kokemuksia Abilify lääkkeestä?
Mitä oireita se on tehnyt teille tai sivuvaikutuksia? Itse syönyt nyt vajaan viikon ajan ja en meinaa saada unesta kiinni ja heräilen aamuyöllä ja olen ihan pirteä enkä saa enää nukuttua. Unenmäärä lyhentynyt reippaasti. Olen koko päivän väsynyt ja en jaksa oikein mitään. Töissä käyn kuitenkin. Lääke aloitettiin Olantsepiinin nukuttavan ja lihottavan lääkkeen vaihdoksessa. Minulla ollut 2 psykoosia, joten pakko syödä lääkettä.
Kommentit (10)
ilalla vai aamulla
Mä taas oloin nukkua ja nukuin varmaan 20h vuorokaudessa. En pystynyt hoitaan lastakaan... menin siis iha toiminta kyvyttömäks....
niin, mulla taas yleinen saamattaomuus tullut ja se ettei väsytä.
ap
kauan syönyt? Mulla kyllä meni ruokahalu tuosta myös eli tepsi kyllä tohon painon nousuun :) Mä syön tai söin serquelliä ja painoa on tullut 40kg lisää. Yritettiin vaihtaa tuohon abilifyhyn mutta ei onnistunut ja sitten kokeilin toistakin lääkettä, mutta sekään ei onnistunut.
Nyt yritetään pikkuhiljaa lopettaa seroquellia, mutta nukkuminen on kauhea ongelma... ei väsytä koskaan :/
Mulla takana vasta yks psykoosi ja halusin lopettaa lääkkeet eli toista odotellessa :)
eli syön 15mg ja otan puolikkaan. Miksi haluat psykoosiin? Itse en halua missään nimessä, niin kamala kokemus, pelkään kaikkia paitsi läheisiäni. Sairaalassa kamala olla jos pelkää muita potilaita. Pelkään että he tappavat minut jne. Tietenkään en uskalla kertoa näistä harhoista. Miten voit olla noiden psykoosioireiden kanssa kuten unettomuus? Jaksatko käydä töissä jne?
ap
kun painoa on tullut 40kg lisää niin kyllä se pistää vähän miettimään.
Mulla oli kuitenkin ihan syitä minkä vuoksi sairastuin psykoosiin. Siis ihan elämäntilanteiden vuoksi. Yksi oli se että en pystynyt syömään kahteen kuukauteen koska suuni oli fyysisesti kipeä...
Eihän tuosta tiedä uusiiko se vai ei. Tässä on nyt vaihtoehtona olla hullu ja vähän kevyempi tai terve ja vakavasti ylipainoinen... kumman sitä sitten haluaa valita?
2
Olla hullu ja kevyempi. Toisaalta jos se hulluus kauheasti rajoittaisi elämää, ei laihuudestakaan mitään iloa ole.
Eikö lääkkeitä ole vaikka kuin paljon? Eli tarkoitat että olisi ilman lääkettä kokonaan? Vai että söisi tätä Abilifyä? Niin haluisin olla ilman lääkkeitä, viimeksi minulla meni unet ja jouduin sairaalaan ja diagnoosi psykoosi. Unilääkkeitä jostain syystä en ole saanut. Ehkä psykoosin takia pelätään että otan yliannostuksen. En tiedä...miten tää on näin vaikeaa. En psykoosissa sentään kuule ääniä tai näe näkyjä vaan ovat vain harhoja.
ap
ei lihota. Muttei sellaista taida olla.
up