Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle maksettiin liikaa palkkaa, sanonko asiasta?

Vierailija
06.06.2012 |

No moi. Mulle maksettiin liikaa palkkaa, kyse ei ole suuresta summasta, mutta kuitenkin ylimääräisestä rahasta jota en ansaitse. Oon ajatellu olla asiasta hiljaa ja jos joku sen huomaa, niin sitten maksan takaisin. Oonko kauheen moraaliton?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollaisessa tapauksessa valitettavasti sanomattomuus ei auta, kun seuraavassa tilissa ylimääräiset on peritty takaisin. Aina.

Vierailija
2/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska melkoisella varmuudella joku sen huomaa kun seuraavan kerran tilejä tarkastellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vaan odottelen, että pidättää sen ensi palkasta kesäkuun lopulla.. Tää tuli nimittäin tarpeeseen kun vuorotyötä teen, palkka ois muuten ollu aivan törkeän pieni ja ois joutunu makaronilla elelemään kuukauden. :)

Vierailija
4/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei jää huomaamatta. Voit melko varamsti varautua maksamaan seuraavasta tilistä takaisin.

Vierailija
5/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raha ei kuulu sinulle! Peritään takaisin, kun huomataan ja pahimmassa tapauksessa saat potkut epärehellisyydestäsi

Vierailija
6/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi vaan rahat. Ollaako me naiset pelkureita vai rehellisiä?

Voithan sanoa, että et katsonut tilinauhaa etkä sitä huomannut. En mä katso tilinauhaa joka kerta kun saan, koska oletan saavani aina saman summan

Vierailija
7/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän 100% etten potkuja saisi, joten turha niillä pelotella. :D

Vierailija
8/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä ne huomataan seuraavan kuun palkkoja laskiessa. Mulle käynyt kerran niin kun olin vasta aloittanut työt että tuli maksettua liikaa yhdelle työntekijälle. Kyllä oli nolona tämä työntekijä kuukauden päästä kun "ei ollut huomannut että oli 1000€ liikaa.."

niin, joillakin kaupan alalla sitä rahaa on niin paljon ettei yhtä ylimääräistä tonnia tilissä huomaa.. =)

No olempa itsekin ollut supertarkkana tapauksen jälkeen.

t. palkanlaskija

Vierailija
9/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sit vissiin välittäis siitäkään, jos saat liian vähän palkkaa ja jäisit odottamaan, että korjatkoon, jos huomaa?

Vierailija
10/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosnimikkeellä, petos. Käytät työnantajan erehdystä hyväksi ja saat oikeudetonta taloudellista hyötyä.

Vierailija
11/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kerrot, samalla varaudut pienempään tiliin.

Mä en edes huomaisi jos mulle maksettaisiin liikaa (tai liian vähän). En koskaan tarkista asiaa. Ehkä jos pari tonnia menee pieleen voisin huomatakin.

Saisinko todella syytteen petoksesta, jos ei kiinnosta tarkistaa nettipankkia?

Vierailija
12/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosnimikkeellä, petos. Käytät työnantajan erehdystä hyväksi ja saat oikeudetonta taloudellista hyötyä.

Minullekin on maksettu kerran liikaa palkkaa enkä huomannut sitä, koska samassa tilissä oli lomarahoja ja jotain muutakin ylimääräistä. Palkanlaskennassa huomasivat sen vasta vuoden lopussa, jolloin vähensivät liikaa maksetun seuraavasta palkasta.

Jos kyse on jostain pienestä summasta niin todellakaan ei mitään rikosilmoituksia tehdä. Eri asia jos saa tilillesi 100 000 euroa liikaa niin ehkä sitten voidaan olettaa, että ymmärtää siinä olevan virhe.

Vierailija
13/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä katso tilinauhoja. En edes tiedä onko tililläni 6000 e vai 8000 e, joten jos joku urputtaa niin sano, että et ole ollut tietoinen paljonko tilillesi on dumpattu rahaa.

Vierailija
14/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vaan että palkka on tullut. Jos palkka heittäisi jonkun satasen johonkin suuntaan, en edes huomaisi sitä. Meillä ylityöt maksetaan rahana ja siksi palkka useinkin on muutaman satasen erilainen eri kuukauisina.

Sitten jos oiskin yhtäkkiä saanut tonneja enemmän tai varsinkin vähemmän sen huomaisin, mutta pikku summaa en.

Vierailija
15/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilmoittanut tunneiksi 4 ja vastaanottaja kuuli, että 44. Huomasin virheen vasta palkkakuitissa, mutta koska tein muutenkin vain osa-aikatyötä ja olin todella pienituloinen, niin en koskaan korjannut virhettä. Olen jo lopettanut työt kyseisessä lafkassa, eikä siitä asiasta tullut koskaan mitään seuraamuksia.

Vierailija
16/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä huomannut, koska tein kyllä siinä kuussa hommia, joista tuota ekstrarahaa sai, ja vilkaisin vain tilinauhaa, että "jaha, noin paljon". Siinä siis kuitenkin oli vahingossa tullut mulle liikaa.

Asia huomattiin vuosi myöhemmin, kun palkkasihteeri teki jotain verotukseen liittyviä tilityksiä. Silloin se sitten pidätettiin. Sanoin vain, etten ollut virhettä tajunnut (kuten en ollutkaan) ja se siitä.

Noin yleensä ottaen rehellisyys tietenkin kannattaisi.

Vierailija
17/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisyyden kannattavan yhteiskunnassa. Haluaisin muidenkin ajattelevan niin. Toki tiedän, että kaikki eivät ajattele, mutta se ei oikeuta minua toimimaan väärin.

Vierailija
18/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerro mitään niin saat pitää rahat ja palkanlaskija saa pitää työpaikkansa. Jos kerrot pomollesi niin rahat vähennetään seuraavasta tilistäsi ja palkanlaskija saa potkut.

Eli riippuu ihan siitä koetko summan sopivaksi siitä ilosta että palkanlaskija saa lähteä...:)

Vierailija
19/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkanlaskijalle tuommoisesta anneta potkuja. Eikä työntekijälle. Meillä on niin hutiloivat palkanlaskijat, että tuollaiset erehdykset on arkipäivää eikä niistä ole varmaan kukaan vieläkään saanut potkuja. Valitettavasti erehdyksiä sattuu jatkuvasti myös niin päin, että maksetaan liian vähän palkkaa.

Vierailija
20/30 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan takaisinperintähän tuossa tehdään, kun

työntekijä on saanut perusteetonta etua. Tapoja on kaksikin, joko laskulla tai pidätetään seuraavasta tilistä.

Olihan tuossa jokunen vuosi sitten julkisuudessa tapaus, jossa työntekijälle oli maksettu ylimääräinen kesälomakorvaus, työkaverin kesälomaraha väärälle tilille. Työnantaja ei asialle mitään tehnyt. Kun työntekijä irtisanoi itsensä, työnantaja otti lopputilistä osan pois, vedoten ylimääräiseen kesälomaraha suoritukseen.

Työntekijä vei asian oikeuteen ja loppujen lopuksi sai itse tuomion petoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme