"Me tullaan teille kylään!"
- joo, ihan kiva että ystävät viihtyvät meillä, mutta miksi meitä ei koskaan kutsuta teille?Vastavuoroisuus olisi niin kivaa, ja se että pääsisi joskus istahtamaan valmiiseen kahvipöytään.
Kommentit (15)
sotkuinen ja tarjoilunsa epäonnistuneita sinuun verrattuna?
En kyllä ole tuo tuppautuva kaverisi, mutta en kutsu meille juuri ketään em. syistä. En varsinkaan heitä, joilla on aina tosi kaunista ja siisitiä ja silti huokailevat sitä kuinka likaista onkaan ja kuinka paikat huutavat tekemistä. Jos vaatimustaso on sitä luokkaa, meillä he eivät taatusti pysy hengissä yhtä vierailua. En kutsu.
tykkääbn leipomisesta enkä koe sitä rasittavaksi.
Ja minusta on kiva kestitä vieraita ja tarjota herkkuja. Mutta joskus olisi kiva saada myös itse kutsu kylään. Viimeksi kyläilimme, kun itse kutsuin itsemme erään perheen luokse.
Omatoimisesti ei kukaan pyydä meitä, mutta ovat kyllä tulossa meille.ap.
Sinua ei kutsuta, etkä mene?
Rupea ilmoittamaan samaan tapaan, että laitapa kahvit niin tulemme käymään.
että te tulette nyt kylään.
Viimeksi perhe puuhaili jotain omia juttujaan, kerran oli perheriita käynnissä yms.
Haluaisin tuntea olevani mieluisa vieras, enkä mikään väkisin tuppautuja.
Onko tämä jotenkin suomalainen ilmiö, että ystävistä ei välitetä paitsi silloin kun tarvitaan muuttoapua jane? ap
Ja tulevat vain kahvipulliesi takia.
Jos tahdot päästä ihmisten koteihin juhlittuna ja arvostettuna vieraina, etsi sellaisia ystäviä. Heitä pois ne, jotka viihtyvät vain teidän kahvipöydässänne muuttoapunne kerjäämässä.
Suomalainen kai olet sinäkin. Katso peiliin, juuri sellaista kansaa olemme.
Itse tykkään saada vieraat viihtymään, ja pidän huolta, ettei kenenkään tarvitse tyhjin vatsoin ilta istua. (monet vieraamme kun näyttävät viihtyvän iltamyöhäiseen)
Ja mitään hienoa meillä ei todellakaan ole, vanha puutalo, kissoja ja koiria(=karvoja)
Ja keskustelukin on vilkasta, moni ystäväni on samoin koulutettu joten yhteistä juttua riittää.
Kieltämättä tunnen itseni vähän louktuksi, kun meidän perhettä ei noteerata koskaan että kutsuttaisiin kylään.ap
Aina kun sovitaan tapaamisia niin aina siinä käy jotenkin kummasti niin että aina olemme meillä.
Joskus olisi ihan kiva tosiaan päästä muidenkin koteja katsomaan. PAras selitys on usein kuultu kun ehdotan että jos tultaisiinkin välillä teille " että voi kun meillä on niin sotkuista ja en ehdi/jaksa siivota"
Miksi minun pitää aina siivota ja käyttää satoja euroja tarjoiluhin??
tee selväksi, että ovat tervetulleita, mutta vain keittiöön. Älä päästä lapsia lastenhuoneisiin, yläkertaan tms. tilaan, jossa ovat tavallisesti olleet vaan sano, että tänään ei sinne mennä, nyt ollaan tässä. Meillä vierailut lyhenivät ja vähenivät reippaasti, kun otin tuon tavan itsensä kutsuville vieraille. Harva ystävä viitsii juoruilla pitkään tilassa, jossa temmeltää samaan aikaan 4-6 lasta. Tässä systeemissä on sekin hyvä puoli, että lasten perään tulee automaattisesti katsottua.
joka itsensä aina kutsuu kylään. Kun tulee, alkaa aina sanomaan kaikesta asiasta esim onpa ihana maljakko, kun et enää halua tätä, anna tämä minulle.
hänellä on 2 lasta ja aina kysyy etukäteen onko meillä antaa vaatteita hänen lapsilleen ja aina sanon mä kyllä käyn ne myymässä kirppiksellä ja aina, ihan ihan aina meillä sanoo älä mene enää, kun meillä ne menee suoraan käyttöön.
Nytkin kysyi Ticketin talvihaalaria. Kerroin saan tosta n 70 euroa huutiksesta, kyllä se raha mulle kelpaa ja sitten tulee toiselle suru ja sanoo kyllä mäkin maksaisin jos mulla olis rahaa.
Aina tulee meille vatsan kirnuen, heti kysyy milloin on ruoka ja lähtevät pois kun ovat saaneet ruuan ja sen jälkeen kahvit ja jälkkärit.
Joskus, äärimmäisen harvoin ollaan kysytty voidaanko tulla heille, jos mennään siitä ohi, aina sanovat ei käy, mutta voitaisko me viedä esim heidän lapset uimalaan tai esim Särkäniemeen, asuvat siis Tampereen kupeessa.
Ei hirveesti olla tekemisissä. Onneksi nykyään on kännykät ja voidaan aina sanoa ei olla kotona.
Heillä on siis iso omakotitalo, 2 kallista autoa. Tykkäävät vaan kerjätä.
Tutta(lapsi)perheitä on useita ystäväperheinä samassa kaupungissa. Kaikki tulevat aina meille. Meitä ei kutsu kukaan vastaan. Joskus olen tehnyt niin, että en ole yhteydessä vaan odotan, että JOS he TÄLLÄ kertaa kutsuisivat meidät vastavierailulle. Ei kuulu kutsua. Viestiä tulee just että : oletteko kotona, voitas tulla tänään käymään? Ja olen huono sanomaan ei, koska tykkään olla ihmisten/ystävien kanssa tekemisissä. Meillä on normisiistiä, ei tiptop todellakaan. Muilla yhtä siistit kodit. Mulla aina itse tehdyt makeat ja suolaiset palat, muilla kaupan valmiita. Mulla ne kyllä kelpaisi. Ärsyttää oikeasti, kun aina kaikki tunkee meille. Vaikka "ystäviä" ollaankin.
kertoa tässä ketjussa miksi näin on?
yhtä kaveria puolisoineen, vaan oltiin aina heillä. Vein kyllä aina aika hyvät tuliaiset, mutta silti. Heillä on niin ihanaa, hienoa ja kaunista, etten vaan kertakaikkiaan voinut kutsua meille heitä. Emäntä kipsutti ovelle vastaan sisäkengissä ja samassa olikin jo shampanjalasit kädessä, tyylikäs musiikki soi taustalla ja kulttuurikodin korkeat huoneet kylpivät valossa. Tarjoomukset jotain muuta kuin pullakaffet todellakin. En vain pysty samaan ja häpesin junttiuttani ja sekaista pientä, remontoimatonta taviskotiani. Enää ei ole kutsuttu, en ihmettele. Oli siellä silti ihanaa, pala ihan muuta elämää kuin omani.
tuokaa kahvileivät tullessanne, teillä ei juuri nyt ole.
Minusta olisi mukavaa, jos vieraat kävisivät aina meillä, eikä itse tarvitsisi mennä kenenkään luo:D Mutta tottakai sitä kohteliaisuudesta menenkin ja hyviä ystäviä on aina mukava tavata.
Ehditään vain (varsinkin talviaikaan) olla niin vähän kotona, että mielellään sitten siellä ollaankin.