Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua eniten ärsyttää naapurisi/tuttavasi kasvatustavassa/toimintatavassa?

Vierailija
09.06.2012 |

Itse aloitan:

Kun ei suostuta ymmärtämään että perheillä on erilaiset rytmit ja tavat:naapurin lapsia saa aina "heittää pihalle" kun aloitamme iltapuuhat.

Sitten mamma rutkuttaa toiselle naapurille että aina heidän niko-petteri laitetaan meiltä pihalle...

-Naapurin lapset jäävätterassillemme roikkumaan vaikka juuri oli sanottu että nyt ei voi meille tulla.(syystä tai toisesta)

-Naapurin lapset roikkuvat meillä kaiken hereilläoloaikansa.

Toki lähetämme heidät pois kun jotain varsinasta syytä siihen on, mutta kun olisi niin kovin kiva joskus olla kotona ihan rauhassa pelkästään oman porukan kesken.

Tässäpä alkajaisiksi.

Nämä käyneet tänään taas mielessä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen kunnioituksen puute.

Lapselle pitää puhua yhtä arvostavasti kuin aikuiselle, mutta ottaa vielä huomioon se, että häneltä puuttuu elämänkokemus. Hän ottaa vastaan kaiken ilman suojakilpiä.

Lasta pitää myös kuunnella samalla tavalla ja itse pitää opetella myöntämään, että myös aikuinen on väärässä ja lapselta voi pyytää anteeksi.

Lapsia pitää pysähtyä kuuntelemaan ja halaamaan myös silloin, kuin itselle ei ole se paras hetki tarjota viikottainen "laatuaika" klo 15.30-16.30.

Vierailija
2/3 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

agressiivisen koiransa raivota lapsille aidan takaa, eivät kiellä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan se ärsyttävä naapuri joka korottaa ääntään lapsilleen ja naapurienkin lapsille jos tekevät jotain semmoista johon pitää välittömästi puuttua, enkä ehdi juoksemaan väliin. Minulla on usein vauvakin mukavna ulkona, joten en voi mennä aina lasten riitoihin väliin, vaan huudan kauempaa...! Uhkailen uhmaikäistä lastani myös milloin milläkin lelun menettämisellä tai sisälle menolla, kun ei tottele. Naapurit eivät ole aina vahtimassa omiaan. Olen kyllä mukavakin, suurimmaksi osaksi, mutta myös melko tiukkis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi