Jatkuva väsymys tekee mut hulluksi!!!
Käytännön vinkkejä miten jaksaa kasvattaa kahta pientä lasta tässä sairaalloisessa väsymyksen tilassa.
Mulla siis kaksi vaippaikäistä ja olen nyt käytännössä valvonut 1,5 vuotta ilman kokonaisia yöunia. Välillä on tullut hetkiä jolloin olen raivonnut lapsille tai pelännyt vaipuvani psykoosiin, oon niin väsynyt ettei mitään rajaa.
Arvon äidit,miten jaksatte arjen väsyneenä onko mitään vinkkejä miten helpottaa päiviä jos nukkuminen ei vaan onnistu?
Kommentit (2)
Voi ei:( Juuri tuon takia en tee enää neljättä lasta, koska muistan elävästi sen tunteen kun väsyttää 24/7 niin että silmiä kirvelee ja päähän sattuu. Ainut lohdutus on kai se, että SE MENEE OHI.
Oon ite nukkunut täysiä yöunia nyt noin vuoden verran ja edelleen joka aamu kiitän lapsia siitä että antoivat äitin nukkua niin hyvin. Niin onnellinen oon niistä unista.
Koita jaksaa vielä vuos, pari, sen jälkeen saat nukkua (jos et tee lisää lapsia) taas kunnon unia. Ulkoile mahdollisimman paljon, sekin auttaa.
Väsyneenä hermot kiristyvät normaalia nopeammin ja ihan pienestäkin syystä. On hyvä asia, että tunnistat tilanteen ja voit myöntää olevasi ihan puhki.
Auttaako miehesi lasten kanssa? Voisitko esim viikonloppuisin antaa hoitovastuun lapsista isälleen ja nukkua kunnon päiväunet? Mä teen niin ja se kyllä auttaa. Meillä on 6 kk vanha vauva.
Saisitko lapset välillä hoitoon vaikka isovanhemmille tai ystäville?
Jos rahatilanne sallii, niin isä tai joku muu luotettava hoitaja hoitaa lapsia ja sä menet hotelliin nukkumaan.
Mitään poppaskonstia ei tähän unenpuutteeseen tietenkään ole, koska siihen auttaa vain nukkuminen.
Tsemppiä!