Meillä käy siivooja perjantaisin, okt 237 neliötä ja maksan
sille 25 e kerta, siis satasen kuussa. Ei kyllä ole paha hinta. Ei ole suomalainen, mutta todella luotettava. Käynyt jo monta vuotta
Kommentit (50)
Siivoan kunnolla kerran viikossa. Vessoissa ja kylpyhuoneessa on aina siivousvälineet käsillä, jolloin voin pyyhkäistä liat heti kun ne tulevat.
siihen menee vähintään viisi tuntia.
Viisi tuntia ei ole minusta mitenkään pikkujuttu.
Tai sitten sinulla on jokin pilipalityö, joka ei sitten rasita.
Maksaisin minäkin jos jostain noin edullisen löytäisin!
Plaah,plaah nuo verot ja kunnon palkka lässytykset! Kaikkialla muualla maailmassa toimitaan juuri noin. Se jolla on koulutusta ja rahaa, maksaa ja teettää hommia niillä, joilla ei sitten sitä lukupäätä ollutkaan.
Tasan ei mene nallekarkit, mutta kuka on niin koskaan väittänytkään!
Ei tyhmä ole se, joka saa palvelun halvalla, vaan se, joka tuolla hinnalla suostuu tekemään.
T. Vähän itsekkyyttä peliin, ei kaikkea tarvitse tasapäistää
siivooja (opiskelijatyttö), neliöitä 150 ja aikaa varattu 6 tuntia. Maksan 100 euroa kerralta. Ikkunanpesuista tms. maksan ekstraa.
Asumme Keski-Euroopassa.
vaan useammin?
Ja kyllä vaan menee viisi tuntia vaikka pitäisi perusjärjestystä yllä.
Jos siivoaa kunnolla.
Henkilökunnan alipalkkaus ja verojen laiminlyönti toivat ehdollista vankeutta Lempäälän Ideaparkissa toimineen kiinalaisravintolan pitäjille. He joutuvat lisäksi maksamaan työntekijöille mittavat palkkasaatavat sekä verorästejä. Pirkanmaan käräjäoikeus antoi tuomion jutussa tänään.
Ravintolan työntekijöiden palkat vaihtelivat. Esimerkiksi yksi tarjoilijoista sai 1¿200 euroa kuussa, yksi kokeista taas 50 euroa päivässä.
Kaikki joutuivat ainakin osan työssäoloajastaan tekemään töitä seitsemänä päivänä viikossa ilman ylityökorvauksia.
Osa ravintolan myynnistä jätettiin lyömättä kassaan ja se jäi siten kirjanpidon ulkopuolelle.
Ravintolan omistaja sai ehdollista vankeutta vuoden ja kahdeksan kuukautta, työnjohtaja vuoden ja kaksi kuukautta. He joutuvat maksamaan lähes 60¿000 euroa työntekijöiden palkkasaatavia ja yli 112¿000 euroa verorästejä. Lisäksi heidät tuomittiin menettämään valtiolle noin 126¿000 euroa rikoksella saatua hyötyä.
et saa ketään uskomaan, ettet tajunnut ostavasi pimeää työtä.
25 e-40 e/ tunti ( sis. alv 23%) muualla kuin pk-seudulla
ja
40- 45 e/ tunti ( sis. alv 23 %) pk-seudulla
Siivoan kunnolla kerran viikossa. Vessoissa ja kylpyhuoneessa on aina siivousvälineet käsillä, jolloin voin pyyhkäistä liat heti kun ne tulevat.
mutta meilla se tarkoittaa petivaatteiden vaihtoa ja pesua, polyjen pyyhkimista (myos kattolampuista ja kaappien paalta) ja puukalujen vahaamista, petivaatteiden, sohvatyynyjen, mattojen ym. ulosvientia. Lattioiden pesua ja sohvien imurointia. Ovikahvojen, valonkatkaisijoiden, ikkunoiden ym. pesemista ja sormenjalkien poistoa. Uunin ja hellan hinkkaaminen, kylpyhuoneen ja kylvyn pesu, hanoista kalkkikiven poisto, peilien pyyhkiminen. Parvekkeiden ja rappusten pesu. Ja nain pois pain. Kun nelioita on 200-300, niin se EI ole pikkujuttu. Eika varsinkaan nopea.
Siivooja tekee meilla tuon ison siivouksen kerran viikossa. Silti minulle itselleni riittaa imurointia joka paivalle ja keittion lattian moppaamista ja pintojen pyyhkimista. Pyykkien pesua ja silittamista, tavaroiden jarjestamista, jaakaapin pesua ja muuta yllapitosiivousta.
