Kaupan työntekijät, ärsyttääkö teitä jos kaivellaan tuoreimmat makkarat yms. takaa hyllystä?
Vaikka ensin olette tehneet kovan työn ja järjestäneet tuotteet niin, että päiväyksiltään vanhimmat ovat siinä hyllyn etureunassa. Sitten tulee joku, joka kaivelee niitä tuoreimpia sieltä takaa.
Kommentit (31)
Tietyt tuotteet kuluvat meillä nopeammin kuin toiset. Maitoja esim. ei osteta yleensä kuin korkeintaan neljä kerrallaan ja ne menevät parissa päivässä. Maitojen kohdalla olen huomaavainen asiakas ja otan niitä maitoja, joissa on vanhempi päiväys koska ne menevät meillä kuitenkin.
Sitten leipä taas on sellainen, jolla on vaihteleva menekki, kun normaalisti vain tyttö syö meillä leipää. Pakastimeenkaan sitä ei silti oikein viitsi laittaa, joten yritän löytää tytölle mahdollisimman tuoreen leivän. Paahtoleivissä voi olla viikkokin päiväystä jäljellä, mutta silti se ei välttämättä tule syötyä ajoissa ja osa menee roskiin.
Joissain tuotteissa ei ole niin väliksi vaikka päiväys menisikin umpeen. Kerma esimerkiksi on tällainen ja jos niitä näkyy olevan -30% niin ostan vähintäänkin kaksi puolen litran tölkkiä kun halvalla saa. Päivittäinen menekki on puolen litran paikkeilla tai vähän alle, joten kyllä ne käytetyksi tulevat. Eikä niitä juoda paljaaltaan kuten maitoa, joten senkään puolesta ei ole niin tarkkaa.
Asiakkaat kaivaa takaa tuoremmat ja vanhat jäävät eteen, tämän takia kierto ei toimi.
Ruokaa heitetään jo ihan helkkaristi roskiin niin en tajua näitä idiootteja jotka ottaa esim leikkeileissä sen paremman päiväyksen sieltä takaa kun etummaisissakin on päiväystä vielä ainakin viikko.
Tai joku juusto mikä säilyy monta viikkoa.
Te paremman leivän valkkaajat olisko sitten parempi että illalla olis vaan muutama laatu jäljellä leipää mistä valita???
Ja niin sitä kalliimmaksi hinnat tulevat mitä enemmän kaivatte, nimittäin hävikkiprosentti nousee ja nostaa hintaa.. hyvin liikkuvilla tuotteilla hävikkiprosentti on pienempi ja hinta halvempi..
Ne samat jotka ostavat aina sen tuoreimman leivän, vaihtaisivat kyllä kauppaa jos illalla kahdeksalta ei olisikaan enää sitä omaa merkkiä jäljellä!!
Minä valkkaan aina tuoreimmat hyllystä..
ja tiedän tasan tarkaan, että kauppa saa syyttää huonoa työntekijäänsä.
Tilaustarkkuus on vaativaa hommaa ja ei suju kaikilta.
Minä valitsen itse tuotteeni ja huonolla päiväyksellä en ota.
Lähikaupassa myyjä suuttui minulle, kun en huolinnut riisipuuroa saman päivän päiväyksellä, joka oli ostohetkellä.
Oli toki alessa, mutta halusin tuoretta, koska haluan itse päättää milloin tuotteen syön.
Cittarisss taas tuotteet on hyvällä päiväyksellä.
Asiakas valitsee ja jos ei kelpaa niin vaihdan kauppaa.
Ruokaa ostetaan 12000 eurolla per vuosi.
