Luetun ymmärtäminen - testaa itsesi
Liikkeessä oli kyseisiä hortensia asetelmia jonoksi asti, joten niiden saattoi helposti olettaa olevan matkalla häihin. Iloinen ja ystävällinen myyjä kertoi kukkien menevän upeisiin häihin eräässä arvostetussa helsinkiläisessä lokaatiossa, milloin tajusin niiden olevan matkalla erittäin rakkaan ystäväni läheisen ystävän häihin, joka on minunkin tuttuni. Pieni maailma, pieni Helsinki. Todella kauniit ja tyylikkäät häät siis tiedossa tänään. Onnea teille ja muille alttarille tänään astuville!
Kommentit (23)
Kielen huolellisuus on samaa tasoa (näyte Tuksulta: " Hänellä oli söpö “Minni Hiiri” rusetti päässä, jonka olin hankkinut viimeiseltä Thaimaan matkaltani" - ahaa, olit hankkinut hänelle pään Thaimaan matkaltasi).
kieliopillisesti ja kielellisesti kammottavaa, mutta kyllähän tuosta ihan selkeästi selvän sai.
Ihmettelin eka, että missä ne kysymykset siihen tekstiin liittyen oikein oli, mutta ei ollutkaan sellainen testi.
erittäin rakkaan ystäväni läheisen ystävän häihin, joka on minunkin tuttuni. Pieni maailma, pieni Helsinki. Todella kauniit ja tyylikkäät häät siis tiedossa tänään.
miten näillä ihanilla onkin aina valtavasti Erittäin Rakkaita Ystäviä ja Läheisiä Ystäviä ja kaikki on Todella Kauniita ja Tyylikkäitä ihmisiä ja tilaisuuksia. Mutta se kai seuraa väistämättä kun itse on ihku ja rakas kaikille.
Hänellä on ollut varmaan vapaapäivä...
Ei tosta otsikon alta löytynyt kuin kuvaus jonkun kauppareissusta.
Olisko niin, että tekstejä yleensä editoidaan jonkun muun toimesta, ja nyt on jäänyt se editoiminen väliin.
tuosta tajusi, vaikka aika kehnosti kirjoitettua tekstiä oli.
(en ole ap mutta kiinnostaa, toivottavasti ap:tä ei haittaa)
Miten itse muotoilisitte tuon tekstin selkeämmäksi?
Kukkakaupassa oli hortensia-asetelmia jonoksi asti, joten niiden saattoi helposti olettaa olevan matkalla häihin. Iloinen ja ystävällinen myyjä kertoi kukkien menevän upeisiin häihin, jotka järjestetään eräässä arvostetussa helsinkiläisessä paikassa. Tällöin tajusin niiden olevan matkalla erittäin rakkaan ystäväni läheisen ystävän häihin. Hän on myös minun tuttuni: pieni maailma, pieni Helsinki. Todella kauniit ja tyylikkäät häät siis tiedossa tänään. Onnea heille ja muille alttarille astuville!
Kun pienet hortensiat menevät häihin peräkanaa sievästi sipsuttain. Onneksi kukkakaupan myyjätär tiesi etukäteen, että häistä tulee upeat, onhan LOKAATIOkin hieno.
Niinhän siinä tuppaa käymään, että äidinkieli unohtuu, kun kosmopoliittina maailmalla kulkee.
Kun pienet hortensiat menevät häihin peräkanaa sievästi sipsuttain. Onneksi kukkakaupan myyjätär tiesi etukäteen, että häistä tulee upeat, onhan LOKAATIOkin hieno.
Niinhän siinä tuppaa käymään, että äidinkieli unohtuu, kun kosmopoliittina maailmalla kulkee.
En tiedä kuinka kosmopoliitti toi bloggaaja on, mutta mulla on kaveri, joka on asunut melkein koko ikänsä ulkomailla, ja se kirjoittaa suomea juurikin noin. Ihan ymmärrettävää mielestäni.
Mrs v:n blogissa, ei ole ennen ollut noin onnetonta tekstiä, että joutuu lukaisemaan muutamaan kertaan ennen kuin tajuaa sisälllön.
En kyllä keksi mikä tossa on vikana?Mä tajusin täysin enkä ymmärrä miksei joku tajua?
Mutta odottaa palstan kielipoliiseilta vielä kommentteja
Kas kun ei tule kielipoliiseilta kommentteja. Yleensä riittää yksi yhdyssanavirhe tällä palstalla ja heti on joku wanna-be äikänmaikka punakynänsä kanssa heilumassa täällä.
Ja harvinaisen epäymmärrettävää hän normaaleihin tuotoksiibsa verrattuna