Ihmisten siivoustarpeet ja tavat ovat erilaisia. Laiskuudesta ei ole kysymys. Ja mita sitten vaikka olisi?! Perhe voi keskittya muuhun, kuin siivoamiseen. Lapsetkin saavat leikkia rauhassa, kun ei tarvitse listoja kiillottaa.
mutta meilla se tarkoittaa petivaatteiden vaihtoa ja pesua, polyjen pyyhkimista (myos kattolampuista ja kaappien paalta) ja puukalujen vahaamista, petivaatteiden, sohvatyynyjen, mattojen ym. ulosvientia. Lattioiden pesua ja sohvien imurointia. Ovikahvojen, valonkatkaisijoiden, ikkunoiden ym. pesemista ja sormenjalkien poistoa. Uunin ja hellan hinkkaaminen, kylpyhuoneen ja kylvyn pesu, hanoista kalkkikiven poisto, peilien pyyhkiminen. Parvekkeiden ja rappusten pesu. Ja nain pois pain. Kun nelioita on 200-300, niin se EI ole pikkujuttu. Eika varsinkaan nopea. Siivooja tekee meilla tuon ison siivouksen kerran viikossa. Silti minulle itselleni riittaa imurointia joka paivalle ja keittion lattian moppaamista ja pintojen pyyhkimista. Pyykkien pesua ja silittamista, tavaroiden jarjestamista, jaakaapin pesua ja muuta yllapitosiivousta. Ihmisten siivoustarpeet ja tavat ovat erilaisia. Laiskuudesta ei ole kysymys. Ja mita sitten vaikka olisi?! Perhe voi keskittya muuhun, kuin siivoamiseen. Lapsetkin saavat leikkia rauhassa, kun ei tarvitse listoja kiillottaa.
uunin ja hellan hankaaminen JOKA VIIKKO!! Puukalusteitakaan ei tarvitse joka viikko vahata. Jääkaappiakaan ei tarvitse viikottain siivota kun laittaa tavarat sinne niin ettei pakkaukset valu. Ihme porukka.
t. ammatikseen siivooja, joka ei ikinä menisi toisten huusholleja siivoamaan edes isosta rahasta
Ihan oikeasti on ero puhtaan ja puhtaan valilla :) Sita vain koitin sanoa. Etta yleensa ne, joilla ei mene paljon aikaa siivoamiseen, eivat paljoa siivoa. Aika loogista, vai mita? Ja sekin on myos mahdollista, etta toisilla on niin aikaa ja mehuja vieva tyo, etta eivat jaksa siivota itse ja siksi ulkoistavat. Kun eras vastaaja vaitti, etta on laiska jos palkkaa siivoojan.
Ei olla sikoja, vaan nimenomaan sita siisteinta sorttia. Jaakaapin viikottainen siivous on muuten hyva keino ennaltaehkaisemaan turhaa ruuan roskiin heittamista, toimii siis samalla inventaariona.
40
toisella lapsella on astma, kouluun kuskataan, vaativassa koulussa paljon läksyjä, joita tekemään alussa tarvitaan myös minua, joten päivä on pitkä, miehellä yritys ja paljon työmatkoja, kaksi koiraa.
Nämä ovat ne syyt, miksi minä olen "laiska" ja olen ulkoistanut siivoamisen.
ettei esimerkiksi tuhlaa toista viikottaisista vapaapaivista siivoamiseen, vaan viettaa sen perheensa kanssa.
Nain niita tyopaikkoja luodaan, kun ei tehda kaikkea itse yllapitaakseen illuusiota ahkerasta.
Jopa lapsimäärä sama. Minun mielestäni siivous on niin pikku juttu, että en vain ymmärrä siivoojan tarpeellisuutta.
lauantai tapeltiin siivoamisesta. Minä stressasin ja siivosin ja kiukuttelin. Sitten otettiin siivooja joka toinen viikko ja viikonloppuihin astui rauha. Edelleen monesti imuroin, siivoan jotain yksityiskohtaa mutta tiedän että kohtuu siistinä talo pysyy ilmankin.
Mutta lauantaille voi suunnitella muutakin eikä päätä kiristä jo etukäteen. Eikä minusta ole yhtään huono asia työllistää yksityisyrittäjää, ei niitä uusia työpaikkoja Suomessa liikaa ole.
on okt-talo, vajaat 400 neliötä.
Ei huvita siivota itse, siksi käy siivooja(t).
Aivan sama mitä siitä ollaan mieltä. Olen laiska -so what?
Työllistän ihmisiä ja hyödynnän kotitalousvähennykset.
käy kerran kuussa ja lasku on 100€/kk.
Sillähän menee koko päivä! En kehtaisi maksaa ihmisparalle 25 euroa koko päivän työstä! Meillä käy 3 siivoojaa aina kerrallaan ja niilläkin menee pari tuntia. Neliöitä vähemmän kuin teillä.
Meillä käy siivooja kahden viikon välein, joten hänestä huolimatta saan kyllä itsekin siivota ihan koko ajan.