Olen kaupan alalla töissä ja jonkun verran itsekin hyllytän tuoretuotteita asiakaspalvelun ohessa. Se ei minua millään lailla häiritse, että jotkut asiakkaat valkkaavat uudemmat tuotteet takaa. Heitä on kuitenkin sen verran vähän, että pitämällä hyllyt oikeassa järjestyksessä ja tilaukset sopivina tavara kiertää joka tapauksessa hyvin. Itsekin katson aina päiväykset ja tarvittaessa valitsen tuoreimman. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Se minua kyllä häiritsee, jos asiakkaat sotkevat hyllyjä miten sattuu, oli se sitten juuri tämän tuoreemman kaivamisen takia tai muuten vaan. Minusta on tökeröä, että joku kehtaa heitellä monta pakettia jotain tuotetta sivuun vaikkapa ihan toisen tuotteen päälle ja jättää ne siihen lojumaan. Ikävää on myös se, että kylmässä säilytettävät tuotteet viskotaan niin, että ne eivät pysy kylmänä. Samaa sarjaa on sekin, kun tuotteita jätetään pitkin myymälää kun niitä ei halutakaan, ja usein vielä lämpimään tai pakastealtaaseen. Se on mielestäni ilkivaltaa ja ihan yhtä tuomittavaa kuin näpistys.
Monesti on tarjolla ruokaa, joka pitäisi syödä 1-2 päivässä ja se ei riitä meille.
Leivän ostan vain tuoreena ja merkillä ei ole niin väliä.
Ostan lähikaupasta mielummin kuin marketeista, mutta ostan ruokaa monelle päivälle. Monien tuotteiden kohdalla ei ole kyse siitä, että kummalla päiväyksellä ostan, vaan siitä, että en osta ollenkaan, ellen voi ottaa sitä, joka säilyy suunniteltuun käyttöpäivään asti.
Leikkeleet edestä siirrän toiseen piikkiin tai altaaseen. Haluan tuoretta, kalassa olen supertarkka ja maitotuotteista myös.
ehkä joskus ihmetyttää että miksi tuotteita, joissa päiväys on kuukausien päässä, kaivellaan.
Se ärsyttää, jos hylly jätetään kamalaan kuntoon sen jäljiltä tai tuotteita siirrellään ihan muualle kuin mihin ne kuuluisi. Joo, hyllyjen siistiminen kuuluu toimenkuvaa, mutta ei sille ole varattu rajattomasti aikaa, ja tietty seuraavia asiakkaitakin ajatellen on inhottavaa jos joku kohta on epäjärjestyksessä toisen asiakkaan jäljiltä, eikä sitä ole ehditty siinä välissä vielä korjata.
Mutta periaatteessa niin kauan kuin kukaan ei huuda, uhkaile, huorittele, yritä iskeä tai varastaa, niin eipä juuri mikään sillä tavalla ärsytä.
tuotteita JOS ko. tuote kotona nopsaan menee. Ajatellaan vaikka perhettä jossa viisi henkilöä juo maitoa jokainen pari lasia/päivä =maitoa menee pari litraa päivässä. Tuossa tapauksessa voi ihan hyvin ottaa (edes osan) maidoista lyhyemmällä säilyvyydellä.
Sitten taas on sinkkutalouksia/talouksia joissa vain yksi juo maitoa (ja hänkin ehkä vain kahvin kanssa tm. käyttää vähän maitoa) jolloin ei kannata ostaa maito missä parasta ennen päivä ylihuomenna, koska se tölkki kestää "viikon" ajan.
Ja sekin vaikuttaa käykö kaupassa kerran viikossa vai joka päivä. Jos käy harvoin, on säilyvyydellä enemmän merkitystä vert. käy usein ja käyttää elintarvikkeet saman tein.
Hyvä muistaa se, ettei ole olemassa mitään "hävikkiä" vaan KAIKKI nk. hävikki menee loppujen lopuksi asiakkaiden kukkaroista.
Asiakkaat kaivaa takaa tuoremmat ja vanhat jäävät eteen, tämän takia kierto ei toimi.
Ruokaa heitetään jo ihan helkkaristi roskiin niin en tajua näitä idiootteja jotka ottaa esim leikkeileissä sen paremman päiväyksen sieltä takaa kun etummaisissakin on päiväystä vielä ainakin viikko.
Tai joku juusto mikä säilyy monta viikkoa.
Te paremman leivän valkkaajat olisko sitten parempi että illalla olis vaan muutama laatu jäljellä leipää mistä valita???
Ja niin sitä kalliimmaksi hinnat tulevat mitä enemmän kaivatte, nimittäin hävikkiprosentti nousee ja nostaa hintaa.. hyvin liikkuvilla tuotteilla hävikkiprosentti on pienempi ja hinta halvempi..