Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen... hassuja käsityksiä puolisosi kotimaassa?

22.11.2005 |

Tuo alkuhan viittaa suomalaisten vitseihin norjalaisista ja ruotsalaisista. Meistähän ruotsalaiset ovat melkoisen hölmöjä tapauksia.

Miten puolisosi kotimaassa suhtaudutaan naapurimaiden asukkaisiin? Ja muihin maailman ihmisiin? Tarkoitan ihan yleisiä, harmittomia vitsejä ja sen sellaisia.

Oletteko muuten kuulleet sitä juttua, että tummaihoisten mielestä valkoihoiset haisevat märälle koiralle kun ovat olleet sateessa ulkona? Blondit ovat kuulemma bimboja. Tosin tämä käsitys ei ainakaan ole Pakistanissa kovin yleinen, arabimaista en tiedäkään. Pakistanissa myös ajatellaan (lienee perua brittien siirtomaa-ajalta... ;) ) etteivät länsimaiset ihmiset peseydy usein, ainakaan eivät ennen. Itse asiassa sanottiin siellä aikanaan, että britti peseytyy kaksi kertaa elämässään: kun hän syntyy ja kun hän kuolee.

Onko muuten olemassa jotain " nimiä" vaaleille? Niinkuin meillä on nyt blondi, sitten mustista se rumempi n-sana. Arabejakin tituleerataan rättipäiksi.

Toivon että aihe otetaan ihan huumorilla ;)

on ollut viime aikoina niin vakavia aiheita tällä palstalla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Libanonissa viljellää syyrialaisvitsejä aivan samaan tahtiin kuin Suomessa ruotsalaisvitsejä. Libanonissa vitsit ovat ehkä vähän törkeämmän sävyisiä kuin Suomessa. Tässä viimeisin jonka kuulin:

Syyrialainen meni lääkäriin Libanonissa sairastettuaan pitkään eikä mitkään lääkkeet olleet auttaneet. Lääkäri sanoi että on vielä yksi hoito, jota kannattaa kokeilla. Teidän pitää hengittää viemärin suulla joka aamu 10 minuuttia. Viikon päästä mies mies palasi onnellisena lääkärin luokse, hoito auttoi! Lääkäri sanoi " teillä oli vain koti-ikävä! Hoidoksi riitti teidän oman maan haju!"

Vierailija
2/6 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vain etta kukaan ei ota vakavasti.... ;o)

Taalla Englannissa aina vaannetaan vitsia vierusnaapureista, eli Walesilaiset ovat takapajuisia ja tyhmia, irlantilaiset samaa rataa... ja skotlanteistakin keksitaan naurettavaa ja ranskalaisia ehka vahan kadehditaankin, joten heistakin loytyy vitsin vaannetta.

Miehen kotimaassa Marokossa kuulema enemman naureskellaan maan sisalla eri roduille tai heimoille tai paikkakuntalaisille, kuin naapureille. Eli fezit puhuvat hienosti ja heille nauretaan siita, berberit ovat rahan peraan ja puhuvat hassulla aksentilla, ja arabit ovat tyhmia ja itsepaisia...

Sitten tallainen jemenilaista alkuperaa olevan Tansaniassa asuvan henkilon kertoma vitsi; kiinalainen, intialainen ja kenialainen olivat lentokoneessa ja kapteeni kuulutti etta kone tippuu ellei jokainen matkustaja heita jotakin koneesta mita omasta maasta loytyy liikaa. Kiinalainen otti pussillisen muovinukkeja ja viskasi sen ulos, intialainen otti pussin riisia ja heitti sen koneesta, kenialainen nappasi intialaisen kainaloonsa ja sanoi meilla riittaa naita ja heitti intialaisen koneesta.

Toinen tansanialaisen kertoma vitsi meni jotenkin nain; etta afrikkalaiselle naiselle annettiin tehtavakseen taistella kolmea eri asiaa vastaan pimeassa hakissa, yksi niista olisi naarasleijonaa vastaan, tai han kuolisi. Kun tama oli taistellut soturit jne han kysyi etta milloinkas on sen leijonan vuoro, mutta han olikin sen jo kukistanut ensimmaiseksi.... Etta sellaisia ne naiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille ruotsalaisvitseille nauretaa täällä Ruotsissakin... tietty suomalaiskavereitten kesken. = ) Mun tietääkseen ruotsalaiset laukoo vastaavasti suomalaisvitsejä. En oo siitä varma ku mulla ei ruotsalaistuttuja ole.

Ai niin sanoo Pakistanilaiset länsimaalaisista? Mieheni ei keksinyt mitää juttua eurooppalaisista vaikka Pakistanilainen on, et en tiiä onko nuo kirjotuksesi ihan tavallisia ajatuksia siellä. Sen se on aikanaa sanonut että eurooppalaiset ovat rasisteja.

Mitä naapurimaa rakkauteen tulee niin Afgaaneja se on haukkunut. Se sano että afgaani miehet ei kunnioita toista ihmistä ja sen olen kyllä itekki saanut kokea. Ne nauttii ku saavat aiheuttaa toiselle ihmiselle pahaa. Ja siis sehän on tietty Koraanin vastaista! Intiasta sano että siellä on sama kulttuuri kun Pakistanissa eikä sillä oo mitää niitä vastaan.

Vierailija
4/6 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ausin siellä 5-vuotta. En sitten tiedä johtuiko siitä, että itse olen suomalainen... vai eikö meistä sitten vitsailla?!

Vierailija
5/6 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

norjalaiset nauraa suomalaisille, osasyynä kaiketi Piirka-tv-sarja.

Vierailija
6/6 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mrs_O:

norjalaiset nauraa suomalaisille, osasyynä kaiketi Piirka-tv-sarja.

itse asiassa Piirka on sellainen kliseinen käsitys suomalaisista. Norjassa kerrotaan vitsejä Pekasta ja Toivosesta, jotka aina lopuksi päätyvät ryyppäämään. Tosin suomalaiset ovat norjalaisten mielestä ihan fiksuja, toisin kuin ruotsalaiset ;)