Tällainen vastaus hääkutsuun!
Tullaan jos pystytään ja en tiedä millä kokoonpanolla tullaan.
Siis haloo!!!!!!!!
Kommentit (48)
Milloin ihmiset on tulleet noin ilkeiksi tai epäkohteliaiksi???
musta pitää vastata kohteliaasti tuleeko vai ei ja kuinka monta tulee tai kertoa ettei tiedä vielä ihan varmaksi määrää ja ilmoittaa myöhemmin. Ja mitä pahaa siinä on jos päivänsankari haluaa rahaa lahjaksi? Mä olen pelkästään tyytyväinen jos voin laittaa rahalahjan. Läheisille toki haluan jonkun muiston laittaa. Mutta siinähän menee rahat ihan hukkaan, jos ostat jotain krääsää mitä juhlija ei edes tarvitse. Nytkin laitan ystävän lapselle rippilahjaksi rahaa, niin saa ostaa mitä haluaa.
ja kuka tahansa vähänkään järjen päässään säilyttänyt morsian tajuaa, etteivät hänen häänsä ole kenenkään muun ihmisen elämän täyttymys (no joo, kaikki eivät tajua ;)).
Tarvitseeko silti vastata noin töykeästi? Eikö voisi reilusti päättää, että koiranäyttely menee häiden edelle, ja ilmoittaa hääparille, ettei valitettavasti päästä osallistumaan? Jos hääparilla on yhtään jalat maassa, he kyllä ymmärtävät, etteivät kaikki kutsutut välttämättä pääse, ja homma on sillä selvä.
Niin, ihmiset ovat erilaisia, arvostavat erilaisia asioita ja sitä ei yhdet häät saatika yksi morsian miksikään muuta. ;) Häät on naimisiin meneville ainutlaatuinen päivä, mutta monille vieraille se yksi hääjuhla monien joukossa. Nimi. viime vuosina n 20 häissä ollut
Meille yksi ap:n vastaajan hengenheimolainen vastasi hääkutsuun: "En tiedä vielä, meenkö koiranäyttelyyn vai tullanko häihin" :D
Moukkamaista. Jos sattuu olemaan jo kaikkea, niin miksi tehdä lahjalista turhasta? Itse sain juuri ihanan hääkutsun, jossa ilmaistiin fiksusti, että emme tarvitse oikeasti enää astioita ja pyyhkeitä, mutta jos haluat muistaa niin matkustelu on lähellä sydäntä. Mikä on vielä totta, eli rahat menevät varmana sinne :)
vastaus kutsuun oli törppö, miksi vastata noin ollenkaan? Mielummin laittaa viimeisenä mahdollisena päivänä sitten vastauksen, mikä ei välttämättä pitäisi paikkaansa, mutta olisi selkeä vastaus hääparille. Eihän sitä tiedä, jos joku sairastuisi ennen juhlia ja näin joutuisi perumaan.
Omissa häissäni enoni perhe ilmoittautui koko perheen voimin juhliin. Viikko ennen häitä serkkuni kertoi siskolleni, että ovat katsomassa poikaystävälleen pukua meidän häihin! Sisko siihen, että ei sitä oo sinne kutsuttu, mistä serkku kaikenlisäksi vielä loukkaantui... Ei todellakaan oltu kutsuttu, eivätkä olleet ilmoittaessa edes kysyneet saisiko tulla. Onneksi siskoni sai ajoissa selville asian, olisi ollut hämmentävää nähdä kutsumaton, ilmoittamaton vieras häissä, missä ei ollut yhtään ylimääräistä paikkaa varattuna. Alunperin ei pitänyt edes kutsua tuota perhettä lainkaan häihimme...
Siis oletanko väärin, että tämä serkkusi on enosi tytär? Toki poikaystävä hieman riippuu siitä, että kauan on oltu yhdessä. Eli minähän olen poikaystäväni kanssa ollut kohta 10 v yhdessä, joten kyllä minä hänet ihan perheeksi lasken ja niin laskee koko muukin suku, mutta taisin raahata poikaystäväni serkkuni häihin, kun olimme olleet vasta muutaman kuukauden yhdessä.
Ja en kyllä ymmärrä, mitä siinä nyt on niin HÄMMENTÄVÄÄ nähdä tämän tyyppinen kutsumaton vieras, jos minun häihini tulisi vastaava tapaus, toivottaisin tervetulleeksi häihin ja sukuun.
Toivottavasti ette tule saamaan kutsua heidän häihinsä, tai jos saattekin, toivon että aviomiestäsi kielletään tulemasta häihin, sillä esimerkiksi minulle naimisiin meno ei merkitse mitään muuta kuin juuri kaunista juhlaa. En tarvitse papin aamenta ollakseni jonkun kanssa loppuelämäni, joten en arvosta teidän avioliittoanne sen enempää kuin tämän seurustelevan serkkusi suhdetta.
Poisjäännit eivät siis olleet ongelma.
Poisjäännit eivät siis olleet ongelma.
Ravintolahäissä, varsinkin jos poissaolevia on useita!
On häitä, joissa ei ole mitään pitopalvelua, vaan ruuat tarjoillaan eteen ravintolassa! Siksi on hyvä tietää, kuinka monelle annoksia ostetaan. Samaan tarvitaan tietoa istumapaikkojen määrästä - ei ole mitään seurantalon muovituoleja ja metripöytiä, vaan pienempiä ravintolapöytiä.
Toisekseen - jo perus käytöstapoihin kuuluu vastata, tuleeko juhliin. Varsinkin, jos vastausta pyydetään (eli v.p.). Syitä ei tarvitse selitellä, vaan pelkästään tuleeko vai ei.
Kummallisen vaikeaksi tehdään yksinkertaiset asiat.
Onneksi meidän hääkutsuihin ei saatu noin juntteja vastauksia kuin ap oli saanut, eihän noin voi sivistynyt ihminen vastata!
Meilläkin oli pari ulkomailta tulevaa arpoja-vierasta, jotka eivät oikein osanneet päättää ovatko tulossa vai eivät. Ymmärrän toki sen, että ulkomailta Suomeen lentäminen yksien häiden takia on kallista ja vaivalloista, ei siinä mitään, mutta sitten voi ilmoittaa, että ei pääse. Sanoin näille, että en plaseeraa heitä minnekään, jos eivät tosissaan ilmoita tulevansa. Ilmoittivat sitten tulevansa ja tulivatkin. OIkeastaan muuta hämminkiä ei ollut. Yksi serkku ilmoitti edellisenä yönä sähköpostilla, että ei pääse, mutta ei haitannut, en ollut ajatellutkaan, että oikeasti tulevat, kun eivät olleet mitään ilmoittaneet.
Kyllä mun mielestä pitää tajuta, että ruokaa varataan tietty määrä ja plaseerauskartat tehdään etukäteen + paikkoja on rajallinen määrä. Jos ei mitään järkevää osaa ilmoittaa ja ilmestyy kuitenkin paikalle, voi sitten varautua istumaan jossain eteisessä jakkaralla ja hakee viimeisenä ruoat, jos vielä on.
Jos olisin ap, ilmottaisin jotenkin nätisti, että ilmeisesti ette siis pääse, kiitos ilmoituksesta.
Ok. Heillä näköjään huono päivä tai jotain. En ole lukenut koko ketjua mutta onko häihin pitkäkin aika? Jos lähiaikoina, niin en menisi heidän tulemiseen kauheasti luottamaan. Jos häihin on vielä esim. pari kuukautta niin silloin kyllä vielä ymmärtää että jengi ei vielä voi olla 100% varma tulostaan.