Käytätkö uudelleen kuoren, jonka postimerkkiä ei ole leimattu?
Meille töihin tulee näitä aika usein, siis leimaamattomia kuoria. Olen niitä kerännyt ja mietin että miksei niitä voisi käyttää uudelleenkin, vaikka osoitetiedot onkin, tekee vaan osoitetarran siihen päälle... Periaatteessahan näin ei kai saisi tehdä, kun sillä rahalla on jo kerran matkustettu =D mutta toisaalta, mistä sitä kukaan voi selvittääkään. Voisihan olla, että olen laittanut kuoren lähtövalmiiksi ja sitten muuttanut mielen. Voisihan?
Eihän mitään näkymättömiä UV-leimoja ole vielä keksitty? =D
Kommentit (21)
Tais Ap:llakin mennä pupu pöksyyn :D
Ei ny vaan ollut enää mitään kommentoitavaa.
Ap
uusiokäyttää leimaamaton postimerkki :D Hahha, vankilaan vaan :D
LEIMAAMATONTA merkkiä uudelleen. Postimerkki leimataan merkiksi siitä, että se on käytetty.
Mutta kun leimaa ei ole, se on käyttämätön.
Jos taas leiman poistaa itse,silloin se on rikos.
Ja kukaan ei voi todistaa, että leimaamaton merkki on jo kertaalleen käytetty.
En käy irrottelemaan tms mutta jos on siisti kuori, kiertoon vaan. Olen muuten tosi lainkuuliainen eikä rahastakaan ole pulaa mutta kaikilla meillä on pikku omituisuutemme (:
tutulta kuulostaa... itse tosin sain puhelun postista...
tuli mieleen nuoruudesta kun köyhäiltiin oikein urakalla... Kierrätettiin näitä "äffyköitä", FB:itä (Friendship Books), mullakin oli toistasataa kaveria ympäri maailman keiden kanssa näitä postiteltiin. Sit niissä luki usein "stamp back", ja samaa piti yrittää itsekin. Mitä ihme liima- ja hiuslakkakerroksia siihen päälle yritettiin sotkea, että sitten kun merkki joskus palautuu, niin muka pestiin leima pois ja tadaa, voitiin käyttää merkki uudelleen! =D
Narahdin kyllä pari kertaa aika ikävästi meidän kylän postineideille ja sain jo varoituksen, että ellei lopu niin tulee poliisijuttu...
Siitäköhän tämä postimerkkien kierrättäminen juontaa tapauksessani juurensa?! =D
Ap
tuli mieleen nuoruudesta kun köyhäiltiin oikein urakalla... Kierrätettiin näitä "äffyköitä", FB:itä (Friendship Books), mullakin oli toistasataa kaveria ympäri maailman keiden kanssa näitä postiteltiin. Sit niissä luki usein "stamp back", ja samaa piti yrittää itsekin. Mitä ihme liima- ja hiuslakkakerroksia siihen päälle yritettiin sotkea, että sitten kun merkki joskus palautuu, niin muka pestiin leima pois ja tadaa, voitiin käyttää merkki uudelleen! =D
Narahdin kyllä pari kertaa aika ikävästi meidän kylän postineideille ja sain jo varoituksen, että ellei lopu niin tulee poliisijuttu...
Siitäköhän tämä postimerkkien kierrättäminen juontaa tapauksessani juurensa?! =D
Ap
tutulta kuulostaa... itse tosin sain puhelun postista... [
Ap
Tietysti olen, miksi en käyttäisi?
Otan osaa jos noin köyhä olet että pitää tuota edes miettiä. :( Minulle ei tulisi edes mieleen katsoa onko joku leimattu vai ei.
Otan osaa jos noin köyhä olet että pitää tuota edes miettiä. :( Minulle ei tulisi edes mieleen katsoa onko joku leimattu vai ei.
Toistaiseksi olen tosin nippa nappa onnistunut laittamaan toimeentulo- ja asuntotukihakupaperini eteenpäin ihan pullonkeräysrahoin, mutta säästäisihän siinäkin aina 0,85 euroa millä voisin ruokkia tämän 6-päisen lapsikatraani...
No äääh, kunhan aina katson kuoret läpi kauniiden postimerkkien varalta ja kiinnitin huomiota, että usein saapuvat leimaamatta. =) Nämä on sitten tullut laitettua sivuun ja voishan ne kierrättää vaikka sitten vähän lainvastaisestikin...
En muuten saanut vastausta kysymykseeni näkymättömistä leimoista... =D
Tight asses...
Ap
Olen tainnut käyttääkin.
Mielessä on myös käväissyt näkymättömät leimat ;-D
Olen tainnut käyttääkin. Mielessä on myös käväissyt näkymättömät leimat ;-D
Ja kuljet vielä vapaalla jalalla, sinä toinen pummi kanssaköyhäilijä... =D
Ap
...se kuori on sillä osoitetarralla käyttökelpoinen, niin käyttäisin uusiksi.
Jos niitä merkkejä pitää ruveta höyryttämään irti ja liimailemaan uuteen kuoreen, niin en näkisi vaivaa.
Ja kyllä, olen kerran säästänyt 4,3€ postimaksut postittamalla huutiskamaa "käytetyillä" postimerkeillä. Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee, ei ole ihan senttipeliä :)
ei sitä mikään laki kiellä, postin oma moka kun ei ole leimannut.
Muutenkin uusiokäytän kirjekuoria, niin miksi ihmeessä maksaisin merkin hinnan,kun kuoressa se on jo valmiiksi.
Muistatteko 80-luvulta Kukkura-kaupan keräilytarrat? Niilläkin kulki postikortit kätevästi....
Ap
Mutta viime jouluna höyrytin yhden merkin ja käytin uudelleen, kun puuttui just yksi merkki joulukorteista, enkä ehtinyt lähteä ostamaan uutta. (Posti ja muut palvelut kaukana, postilaatikko lähellä.)
ei sitä mikään laki kiellä, postin oma moka kun ei ole leimannut.
Muutenkin uusiokäytän kirjekuoria, niin miksi ihmeessä maksaisin merkin hinnan,kun kuoressa se on jo valmiiksi.
itsekkin kerran lähetin huutiskamaa leimaamattomassa kuoressa, voitin siinä 4,3e. :) Ja kirjeenvaihtoa harrastavana jos satun huomaamaan että ei oo posti leimannu niin ei muuta uusiokäyttöön.
77?§
Postimaksumerkintärikkomus
Joka hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä
1) väärentää postimaksumerkinnän, jäljittelee sitä taikka myötävaikuttaa väärän tai jäljitellyn postimaksumerkinnän valmistukseen,
2) kierrättää, markkinoi, jakelee, levittää, kuljettaa, asettaa näytteille, näyttää tai julkaisee väärän tai jäljitellyn postimaksumerkinnän tai
3) käyttää tai kierrättää postimaksuna jo käytettyä postimaksumerkintää,
on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, postimaksumerkintärikkomuksesta sakkoon.
Yritys on rangaistava.
Tässä laissa postimaksumerkinnällä tarkoitetaan postilähetyksen maksutapoja, joita ovat julkisessa levityksessä olevat tai siitä poistetut postimerkit, postimaksuleimat, postimaksu- tai painokoneella tuotetut merkinnät ja kansainväliset vastauskupongit.
78?§
Jos leimaa ei ole, surutta otan talteen ja pistän kiertoon.