Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistun lapsen mummin käynneistä

Vierailija
08.06.2012 |

En jaksa edes eritellä miksi ahdistun isoäidin käynneistä, olen äitini toilailuista ja sanomisista niin monta kertaa tänne kirjoittanut, koska muuten olisin hypännyt parvekkeelta jos en olisi päässyt jollekin purkamaan.

Mitä ajatuksia teillä herää siihen, että kiellän isoäitiä enää vierailemasta meillä? Sehän tarkoittaa automaattisesti sitä että lapsi ei mummiansa näe. Myös isänsä puolelta mummi ei ole elämässämme sillä asuu toisessa maassa. Riistäisin siis lapselta ainoan mummin.

En vain enää tulee toimeen oman äitini kanssa, riitelemme joka kerta kun tapaamme ihan turhista asioista vaikka kuinka yritän asennoitua niin että tällä kertaa emme tappele. Turha toivo kun jäkätetään asioista jotka eivät hänelle kuulu.

Viimeinen pisara oli tänään kun äitini kutsui meidät kylään ja totesi että; Sun miehen ei tarvi sinne tulla vaan tulkaa Jeren (lapsenlapsi) kanssa kahdestaan.

Ei sillä että mieheni sinne edes haluaisi lähteä. Lasta en voi yksin mummolaan päästää sillä pelkään mummon käyttävän alkoholia jos olisi esim. yökylässä. :(

Mitä ihmettä teen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tosiaan tässä tapauksessa ongelmat on vakavia, vielä tuo mummon alkonkäyttö kaiken muun päälle. Ymmärrän hyvin ettei halua tällaista ihmistä kotiinsa toilailemaan ja loukkaamaan itseään. Lieneekö semmoinen lapsellekaan hyväksi että mummi ja äiti riitelevät siinä tai kyräilevät toisiaan.

Tuosta ettei mies saisi tulla kylään - meillä sama tilanne mutta toisinpäin, mieheni kotiväki ei ole ikinä hyväksynyt minua ja mies on aina käynyt yksin lasten kanssa mummolassa. Minusta hyvä vaan ettei tarvitsekaan käydä siellä kytättävänä ja arvosteltavana. Harmi vaan että viime aikoina on alkanut tytärtä kohtaan tölviminen ja mies on liian tossukka puolustamaan, on mm. miehen äiti sanonut tytölle halveksivasti että tämä on tullut äitiinsä kun taas poika isäänsä.

Vierailija
2/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettavaa lapsellesi. En nyt tarkoita rahaa tai tavaraa vaan sitä mitä lähiomainen voi toiselle antaa. Jos on kyseessä alkoholisti niin ehkä parempi onkin mummista vieroittaa. Mummi tuntuu suhtautuvan epäilevästi lapsen isään ja saattaa hänestä puhua pahaakin lapselle. Se ei tee varmaan lapselle hyvää. Äitisi tuntuu kyseenalaistavan elämäsi valinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja se oli hyvin vaikeaa, on vielä.

Mutta en voi sanoa asiaa katuneeni.

Valtava taakka putosi harteiltani, kun lopetin yhteydenpidon äitiini. Lapseni oli silloin puolitoistavuotias.

Äiti on yrittänyt kostoksi vahingoittaa perhettäni ja elämäämme. Se on henkisesti raskasta, mutta vahvistaa uskoa siihen, että tein oikean päätöksen.

Vierailija
4/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummilla jotain annettavaa lapsellesi. En nyt tarkoita rahaa tai tavaraa vaan sitä mitä lähiomainen voi toiselle antaa. Jos on kyseessä alkoholisti niin ehkä parempi onkin mummista vieroittaa. Mummi tuntuu suhtautuvan epäilevästi lapsen isään ja saattaa hänestä puhua pahaakin lapselle. Se ei tee varmaan lapselle hyvää. Äitisi tuntuu kyseenalaistavan elämäsi valinnat.

Olen miettinyt pääni puhki juuri tätä ajatellessani, mitä äitini voi lapselleni antaa. En ikinä tule luottamaan äitiini niin paljon että uskoisin että hän ei alkoholia ottaisi kun lastani hoitaisi. Kerrankin olin todistamassa kuinka hän joi vaikka veljeni lapset olivat siellä hoidossa. Eikä ollut pienessä sievässä vaan tukevassa humalassa. Asia on tabu, hänelle ei voi asiasta sanoa, hän kieltää kaiken, mutta juo silti.

Lapsuuteni oli alkoholin huuruinen, joka helvetin joulu pilattiin alkoholilla. Joka joulu mainoksen "anna lapselle raitis joulu" - kohdalla totesin saman ääneen ja äitini suuttui. EN IKINÄ halua lapseni joutuvan kokemaan vastaavaa. Odotan vaan sitäkin että mikä sota siitä syttyy kun ilmoitan että lapseni 1. joulu vietetään jossain muualla kuin mummolassa.

Mielestäni mummilla ei ole lapselleni mitää annettavaa. En silti uskalla rikkoa välejäni sinne suuntaan. Olisi helpompi muuttaa pois. Jonnekin niin kauas ettei tarvitse ikinä nähdä.

Tiedän että ensi yö on taas uneton kun mietin näitä asioita :( Itku on taas herkässä kun en halua ketään loukata. :(

Vierailija
5/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti vaikea, mutta sanoisin, että lapsi ei menetä mitään, jos menettää oikeasti epäkelvon lastenhoitajan. Jos hänellä ei ole ikinä ollutkaan mitään pullantuoksuista "ihannemummia" on aika turhaa ajatella, että välit katkaisemalla lapsi sellaisen menettäisi. On olemassa myös vanhempia, jotka tekevät parhaan palveluksen lapselleen jättämällä heidät rauhaan, eikä isovanhempi kuitenkaan jätä sellaista aukkoa lapsen elämään kuin vanhemman puuttuminen.

Vierailija
6/8 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hoitanut lastani kännissä silloin kun tämä oli ihan pieni. Ei yllätä, täysin paska äiti hän oli minulle itsellenikin.

Olen tehnyt selväksi äidilleni että meidän luona hän ei sitten juo alkoholia yhtään. Ratsaan hänen laukkunsa kun tulee kyläilemään ja jos sieltä jotain löytyy niin kaadan pois. Joskus hän joka tapauksessa ryyppää meillä ja idiootti kun on, ilmeisesti luulee etten minä sitä huomaa.

Mitään mahdollisuuksia kahdenkeskiseen aikaan lapsenlapsensa kanssa hänellä ei todellakaan ole ennen kuin minun lapseni on niin vanha että kykenee itse vastaamaan itsestään eikä tarvitse hoitoa.

Ihan yks hailee minulle olenko äitini kanssa väleissä vai en. Lapseni tykkää kovasti isoäidistään, mutta kännistä mummoa minä en hänelle kelpuuta.

Jostain täysin hämärästä syystä mieheni on joskus puolustellut lapseni oikeutta isoäitiin ja sanonut että en minä sitä voi päättää ettei lapsellani ole isoäitiä. No kyllä tasan tarkkaan voin.

Hyvä että äitini on jotenkuten pysynyt viime aikoina selvillä vesillä. Mukavampi nimittäin tietenkin olla väleissä kuin olla olematta väleissä.

Vierailija
7/8 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikki. Eniten pännii se, että äitini aina haukkuu isääni (ovat eronneet). Isäni on kuitenkin ihana ihminen - toisin kuin äitini. Ja okei, vaikka äidillä on ehkä syynsä katkeruuteen, niin olen täysin väärä osoite kuuntelemaan jatkuvaa haukkumista. Haukkuu kyllä kaikki muutkin ihmiset - eipä silti, mutta tuo isäni haukkuminen vituttaa eniten.

Vierailija
8/8 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on aina läsnä muitakin. Lapsesi saa pitää isoäidin, mutta välit pysyvät etäisen korrekteina.