Onko leivinpaperia pakko käyttää...ov
Siis jos pellit pesisi leivinpaperin sijasta niin voisi säästää luontoa..
Siis silloin kun paistaa jotain missä paperia ei tarvitse..
Kommentit (7)
Uusilla pelleillä onnistuu vallan mainiosti paistaminen ilman leivinpaperia, mutta kuluneempiin pelleihin saattaa tarttua helpommin kiinni.
veden tuhlausta? ja jos sähkölämmitteinen vesi? niin puntaroi nyt.. sitä voi käyttää monta kertaa sitä paperia
varmaan kääretorttupohjat jne.. mitkä muut, eli missä leivinpeperi melkein oltava...?
Pellit tosiaan uusia niin voin säästellä leivinpaperissa, kiva..
ap
No mä käytän leivinpaperit niin moneen kertaan, että mielestäni se on jo luonnon säästöä. Lisäks sen kait voi laittaa paperinkeräykseen tai polttaa, en ole varma.
Joskus kun l.paperi on ollut loppu, olen paistanut pullat folion päällä, ja homma toimii ihan hyvin. Se tuskin on kuitenkaan luontoystävällisempää.
Täkäläiset paistaa pitsat ritilän päällä, ei pellillä l.paperin päällä kuten minä, mutta arvatkaa onko uunissa siivoomista! Ja lihat ym. pellillä, ilman leivinpaperia. Kuluu puhdistusainetta, joka taas saastuttaa luontoa.
Kääretorttua tehdessä voi sokeroida puhtaan keittiöpyyhkeen ja kääriä tortun siihen, sen ei tarvi olla leivinpaperia.
Poltan tosin uunissa puiden seassa mieluummin kun laitan roskiin..
ajattelen pieniä ekotekoja.. ;)
Se kestää kovaakin lämpöä ja pestään puhtaaksi.
Niitä myydään varmaan ihan tavallisissa liikkeissä. (omani ostin aikoinaan Tukholmasta)
Aivan hyvin voi olla käyttämättä.