ja tietenkin olen joutunut jo keittämään tässä välissä ne uudelleen :/ sitten heräilen rauhassa ja hassuttelen lasten kanssa kunnes rupean tekemään ruokaa samalla hiukan siivoillen.Sitten syödään n.11-11.40 ja melko pian siitä tämä pienempi meneekin jo päikkäreille ja nukkuu 14-15 asti jolloin aika usein vasta pääsemme ulos.Välillä on tietenkin joitain muutoksia näissä.varsinkin kun loma alkaa vanhemmalla lapsella. Mutta vissiin olen sitten liian hidas tai muuta vastaavaa koska tuntuu että kaikki mammat ovat ulkoilemassa jo ennen 9,00.
Herätään kasilta, aamupalalle mennään puoli ysiin mennessä. ulos mennään kympin aikaan jolloin vauva nukkuu ekat päikkärit vaunuissa. syödään n. 11.30, menee unille about 12. tyttö 1v 8kk
Aikataulu????
Miksi lapsi pitää kellon kanssa hoitaa?