Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hankkia pelikonsoli vain, jotta lapsi kavereineen olisi välillä meilläkin?

Vierailija
09.06.2012 |

Ongelma on tämä:

Meillä ei ole konsolia, eikä sitä kukaan suuremmin kaipaa. 7-vuotiaalla on tietokone, jolla saa pelailla sopivia pelejä.

Kavereilla tuntuu kaikilla olevan pleikkarit, ja niinpä vapaa-ajalla poikamme luuhaa kavereilla - usein pelaamassa. Hän itse mielellään ulkoilisi ja pyöräilisi, mutta kaverit tykkäävät pelata. Meillä kavereita ei useinkaan näy muuta kuin kääntymässä.

Minua ei sinänsä hirveästi häiritse, että koko kylän pikkupojat eivät riehu meillä, mutta periaatteessa ajattelisin olevan (ainakin toisten lasten vanhempia kohtaan) reilua, että muutkin voisivat olla välillä meillä eikä aina vain meidän lapsi heillä. Pitääkö meidän siis hankkia pelikone vain toisten lapsia houkuttelemaan? (No, emme kyllä osta, mutta miten pääsisin tästä omituisesta ongelmasta?)

Olinkohan varmasti riittävän sekava - ymmärsikö kukaan, mitä ajan takaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin lapsi sen itse haluaa. Toisaalta kyllä olisi kiva varsinkin niitä muita vanhempia kohtaan jos lapset olisivat välillä teilläkin. Mutta en ymmärrä miksi lasten pitää aina vaan pelata jotain. Mun mielestä noiden toisten lasten vanhempien pitäisi rajoittaa pelaamista ja hätistellä lapsia ulos. Varsinkin kesällä on ihan käsittämätönta ,että lapset istuu sisällä pelaamassa.

Meillä 8v poika ja naapurissa 6v ja 9v pojat. Leikkivät lähes aina ulkona. Joskus tulevat sisälle leikkimään blaybladeilla (vai mitä ne nyt oli) tai katsomaan jonkun lastenohjelman subjuniorilta. Muuten leikkivät ulkona. Myöskään koulukavareiden kanssa eivät hirveästi pelaile vaikka meiltä löytyy wii ja ps3.

Vähän asiaan liittyen mun mielestä kyllä oli kiva kun naapuritkin hankki trampoliinin, nyt noi lapset ei aina vaan meidän pihalla hypi ja mekasta.

Vierailija
2/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheelle yhteiseksi. Esim. mario ja kaikki urheilu pelit. Ehkä jo se, että lapset tietää ettei teillä ole mitään konsolia ajaa ne toisten koteihin.

Usein lapset saattaa pelata jonkun 15min ja sitten kyllästyvät ja menevät tekemään jotain muuta.

Mutta jos teillä kukaan ei ole kiinnostunut mitään pelailemaan niin en lähtisi konsolia vielä hankkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta hylkäämään kavereita, en tietenkään, mutta mietipä asiaa näin: kumpaan haluat lasta kannustaa, pelaamiseen vai esim. ulkoiluun? Jos ostat konsolin niin, ettei lasta kauheasti kiinnostakaan, annat vähän sellaisen viestin, että "ala vaan sinäkin pelaamaan ja unohda pyöräilyhullutukset". Kai kaverit voivat teillä tietokoneellakin pelata, jos sillä on hyviä pelejä? Ja ehkä lapsi voisi houkutella kavereitaan johonkin ihan muuhun kuin pelaamiseen? Ja välillä lapsi voisi kavereilla pelata. Tiedätkö muuten mitä pelejä lapsi kavereillaan pelaa?

Vierailija
4/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihan ok pelejä pelailevat. Totta, en halua kannustaa enempää pelailuun. Tiedän, että lapset välillä touhuavat ulkonakin, mutta usein kertoo, että ovat pelanneet, koska kaveri on halunnut.

ap

Vierailija
5/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi istua keskustelemaan YHDESSÄ ja luoda jotkut pelisäännöt !

ei ole kelleen hyväksi, et lapset, ja etenkin usein juuri pojat, pelaavat kaiken aikaa sisällä kaiken karvaisia tappopelejä :(

eli säännöt kellä pelataan ja mitä saa pelata ja etenkin kuinka kauan.

toki niin, ettei pojat juokse ensin teillä pelas 2 tuntia, sit siirry teille pelaan toiset 2 tuntia jne jne tätä kuulemma tekevät : (

eli ostaisin wii koneen peleineen.

me ostimme juurikin kun lapsi halusi ja kaverit viihtyy siellä missä on pelejä. tietokone ohjelmia pelej siis on paljon, vaikeus niissä on et moni ei voi kerralla pelata.

wii on hyvä, on urheilupelejä, joita on aikusenkin mukavaa pelat yhdessä lasten kanssa

lisää saa ostaa pelejä maun mukaan.

ulkoilla ja liikkua täytyy se 2t /päivässä minimi ja 2 tuntia maks elektroniikkaa, joka kattaa tv töllötyksen, tietsikan, eri elektroniset pelit sun muut

vaikeaa on, tiedän, meidänkin naapurin mamma oiken kerjää löysällä olemattomalla kurillaan lapsia heille.... saa pelata miten kauan mitä vaan, aina saa limuu, jädee jne jne

ole sit itse tiukkis, no minä olen kyllä, osaan ajatella nenääni pidemmälle :)

ja parempi etsiä kunnon seuraa lapsenkin.

Vierailija
6/6 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin puhu kavereiden vanhempien kanssa siitä, että lapset voisivat tehdä muutakin kuin pelata.

Koska poikamme oli aika ujo ja tuli kouluun pph:lta (eli ei tuntenut ketään) hommasimme pelikonsolin koska emme halunneet pojan olevan "outo" muiden silmissä. Loppujen lopuksi konsolipelejä on pelattu tosi vähän kavereiden kanssa. Käytännössä aina sanotaan tehkää jotain muuta, pelata voi yksinkin. Samoin toivon toimittavan kavereilla. Mielummin pompitaan trampalla koko ilta kuin pelataan sohvalla.

Onneksi seudullamme kaikilla on melko selvät säännöt pelaamisen suhteen. Kenekään luokse ei voida kerääntyä pelaamaan koko viikoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi