Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla piti olla ensi ke-su töitä, mutta eipä olekaan

Vierailija
10.06.2012 |

Ja seur vkon ti-su mutta eipä olekaan.

Ja niiden tulojen mukaan olimme suunnitelleet mm osan kesän puuhista ja menoista ja osa piti laittaa matkatilille. Ja peruin lääkärinkin kun olisi osunut tokalle työpäivälle.

Sain tietää asiasta eilen, tekstiviestillä ilmoittivat ettei olekaan tarvetta lisählökunnalle, yksityinen hoitoalan firma. syksykin ihan auki vaikka siitäkin lupailivat haastattelussa ja kun sovittiin että minä aloitan siellä työt.

Olen nyt sitten vaan itkenyt niin että silmät muurautuneet lähes umpeen, ei siis mitään tietoa mistään töistä, ei nyt kesällä eikä syksyllä.

Ja erääseen toiseen työhön sanoin "ei" kun oletin että olen tuossa paikassa juuri niinä päivinä, sekin meni jo siis muille.

Minä en jaksa, millaistakohan tuloa saisin jos hankkisin ns nuppipaperit, olen vaan niiiiiin väsynyt ja loppu tähän jatkuvaan, toistuvaamn työelämän paskaan että en henkeä saa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työt kalenterissa ja suunnitelmat sen mukaiset- ja sit ei työtä olekaan, niin jo siihen työnhakuun menee aikaa- on ihan eri mennä vieraaseen paikkaan tekemään vierasta työtä kuin tehdä päivät omalla työpaikallaan. Itse olen pitkään tehnyt "pätkätöitä", tyytyväinen ja kaikki ok. Mut ne jotka on aina olleet vakityössä, ei tajua pätkätyöläisen todellisuudestä yhtään mitään.

Jo eri työympäristöihin meneminen stressaa. ja jep, jos suostut aina johonkin hanttimohmmiin millä vain ehdoilla niin siinä olet orjan asemassa lopun ikääs. vasta kun osaa itse arvostaa itseään ja työtään ja alkaa edellyttää samaa muilta, paranevat työehdot ja palkka. Tämä sekä ap;lle että niille jotka joiden mielestä pitää tehdä mitä vaan. Ainoa mahdollisuus edetä on se ettei tyydy mihin vaan. Kaikki työt ei muutenkaan ole kaikille. Itse en selviäis sen paremmin sihteerinä kuin sairaanhoitajanakaan.

Vierailija
22/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työt kalenterissa ja suunnitelmat sen mukaiset- ja sit ei työtä olekaan, niin jo siihen työnhakuun menee aikaa- on ihan eri mennä vieraaseen paikkaan tekemään vierasta työtä kuin tehdä päivät omalla työpaikallaan. Itse olen pitkään tehnyt "pätkätöitä", tyytyväinen ja kaikki ok. Mut ne jotka on aina olleet vakityössä, ei tajua pätkätyöläisen todellisuudestä yhtään mitään.

Jo eri työympäristöihin meneminen stressaa. ja jep, jos suostut aina johonkin hanttimohmmiin millä vain ehdoilla niin siinä olet orjan asemassa lopun ikääs. vasta kun osaa itse arvostaa itseään ja työtään ja alkaa edellyttää samaa muilta, paranevat työehdot ja palkka. Tämä sekä ap;lle että niille jotka joiden mielestä pitää tehdä mitä vaan. Ainoa mahdollisuus edetä on se ettei tyydy mihin vaan. Kaikki työt ei muutenkaan ole kaikille. Itse en selviäis sen paremmin sihteerinä kuin sairaanhoitajanakaan.

Mutta sitten on turha mussuttaa rahan puutteestakaan. Ei tässä ole kyse siitä, kuka on ollut vakityössä ja kuka ei, vaan siitä, että jos tunnistaa ongelmansa, niin miksi ap ei tee sille mitään?

Miksi roikkuu palstalla kitisemässä, mutta ei tee asialle mitään? Jos hän on sitä mieltä, että vuokrafirma on kohdellut häntä väärin, niin mars ottamaan yhteyttä työsuojelupiiriin tai ammattiliittoon, sieltä se apu tule eikä vauva-palstalta.

Mut ap:n kohdalla pääasia vaikuttaa olevan se, että saa ruikuttaa ruikuttamasta päästyäänkin. Ei hänellä todellisuudessa ole aikomustakaan tehdä asialle yhtään mitään.

t. eräs joka on ollut kaikenlaisissa töissä sekä vaki- ja pätkätöissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on jo ilmoittanut vuorot, niistä pitää myös maksaa. Ei nimittäin ole ap:n ongelma, jos niitä ei olekaan. Menee firman piikkiin mut palkka ap:lle on silti maksettava, siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
24/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehottaisin ottamaan asiasta selvää, koska meilläkin oli aikoinaan tapaus, jossa sijainen laitettiin pois omituisten juttujen takia. Mutta hänelle jouduttiin maksamaan palkka, koska työvuorot oli jo ilmoitettu!

Sai siis palkan varmaan ainakin kuukaudelta, vaikka ei töihin enää tullut.

Vierailija
25/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole kys. yksityisen, isomman hoitoalan firman leivissä ollut, tämä olisi ollut eka kertani.

Ja kun haastatteluun menin niin hakivat kesälle ja sitten erikseen syksyllä alkavaan työhön henkilöä.

Minä sain paikan 1,5h haastattelun jälkeen ja sovimme kesäkuun työstä, syksy jätettiin auki kunhan nähty miten kesäkuu sujuu ja tykkäänkö hommasta.

No, soitti sitten n.1kk tuon haastattelun jälk ettei oliskaan koko kesäkuuksi vaan n.2vkoksi että kelpaako. Sanoin että kelpaa kunhan nyt sitten edes siinä määrässä pysyy, sanoi pysyvän.

Sain pari vkoa sen jälk työpäivät ja vuorot tekstiviestillä, se viesti edelleen tallessa!

Ja nyt sitten pari päivää sitten ilmoittikin tekstiviestillä että ei olekaan yhtään töitä, vastasin siihen olevani todella todella pettynyt ja harmissani ja siirtäneeni mm lääkäriajankin jo töiden alta pois ja muutenkin asiat sumplittu näiden työvuoropäivien mukaisesti ja nyt olenkin ihan tyhjän päällä ja kysyin miten sitten muu kesä ja syksy. Eipä ole mitään vastattu mulle siihen takaisin:/

ap

kehottaisin ottamaan asiasta selvää, koska meilläkin oli aikoinaan tapaus, jossa sijainen laitettiin pois omituisten juttujen takia. Mutta hänelle jouduttiin maksamaan palkka, koska työvuorot oli jo ilmoitettu!

Vierailija
26/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole kys. yksityisen, isomman hoitoalan firman leivissä ollut, tämä olisi ollut eka kertani.

Ja kun haastatteluun menin niin hakivat kesälle ja sitten erikseen syksyllä alkavaan työhön henkilöä.

Minä sain paikan 1,5h haastattelun jälkeen ja sovimme kesäkuun työstä, syksy jätettiin auki kunhan nähty miten kesäkuu sujuu ja tykkäänkö hommasta.

No, soitti sitten n.1kk tuon haastattelun jälk ettei oliskaan koko kesäkuuksi vaan n.2vkoksi että kelpaako. Sanoin että kelpaa kunhan nyt sitten edes siinä määrässä pysyy, sanoi pysyvän.

Sain pari vkoa sen jälk työpäivät ja vuorot tekstiviestillä, se viesti edelleen tallessa!

Ja nyt sitten pari päivää sitten ilmoittikin tekstiviestillä että ei olekaan yhtään töitä, vastasin siihen olevani todella todella pettynyt ja harmissani ja siirtäneeni mm lääkäriajankin jo töiden alta pois ja muutenkin asiat sumplittu näiden työvuoropäivien mukaisesti ja nyt olenkin ihan tyhjän päällä ja kysyin miten sitten muu kesä ja syksy. Eipä ole mitään vastattu mulle siihen takaisin:/

ap

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta silti olisi selvempää jos sulla olis jotain paperilla. Olen sitä mieltä, että olet oikeutettu palkkaan niiltä päiviltä, jotka sulle on työpäiviksi sovittu, mutta kun ei tässä mun mielipide ratkaise vaan alan käytännöt ja laki.

Kuulutko mihinkään ammattiliittoon? Tehyssä ja Superissa on kyllä henkilö joka on erikoistunut epätyypillisiin työsuhteisiin, joten ota häneen yhteyttä heti maanantaiaamuna.

Se ikävä puoli tuossa tietysti on, että kun rupeat hankalaksi ko. firmaa kohtaan, niin et tule todennäköisesti ikinä saamaan sen kautta enää työtä. Mutta jos firma kohtelee ihmisiä noin, niin onko se välttämätöntäkään, onhan olemassa muita, parempia työnantajia. Hoitoalalla on huutava pula väestä, tulet vielä saamaan työtä, se on varma.

Vierailija
27/28 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se suullinen sopimuksemme ja tosiaan tuo tekstiviesti puhelimessani missä seisoo "tässä työvuorosi" ja päivämäärät sekä kellonajat työajoilleni. Allekirjoituksena työpisteen vastaavan nimi, siis hän joka minua haastatteli ja minut valitsi, ja työpisteen nimi.

ap

Vierailija
28/28 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin reaktio oli heti että ei ei ja ei, suullinen sopimus on myöskin pitävä ja kun mulla on vielä ne työvuorotkin annettu ja puhelimessa ne tallessa joten...

Hänpä kuulema selvittelee liitostani asiaa ja palaa astialle.

Tää on ihan uskomatonta, toisaalta en haluaisi asiaa sleviteltävän lainkaan koska tosiana pelkään että siinä menee tämäkin työmahdollisuus sitten mutta toisaalta kukas pitää työntekijän ja yksilön oikeuksista kiinni ja peräänkuuluttaa niitä JOS ei kys hlö itse sitä tee?? ei kukaan!

Ja onko se sitten oikea ratkaisu että antaisin tämänkin vain olla, ei ole, koko sisikunta huutaa ettei ole koska todellakin niin paljon näiden minulle luvattujen työpäivien perusteella suunniteltu ja tehty ja sitten kirjaimellisesti vedetäänkin se matto alta pois.

Helvetti:((

ap

ap

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta silti olisi selvempää jos sulla olis jotain paperilla. Olen sitä mieltä, että olet oikeutettu palkkaan niiltä päiviltä, jotka sulle on työpäiviksi sovittu, mutta kun ei tässä mun mielipide ratkaise vaan alan käytännöt ja laki.

Kuulutko mihinkään ammattiliittoon? Tehyssä ja Superissa on kyllä henkilö joka on erikoistunut epätyypillisiin työsuhteisiin, joten ota häneen yhteyttä heti maanantaiaamuna.

Se ikävä puoli tuossa tietysti on, että kun rupeat hankalaksi ko. firmaa kohtaan, niin et tule todennäköisesti ikinä saamaan sen kautta enää työtä. Mutta jos firma kohtelee ihmisiä noin, niin onko se välttämätöntäkään, onhan olemassa muita, parempia työnantajia. Hoitoalalla on huutava pula väestä, tulet vielä saamaan työtä, se on varma.