Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli 40v lähteä kielikurssille ulkomaille?

Vierailija
08.06.2012 |

siis ettei joutuis teinien kanssa olemaan samalla kurssilla. Ja toisaalta ihan harrastepohjalta, eikä mitään businesstasoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsit vain aikuisille tarkoitetun kurssin.

Vierailija
2/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi. Olin itse italiassa kielikurssilla kuukauden ja kurssikaverien iät vaihteli akselilla 19-55.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. EF:llä on myös aikuisten kursseja.

Vierailija
4/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi. Olin itse italiassa kielikurssilla kuukauden ja kurssikaverien iät vaihteli akselilla 19-55.

Siis kuukauden?? Sulla on lapset jo isoja?

No, puhutko nyt sujuvasti italiaa?

Vierailija
5/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse italiassa kielikurssilla kuukauden ja kurssikaverien iät vaihteli akselilla 19-55.

Kuulostaa hyvältä:)

ei ap mutta myös kiinnostunut

Vierailija
6/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin (36-v.) on alkanut kiinnostaa.

Vierailija
7/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Onnettomuus- ja tautiriski on aivan liian suuri.

Vierailija
8/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa.

Vierailija
9/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan lukea englantia kohtalaisen sujuvasti, mutta en osaa puhua. Ikä 40v.

Vierailija
10/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kesäkursseilla keski-ikäisiäkin osallistujia?

Vierailija
11/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suunnitellut ensi kesäksi kahden viikon kielikurssia ja olen nelikymppinen.

Vierailija
12/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän voisi olla oma keskusteluryhmä aiheesta::)

Vierailija
13/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän voisi olla oma keskusteluryhmä aiheesta::)

mutta miten sen toteuttaisi?

Vierailija
14/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä, ehkä muuallakin.

Vierailija
15/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan Nerjaan opiskelemaan espanjan kieltä ihan paikalliseen kielikouluun :) Muu perhe tulee samalle paikkakunnalle lomailemaan kuukaudeksi eli ei tarvitse edes olla erossa lapsista ja miehestä.

Vierailija
16/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kesäkursseilla keski-ikäisiäkin osallistujia?

antoi itselleen kielikurssin 50-vuotislahjaksi. Olen ajatellut seurata hänen esimerkkiään, ja lähteä opiskelemaan ranskaa.

Vierailija
17/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. Kannattaa googletella ahkerasti, monissa maissa on nimittäin paljon kielikouluja, joista voi itsenäisesti ostaa kursseja (+majoituksen halutessaan). Ei ole siis pakko mennä minkään järjestön kautta, jos ei löydy sopivaa kurssia niiden kautta.

Esim. Espanjassa ja Englannissa ainakin on näitä, siellä on kaikenikäistä porukkaa sitten kursseilla. Itse olin aikoinaan tuollaisessa paikassa, netistä löytyi koulu ja se järjesti myös majoituksen, joka oli perhemajoitus. Eli jonkun paikallisen perheen luona oli oma huone sen kurssin ajan. Eräs toinen koulu jota katselin järjestää majoituksen parittain kurssilaisten kesken, ja voi ostaa myös pelkän kurssin jos järjestää majoituksen itse.

Vierailija
18/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin ainoa suomalainen sillä hetkellä koko koulussa (usempia kursseja menossa yhtäaikaa mutta ei muillakaan kursseilla suomalaisia) joten ei todellakaan tullut suomea puhuttua siellä. Järjestön kautta jos menee ja kaikki tai monet ovat suomalaisia siellä kursseilla, niin helposti sortuu sitten puhumaan enemmän suomea.

Vierailija
19/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuukauden?? Sulla on lapset jo isoja?

No, puhutko nyt sujuvasti italiaa?

No heh, ei minulla ole vielä lapsia niin pystyn sinkoilemaan aika helposti vielä ympäriinsä. Olen opiskellut italiaa lukiosta asti, mutta suullinen ilmaisu on aina ollut minulle vaikeaa, joten ajattelin että noin se ainakin vähän paranee. Ja kyllähän se paranikin! :) Oli mahtavaa huomata että paikalliset ymmärsivät minua ja että pystyin keskustelemaan sellaistenkin kurssilaisten kanssa joiden kanssa minulla ei ollut muuta yhteistä kieltä kuin italia. Olin Firenzessä Istituto Italianon kurssilla ja suosittelen kyllä kyseistä koulua lämpimästi.

Vierailija
20/26 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, ei minulla ole vielä lapsia niin pystyn sinkoilemaan aika helposti vielä ympäriinsä. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi