Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskotko että Jeesus oli Jumalan poika?

Vierailija
22.11.2005 |

Itselle ei oikein tahdo aueta tämä juttu. Haluaisin mieluummin ajatella, että me kaikki olemme Jumalan poikia ja tyttäriä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut " Muita Jeesuksen kaltaisia Jeesuksia" Jeesuksen jälkeen? siis käviks hää nyt vaan sen yhden ainoon kerran täällä kääntymässä? Onko jälleensyntymää olemassa?

Vierailija
2/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että Jeesus on kuolemallaan tehnyt sovinnon...

Kaikki pääsevät Jumalan lapsiksi hänen kauttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki oikealla tavalla uskovaiset ovat Jumalan lapsia. (ne, jotka uskoo yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Jeesuksen Kristuksen tähden)

Vierailija
4/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan uskossani (kristinusko) ei olisi mitään mieltä. Uskon siis kolmiyhteiseen Jumalaan, siis Isä, Poika ja Pyhä henki ovat yhtä.

Matt 11:27: " Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

Matt 16:16-17: " Simon Pietari vastasi: " Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika. Jeesus sanoi hänelle: " Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa."

Mark 14:61-62: " Mutta Jeesus pysyi vaiti, hän ei vastannut mitään. Silloin ylipappi teki hänelle uuden kysymyksen: " Oletko Messias, ylistetyn Jumalan poika?" " Olen" , vastasi Jeesus, " ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä."

Onhan noita kohtia vaikka kuinka, en jaksa enempää laittaa...

Vierailija
5/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastuksen osallisuuteen pääsemistä nimitetään uudestisyntymiseksi. Tämä perustuu Raamatun käyttämään kieleen. Johannes kirjoittaa: ¿Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa. ¿ Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä¿ (Joh. 3:3,6).

¿Liha¿ edustaa synnin turmelemaa ihmistä ja ¿henki¿ uutta luomusta. Uudestisyntymisessä Jumalan ja ihmisen rikkoutunut suhde uudistuu. Jumala hyväksyy ihmisen yhteyteensä, ja ihminen pääsee uuteen suhteeseen Jumalan kanssa. Hän alkaa puhutella Jumalaa Isänä. Ennen uudestisyntymistä ihminen pakenee Jumalaa. Nyt hän kääntyy Jumalan puoleen ja seuraa hänen tahtoaan.

Syvimmiltään uudestisyntyminen on siirtymistä tuomion alaisuudesta armon alaisuuteen ja kuolemasta elämään. Uudestisyntyminen vaikuttaa sekä nykyiseen että tulevaan elämään. Nykyisessä elämässä se johtaa seuraamaan Jumalan tahtoa ja löytämään sopusoinnun totuuden ja oikeudenmukaisuuden kanssa. Tämä merkitsee sekä syntien anteeksisaamista että synnin hylkäämistä. Ihmisen moraalinen elämä muuttuu.

Tulevan elämän kannalta vanhurskauttaminen ja uudestisyntyminen merkitsevät kadotustuomion poistamista ja Jumalan valtakunnan osallisuutta. Uudestisyntyminen on ihmisen ymmärryksen ylittävä tapahtuma. Jumalan voima tulee hänen elämäänsä ja hänessä syntyy uusi luomus. Ihminen tulee siinä osalliseksi Pyhästä Hengestä. Tämä Jumalan työ on täydellinen ja riittävä. Siihen ei ole mitään lisättävissä. Mitkään myöhemmätkään hengelliset kokemukset eivät tee ihmistä otollisemmaksi pelastukseen.

Vierailija
6/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneen uskon!

Vierailija
7/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en uskoisi?? Uskon että Jeesus eli, uskon siihen että Hän on ollut olemassa, miksi siis en uskoisi että Hän olisi ollut Jumalan Poika??

En ole harras uskova, sanan totutussa merkityksessä, en käy kirkossa enkä muuta.. mutta uskon, ja rukoilen. Kaiken sen mitä olen saanut, olen saanut Pyhältä Hengeltä ja Hän on päättänyt elämäni kulun jo ennen syntymääni.

Myönnän että vaikeina hetkinä elämääni, olen usein kokenut että Jumala on minut hylännyt, en ole saanut sitä apua ja lohtua mitä olen kaivannut. Siltikin, yhä vielä, kaiken jälkeen, uskon. Koko sydämestäni.

Vierailija
8/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko jumalan enkä jeesuksen olemassaoloonkaan. en ole koskaan uskonut enkä koskaan tule uskomaan koko asiaan. mulla on elämässä muutakin asioita, en tarvitse uskontoa, jeesusta enkä jumalaa pitämään mua kasassa ja tuomaan mun elämälle sisältöä. heh.

Vierailija
9/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala itse rakastaa SINUA ja hänellä on ihana suunnitelma elämääsi varten. Minulla onkin hyvin tärkeä kysymys SINULLE. Jos kuolisit tällä sekunnilla tiedätkö varmasti ilman epäilyksen häivääkään että menisit taivaaseen? Jos tiedät niin se on hyvä. Miksi muuten sanot niin? Jos et usko sinne pääseväsi niin on muuten olemassa keino tietää menevänsä sinne varmuudella. Ihan totta.

Raamattu sanoo että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Synnin palkka on kuolema mutta Jumalan lahja on ikuinen elämä meidän herramme Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta. Siellä sanotaan myös että JOKAINEN JOKA HUUTAA AVUKSEEN HERRAN NIMEÄ, PELASTUU. Ja sinä kuulut myös tuohon ryhmään. Eikö vain? Tietysti kuulut.

jos sinä haluaisit nyt juuri tällä hetkellä saada Jumalalta lahjan joka hänellä on sinulle - toisin sanoen ottaa Jeesus Kristus herraksesi ja pelastajaksesi ja tietää että olet menossa taivaaseen sano tämä ääneen jonka tähän kirjoitan:

" Rakas Herra Jeesus tule sydämeeni. Anna minulle minun syntini anteeksi. Pese minut ja puhdista minut. Vapauta minut. Kiitos että kuolit puolestani ristillä. Uskon että nousit kuolleista ja että tulet takaisin uudestaan. Anna minulle nälkä sieluista, nälkä Jumalan asioiden puoleen ja halu julistaa sanaasi. Olen pelastunut. Olen uudestisyntynyt enkä ole koskaan enää sama kuin ennen. Jeesuksen nimessä. Kiitos Jeesus!"

Vierailija
10/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristus Jeesus oli Täydellinen ja sellaisiksi kaikki sielut aikanaan tulevat. Jeesus itse kehotti kaikkia ihmisiä tulemaan Täydellisiksi, yhtä täydellisiksi kuin Taivaallinen Isämme on. Meille se tuntuu täysin mahdottomalta, mutta Jumallalle kaikki on mahdollista ja me kaikki olemme Jumalia kun tulemme Täydelliseksi.

Vierailija
11/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka minulla on ystäviä, jotka sanovat, että

hän oli vain profeetta...:)

Vierailija
12/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmiyhteinen Jumala on yksi ja sama, Jeesus Kristus on täysin sama kuin Jumala. Ja pyhä henki on täysin sama kuin Jumala ja Jeesus Kristus. Ikäänkuin yksi näyttelijä joka esittää kolmea eri roolia, luojaa, lunastajaa ja pyhittäjää.

T: teologi

Vierailija
13/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Hassua, koska itse en tunne sitä olevani. Minulla on aviottomia lapsia, poltan ja käyn baareissa, en siis vietä mitään hartaan kristityn elämää.. Välillä tuntuu että minulla on ihan " oma" uskonto, vaikutteita vähän sieltä sun täältä, mutta usko kuitenkin.

t. 20

Vierailija
14/40 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kännisille opetuslapsille olikin lapsellisen helppo tehdä temppuja kosten illallisen jälkeen! KOBBERFIELD.

Vierailija
15/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein ole varma itse mihin uskon, mutta uskon että Jeesus oli tosi hyvä tyyppi, ja me kaikki ollaan Jumalan lapsia. etsin... mitään kiirettä en pidä mutta avoin olen ;-)

siinä mielessä ajattelen että Jeesus oli Jumalan poika, mutta en _vielä_ ymmärrä, miksi hän, miksei kukaan muu olisi? jos isä, poika ja pyhä henki ovat yhtä(?), minä tulkitsen tämän jotenkin niin, että " poika" merkitsee lihaa, siis ruumista, eli ketä tahansa ihmistä/elollista olentoa. ihan untuvikko oon näissä asioissa, joten valaiskaa mua!!

kiitos kaikille vastanneille!!! <3

ap

Vierailija
16/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue raamattu! Siellä sanotaan jotenkin niin , että Jumala lähetti Jeesuksen tänne, että " tietäisi" kuinka vaikeaa on olla ihminen..ÄÄÄH...En kyllä osaa järkevästi selittäää, lue sieltä!

Vierailija
17/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lue raamattu! Siellä sanotaan jotenkin niin , että Jumala lähetti Jeesuksen tänne, että " tietäisi" kuinka vaikeaa on olla ihminen..ÄÄÄH...En kyllä osaa järkevästi selittäää, lue sieltä!

...UNOHTANUT MITÄ TULIKAAN LUOTUA!!??? Kännissäkö oli sohlaillut? GURMEE.

Vierailija
18/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eri mieltä, ei kuitenkaan tarvitse pilkata. Tiesitkö, että Pyhän hengen pilkka on se synti, jota ei ikinä saa anteeksi?

Jeesus lähetettiin maailmaan kantamaan meidän syntimme. Kärsimään, jottei meidän tarvitsisi kärsiä rangaistustamme. Jeesus eli ihmisenä, muuten samanlaisena kuin me, mutta vain synnittömänä. Silti Hän joutui kärsimään, Hän joutui pilkan kohteeksi, paholaisen viettely-yritysten kohteeksi, ihmisten vihan ja epäuskon kohteeksi. Hänen ystävänsä hylkäsivät Hänet. Lopulta Hän kärsi kivuliaan ja tuskaisen kuoleman. Ja miksi? Siksi, että Hän sillä sovitti maailman synnit. Siksi Jumala Hänet lähetti. Jumala lähetti Hänet täyttämään suuren suunniltelmansa, josta jo vanha testamentti puhuu ja ennustaa profeettojen suulla. Jes 9:6: " Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas."

Mitä Jeesus sitten merkitsee? Pelastusta. Joka uskoo Häneen, saa syntinsä anteeksi ja saa iankaikkisen elämän. Isän luo ei pääse ilman poikaa, näin sanotaan raamatussa.

Vierailija
19/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli Jumalan poika, mutta samalla itse Jumala. Tokihan me kaikki olemme Jumalan lapsia, mutta eri tavalla kuin Kristus. Jumala syntyi Kristuksessa ihmiseksi.

Vierailija
20/40 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on Jumalan poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä