Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle maksettiin liikaa palkkaa, sanonko asiasta?

Vierailija
06.06.2012 |

No moi. Mulle maksettiin liikaa palkkaa, kyse ei ole suuresta summasta, mutta kuitenkin ylimääräisestä rahasta jota en ansaitse. Oon ajatellu olla asiasta hiljaa ja jos joku sen huomaa, niin sitten maksan takaisin. Oonko kauheen moraaliton?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia. En maininnut asiasta kenellekkään. Olen hirveä ihminen. Siitä on yli 10 vuotta aikaa.

Vierailija
22/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään koko työpaikka panoksena. Takaisin se kyllä peritään seuraavassa palkassa, siihen TA:lla on oikeus.

Mutta ei sitä kukaan pysty todistamaan että AP on huomannut liikasuorituksen ja tahallisesti käyttänyt rahat.

Jos on hätä, niin kyllähän tuo on aikamoinen onnenpotku. Ilmainen laina.

Panoksena työpaikka. Asia ei jää huomaamatta. Voit melko varamsti varautua maksamaan seuraavasta tilistä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkanlaskijalle tuommoisesta anneta potkuja. Eikä työntekijälle. Meillä on niin hutiloivat palkanlaskijat, että tuollaiset erehdykset on arkipäivää eikä niistä ole varmaan kukaan vieläkään saanut potkuja. Valitettavasti erehdyksiä sattuu jatkuvasti myös niin päin, että maksetaan liian vähän palkkaa.

Ei ehkä potkuja anneta, ainakaan jos palkanlaskijalla ei ole aikaisempaa syntilistaa.

Mutta kyllä meidän työpaikalla on ainakin sääntö että toisen työntekijän tekemästä virheestä on ilmoitettava jos sen saa tietoonsa. Salaaja voidaan katsoa yhtä lailla kanssarikolliseksi.

Vierailija
24/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten toimi sen mukaan. Mieti asiaa versus.

Vierailija
25/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran maksettu kesätyössä ollessani TES:n vastaisesti saikkupäivästä palkka, vaikka kyseessä oli toinen työpäivänä eikä siten edes odottanut palkkaa ko päivästä, kun siihenhän on oikeutettu siinä vaiheessa, kun työsuhde on kestänyt min kuukauden. No, minä sitten reilusti kerroin asiasta palkanlaskijalle, vaikka todellakin opiskelijana olisi ollut tarvetta rahalle. Palkanlaskija vastasi siihen, että palkka on maksettu tarkoituksella, kun toimitusjohtaja oli niin päättänyt.

Tulipa hyvä mieli:) Ja olin siis ollut ko työpaikassa jo kaksi kesää aiemminkin ilman yhtään saikkupäivää, niin kaipa se tj sitten ajatteli minun sen ansainneen. Mutta pakkohan ei olisi ollut maksaa..

Vierailija
26/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran maksettu kesätyössä ollessani TES:n vastaisesti saikkupäivästä palkka, vaikka kyseessä oli toinen työpäivänä eikä siten edes odottanut palkkaa ko päivästä, kun siihenhän on oikeutettu siinä vaiheessa, kun työsuhde on kestänyt min kuukauden. No, minä sitten reilusti kerroin asiasta palkanlaskijalle, vaikka todellakin opiskelijana olisi ollut tarvetta rahalle. Palkanlaskija vastasi siihen, että palkka on maksettu tarkoituksella, kun toimitusjohtaja oli niin päättänyt. Tulipa hyvä mieli:) Ja olin siis ollut ko työpaikassa jo kaksi kesää aiemminkin ilman yhtään saikkupäivää, niin kaipa se tj sitten ajatteli minun sen ansainneen. Mutta pakkohan ei olisi ollut maksaa..

Mieti sä AP sitä, että tuollaiset asiat jää mieleen loppuelämäksi, kuten tästäkin ketjusta huomaa.

Vierailija
27/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli saanut liikaa palkkaa, ei huomannut sitä ja irtisanottiin petoksen takia.

Vierailija
28/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ilmoittanut ja sai rahat pitää, kukaan ei huomannut. eikä sulta työ lähde, et vaan huomannut. ja voihan sinä olla jotain maksuja mukana.

Vierailija
29/30 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten vaan odottelen, että pidättää sen ensi palkasta kesäkuun lopulla.. Tää tuli nimittäin tarpeeseen kun vuorotyötä teen, palkka ois muuten ollu aivan törkeän pieni ja ois joutunu makaronilla elelemään kuukauden. :)

Jos teet työtä ja silti joudut elämään makaronilla en ymmärrä miksi edes teet kyseistä työtä?

Vierailija
30/30 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se onkin rehellisyys testi. Ja toisinkin päin voisi mennä jos huomaavat että tuotahan voi vähän höpläyttää ja kostaa jatkossa kun ei tarkista tiliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi