Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V***u mikä lääkäri!

Vierailija
07.06.2012 |

Olin sitten tänään poistattamassa ehkäisykapseliani, kun se ei minulle sovi (jatkuvaa runsasta vuotoa lähes vuoden ajan putkeen). Ei ensin meinannut poistaa vaan tarjosi ehkäisykapselin lisäksi minipillereitä että vuoto loppuisi (WHAAAT, eikös niissä ole samaa hormonia ja en usko että tuplamäärä mulle sopimatonta hormonia ainakaan poistaisi niitä vuotoja)..

No sen jälkeen kun lopulta suostuttelin lääkärin poistamaan sen kapselin, niin eipä se suostunut mulle e-pillereitä kirjottamaan!! Sanoi että täytyy odottaa ensin menkkojen alkamista (eikä edes täydy, nehän voi periaatteessa aloittaa kierron missä vaiheessa tahansa jos haluaa.. ja olisi se nyt voinut ne edes valmiiksi kirjoittaa että saisin aloitettua ne SITTEN kun ne menkat alkavat).

No sanoi että täytyy mennä ehkäisyneuvolaan ja blaa blaa blaa, ei hän tiedä miten nyt tulisi oikein toimia jne. Olin ihan hämmästynyt ko. lääkärin toiminnasta ja alkoi suoraan sanoen vituttaa. Ehdotti huomiselle aikaa ehkäisyneuvolaan ja sanoin suht kypsänä että en tarvitse.. Siitä sai sitten vielä päähänsä että enkö tarvitsekaan niitä pillereitä!! Huoh mitä touhua.. Lähdin aika vihaisena sieltä huoneesta pois.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kovin todennäköisesti saa maksava asiakas tuollaista paskapalvelua.

Vierailija
2/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä e-pillereitä voi aloittaa milloin huvittaa. Ne otetaan silloin kun menkat alkavat ensimmäisenä päivänä. Olisit ensin kokeillut minipillereitä ja vasta sitten ottanut sitä kapselii jos ne minipillerit olisivat sopineet sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä e-pillereitä voi aloittaa milloin huvittaa. Ne otetaan silloin kun menkat alkavat ensimmäisenä päivänä. Olisit ensin kokeillut minipillereitä ja vasta sitten ottanut sitä kapselii jos ne minipillerit olisivat sopineet sinulle.

voi aloittaa, tosin suositeltavaa on aloittaa ne juurikin menkkojen ensimmäisenä päivänä. Esim. ystävältäni poistettiin myös kapseli ja sai aloittaa pillerit heti, vaikka kierto oli aivan sekaisin.

Vierailija
4/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kotimainen lekuri? Et ois jotain positiivista....

Vierailija
5/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain sen ilmaiseksi synnytyksen jälkeen (kaupungissamme synnyttäjät saavat joko 3v-kapselin tai vuoden minipillerit ilmaiseksi). Eniten ihmettelen miksei lääkäri voinut kirjoittaa niitä e-pillereitä!! Siis ihan vain valmiiksi että voisin aloittaa ne sitten kun ne kunnon menkat alkavat. En todellakaan aio maksaa toista kertaa siitä että käyn jossain lääkärin vastaanotolla hakemassa pillerireseptin. Onneksi lapsellani on 2vko päästä lääkäriaika ja voin samalla pyytää ne pillerit ja kertoa miksi en niitä aiemmin saanut.

Vierailija
6/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suomalainen lääkäri.

Vierailija
7/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä reseptiä voi valmiiksi kirjoittaa, vaikka pitäisikin aloittaa menkkojen ekana päivänä? Silloin menkkojen alkaessako pitää kirmata lekurille ja apteekkiin pikaisesti?

Tuo kyllä selittänee osaltaan julkisen terveydenhuollon resurssivajetta, kun aikuiset ihmiset ohjataan ehkäisyneuvolaan yhden pillerireseptin takia :o

Vierailija
8/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täysin ilmainen, koskaan ei ole tarvinnut senttiäkään maksaa.

Vierailija
9/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täysin ilmainen, koskaan ei ole tarvinnut senttiäkään maksaa.

mutta en ihan periaattesta halua sinne mennä. Olisi voinut lääkäri sen reseptin kirjoittaa suoraan, en ymmärrä mikä siinä oli ongelma kun olen ennenkin e-pillereitä syönyt. Muutenkin joudun ravaamaan ties missä lääkäreissä ja neuvoloissa ja toisen lapsen fysioterapiassa niin ei autottomana paljon houkuttele mitkään ylimääräiset turhat käynnit missään.. Tulee nyt vähän negatiivista tekstiä, mutta ärsyttää vieläkin..

Vierailija
10/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehkä e-pillereitä voi aloittaa koska vaan kuten kaikenlaista saa tehdä miten vaan omalla vastuulla mutta kun nimenomaan se kierto menee ihan sekaisin! Toki jos se ei haittaa niin whatever siitä vaan.

Toinen asia mikä ihmetyttää on se miten helposti lääkärit suostuu asettamaan sitä kapselia, se kun ei kaikille tosiaan sovi. Onneksi itse otin siitä sen verran selvää etten suostunut vaan pyysin että saisin ensin kokeilla minipillereillä sopiiko se mulle ylipäätänsä. Ja ei sopinut joten kapseli jäi laittamatta.

Vierailija
11/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselissa on eri hormonit kuin yhdistelmäpillereissä. Tavallisia e-pillereitä ei voi krijoittaa kaikille. Aloituksessa kysellään riskitekijät ja mitataan verenpaine ym. Todennäköisesti lääkäri ei kirjoittanut reseptiä siksi että sinulle oli varattu aika ainoastaan kapselin poistoon.

Vierailija
12/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyttää 3 kk tablettia kapselin lisänä. On ihan yleinen käytäntö. Lääkäri ehkä ajatteli säästää kulujasi.

Vierailija
13/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapselissa on eri hormonit kuin yhdistelmäpillereissä. Tavallisia e-pillereitä ei voi krijoittaa kaikille. Aloituksessa kysellään riskitekijät ja mitataan verenpaine ym. Todennäköisesti lääkäri ei kirjoittanut reseptiä siksi että sinulle oli varattu aika ainoastaan kapselin poistoon.

olen ennenkin e-pillereitä syönyt eikä niiden kanssa ikinä ollut mitään ongelmaa. Mutta toivottavasti tuo toinen lääkäri sitten kirjoittaa sen reseptin parin viikon päästä. Jäi kyllä tosi ikävä maku tuosta käynnistä, en ole tuollaiseen lääkäriin ennen törmännyt.

Vierailija
14/14 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa enää yhtään kuukautta tätä "tiputtelua", jos sitä sellaiseksi voi edes sanoa. Runsaammat vuodot kuin ikinä menkkojen aikana, rautakuurejakin joutunut syömään.