Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikkelissä on kastettu lapsi nimeltä lupu upu pupu!

Vierailija
06.06.2012 |

luin kastetuista, että nyt on ihan oikeasti ristitty lapsi nimeltä lupu upu pupu ja sukunumi taisi olla tyyliin koskinen. Mihin tää maailma on menossa??

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loppuun pitää sanoa että sukunimeni julkaisijat tullaan saattamaan vastuuseen rikossyytteillä yksityishenkilön julkisella loukkaamisella ja kansan kiihottamisella.

Sukunimenne ja lapsenne koko nimi on täysin omalla luvallanne julkaistu täysin julkisessa ja jokaisen saatavilla olevassa lehdessä. Mikäli itse olisitte tahtoneet pitää yksityisyytenne, olisitte voineet estää tuon julkaisemisen. Nyt ette niin tehneet, joten olette nimen osalta itse luopuneet yksityisyydensuojastanne. Sorry.

Vierailija
42/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on käynyt FB:ssä nuuskimassa sukunimeni perusteella kuvat, jotka on esikoisemme kuvat ja kyseessä on tyttö. Tässä mikä on ikävää sukunimeni on päässyt julkisuuteen vuotamaan yksityishenkilönä ja tätä myöten saanut aikalailla krittiikkiä etten rakasta lastani vaan vihaan. Olen koittanut pohdiskella mitä näiden ihmisten päässä liikkuu ja tullut lähes koko ajan siihen tulokseen, joka heijastaa heidän omaa suppeaa elämäänsä. Jatkossa tulen olemaan välittämättä mitä muut sanovat asiasta, se on heidän oma ongelmansa mitä sanovat ja leimaavat itsenä kiusaajiksi. Ja loppuun pitää sanoa että sukunimeni julkaisijat tullaan saattamaan vastuuseen rikossyytteillä yksityishenkilön julkisella loukkaamisella ja kansan kiihottamisella.

vaikka lupaat olla välittämättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on annettu lehden käyttöön julkaista lapsen nimi kokonaisuudessaan, muttei olla annettu lupaa muiden yksittäis ihmisten julkaista sitä netissä omilla kuvillaan ja siihen sisältyneiden loukkaavilla/herjaavilla/provosoivilla teksteillä.

Vierailija
44/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse nuori ja voisin kuvitella et tuota tullaan kiusaamaan jokskuks ankaks tms. koska se tulee tuosta nimestä mieleen ainaki näin jos aatellaan pienen lapsen silmin. Tai sit joku pupu tupuna tai mikä se oli........................

Teinit varmaan sit nauraa Lupulle "perseet" . Lupusta voidaan vääntää vaikka joku lutka tms.

Tuon pennun on pakko saada vaihdettua jotenkin nimi. Eihän tuo oo täysjärkinen nimi sit yhtään!

Vierailija
45/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko tämä tuohtunut isä vähän avata, miksi pitää rangaista lasta antamalla tuollainen nimi? Aivan varmasti yksi syy on se, että näin saa julkisuutta. Ei kai nimeä muuten lehteen tarvitse laittaa, ellei julkisuudenkipeyden takia?

Itselläni on erikoinen nimi, josta olen kärsinyt koko ikäni. Säälin lapsia, joilla on sama kohtalo. Tässä Lupu-tapauksessa nimi on kaiken huipuksi todella nolo. Kerropa, isä, mitä päässäsi liikkui? Ja miten sinulle on sattunut vaimo, joka on myös hyväksynyt tuon nimen?

Erikoisia nimiä olisi ollut muitakin. Tuo ei ole edes nimi. Lapsi parka.

Vierailija
46/86 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tästä tehdään nyt asiaa. Mitä teidän päässä oikein liikkuu kun heti pitää miettiä mahdollista kiusaamista. Pakko ajatella että myös teidän päässä on valtavasti tilaa kiusaamis ja pilkkaamisjutuille. Minusta nimi on edelleenkin hieno.

Vierailija
47/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maailmassa enää enempää tyhmyyttä olla? Ei tuollaiset vanhemmat saisi saada lapsia ollenkaan. Kas kun eivät antaneet nimeksi Ann-Athan Munyana Ida!

Vierailija
48/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suttahan se Lupu ainakin romaniaksi merkitsee. Susi ei muuten olisi ollenkaan hullumpi nimi tytölle ;)

Vierailija
49/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupu ja Upukin vielä on jossain määrin etunimeksi sopivia mutta tuo Pupu? Huhhuh. Ihme kun ei Jänis tai Kani. Muita tyyliin sopivia olisivat olleet Rupu ja Kupu...

Miltä kuulostaisivat nimihirvitykset "Niina Tiina Iina" tai "Jani Hani Kani"? Joo-o, kuka viitsii laittaa peräkkäin noin monta saman fonetiikan sanaa?!

Vierailija
50/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässäillään jo etukäteen mahd. kiusaamisilla. Mitäs on erilainen, kiusaaminen on silloin luonnollista.

En ymmärrä, miten tästä tehdään nyt asiaa. Mitä teidän päässä oikein liikkuu kun heti pitää miettiä mahdollista kiusaamista. Pakko ajatella että myös teidän päässä on valtavasti tilaa kiusaamis ja pilkkaamisjutuille. Minusta nimi on edelleenkin hieno.

Vierailija
51/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen elämässä tärkeintä on se, kiusaako joku vajaaälyinen kakara lasta vai ei. Kaikkia ei kiusata erikoisista nimistä ja jos on kiusattavaksi joutuva, kiusataan ihan mistä tahansa. Mutta joo, nimetkää vain heikkoitsetuntoiset suomimammat kersanne matiassofioiksi. Ehkä niitä kiusataan sitten äidiltä kierrätetyistä rumista vaatteista, r-viasta, rumasta sukunimestä, läskeistä, silmälaseista, hammasraudoista tai mistä vain. Voi luoja mitä porukkaa...

Mullekin tuli nimestä mieleen romania.

Vierailija
52/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimen takia. Todennäköisyys on ehkä hiukan suurempi harvinaisen ja poikkeavan nimen omistavalla kuin muilla.

Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, poikeavaa nimeä joutuu usein tavaamaan, korjaamaan, selitämään ja jos nimi on totuttu yhdistämään vastakkaiseen sukupuolen, niin voi varautua hassuihin tai epämielyttäviinkin sattumuksiin/toteamuksiin.

Vaikka vanhempi kuinka toteaisi, että puolustaa lapsen nimeä, niin lapsen luonne kyllä vaikuttaa paljon. Toinen lapsi ei välitä nimestä ja siitä nouseesta ihmetelystä yhtään. Toinen lapsi taas ottaa itseensä pienenkin nimeensä liittyvän vihjauksen.

Omaa kokemusta asiasta on. Tyttönimenäni (tv-sarjasta tuttu sukunimi) liitettiin usein toinen sukunimi perään, koska nämä sukunimet liittyvät ihmisten mielessä yhteen. Olen tuota vitsiä kuullut aikuisiälläkin. Nykyistä sukunimeä taas saan tavata joka kerta tai sitten sen lausunta-asua kysytään tai lausutaan väärin. Lapsen etunimeä saa myöskin tavata ja sekin perään lisätään usein väkisin a, koska se on suomalaisille luonnollista.

Ja huomiona, että edellä mainituista kiusaamista on vain tuo tyttönimen vääntely, jota en ole vakavasti ottanut.

Vierailija
53/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska olen vielä kaksonen minua on lähes joka toinen/kolmas kerta kutsuttu siskon nimellä. Vieläkin joku harvoin nähty tuttu kysyy kumpi sä nyt olitkaan.

Vierailija
54/86 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämänkin kommentin kirjoittanut akka kehtaa puhua tyhmyydestä, kun itse on aivan idiootti.

Nimetkää omat lapsenne ihan miten haluatte ja jättäkää muiden lapset rauhaan.

Voiko maailmassa enää enempää tyhmyyttä olla? Ei tuollaiset vanhemmat saisi saada lapsia ollenkaan. Kas kun eivät antaneet nimeksi Ann-Athan Munyana Ida!

Vierailija
55/86 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko ollenkaan hyvät Lupun vanhemmat, että poikaanne tullaan ehkä jopa kirjaimellisesti vetämään turpaan tuollaisen naisen nimen takia???

Isän(?) avautuminen yllä kertoo, että hän ajattelee asiaa vain omalta kantiltaan. Isä hyvä, sinun lapsesi sen nimen kanssa joutuu elämään, sinun ei tarvitse!!!

Vierailija
56/86 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko ollenkaan hyvät Lupun vanhemmat, että poikaanne tullaan ehkä jopa kirjaimellisesti vetämään turpaan tuollaisen naisen nimen takia???

Isän(?) avautuminen yllä kertoo, että hän ajattelee asiaa vain omalta kantiltaan. Isä hyvä, sinun lapsesi sen nimen kanssa joutuu elämään, sinun ei tarvitse!!!

Mielestäni Pupu on samaa luokkaa kuin Pörrö, josta tulee mieleen Tenkasen "Hemaisevan seksikäs pörröpää". Pupuja on mm. Playboy-puput. :)

Vierailija
57/86 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Voin vaan kuvitella millaset nuo vanhemmat on :DD

Vierailija
58/86 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko ton nimistä ottaa tosissaan?

Vierailija
59/86 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi oli kaunis ei nen-päätteinen.

Vierailija
60/86 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi Tähti Kuningatar (tjsp) On mun mielestä ehkä vähän lian "hieno" nimi.

Tosin toi avauksessa ollut muotoutuu helposti pelkäks "lupluplup" :DD

Voi kauheeta, mihin tää maailma on menossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi