Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sukunimen ottaminen.. sitä joutuu perustelemaan!

Vierailija
08.06.2012 |

Olen viimeaikoina useaan otteeseen joutunut tilanteeseen, missä joudun selittelemään miksi olen ottanut mieheni sukunimen. Hämmentävää.

Onko muut törmänneet tällaiseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut, että otin miehen sukunimen, koska halusin sen. Joillakin on kummallinen harhaluulo, että muiden pitäisi perustella heille yksityiselämässään tekemiään ratkaisuja.

Vierailija
2/5 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen aivan mielettömän pitkä nen-loppuinen suomalainen sukunimi, jossa oli vielä ääkkösiä. Toimin kansainvälisessä työssä, joten otin miehen napakan lyhyen, mutta aivan supisuomalaisen nimen (ei mitään ä- tai ö- tai å-kirjaimia).

Elämä on ollut melkoisen paljon helpompaa, kun ei ole päivittäin tarvinnyt selvittää nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustelemaan sen, miksi en ottanut miehen sukunimeä naimisiin mennessä....

Ehkä siksi, etten halunnut. Oma sukunimi paras nimi.

Vierailija
4/5 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu perustelemaan sitä jos ottaa miehen sukunimen, jos mies ottaa naisen sukunimen tai jos kumpikin pitää oman sukunimensä.

Oikeasti se on yksi ja sama mitä tekee, kun aina löytyy joku joka ihmettelee ja kummastelee.

Ei toisen ihmisen valinnat kuulu kenellekään mitenkään jos ne päätökset eivät vahingoita ketään.

Joten: Älä perustele, se mitä olet tehnyt ei kuulu kenellekään. En minäkään perustele sitä että pidimme molemmat omat sukunimemme kun menimme naimisiin.

Vierailija
5/5 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussani ja ystäväpiirissäni on tavallista, että kaikilla perheenjäsenillä on sama sukunimi, jos ollaan naimisissa. Minä tosin en ottanut mieheni nimeä eikä mies minun vaan otimme molemmat uuden yhteisen nimen. Kukaan ei hämmästellyt kuin ehkä sitä, miksi miehenikin halusi vaihtaa nimeä. Minun nimenvaihtoni oli siis "odotettu".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän