Mikä on mielestäsi paras allergialääke?
Itse vanoon kovasti Kestinen nimeen. Syönkin niitä pari per päivä ja minulla ei siitä mitään muuta valitettavaa paitsi, että se ei ole kela-korvattava eli joudun maksamaan sen itse (tai käytännössä sairauskuluvakuutukseni sen maksaa osin myös).
Olisiko jollain ehdottaa jotain muuta hyvää allergialääkettä, jossa haittavaikutukset olisivat pienet tai olemattomat ja sattuisi vielä olemaan kela-korvattava? Voisin joskus tuota kokeilla johonkin aikaan vuodesta (kun ei ole siitepölykausi).
Kommentit (40)
Minä oon kestoxia käyttänyt nytten 1kk. En oo varma oonko vain vainoharhainen, mutta tuntuu että kestox ei oo 100% yhtä vaikuttava kuin kestine. Vaikka sama Ebastiini ainehan niissä molemmissa on se vaikuttava aine.. Kestine/kestox on kyl hyvä, koska ei tuu sivuoireita. Ehkä hieman kuivattaa ihoa vaan. Heinixiä joskus kokeilin, kauheat silmäpussit tuli niistä ja väsymystä ja raivokohtauksia :D
Minulle Kestine sopii hyvin, mutta sitten se putosi korvattavien listoilta. Tilalle esitettiin apteekista Kestoxia, joka kuivattaa kovasti suun limakalvoja.Nyt olen kokeillut Heinixiä, se on tuntunut sopivan.
Kestine on poistettu Kela-korvauksen piiristä, joten hinta on sama reseptillä tai ilman.
Näin ainakin minua on apteekista informoitu...
On kyllä mielestäni tosi hyvä tuote.
kestine väsyttää minua kovasti, harmi. muuten toimiva ja nopeavaikytteinen
Kestox aiheutti vatsakipua. Siksi käytän Kestineä. 3 kuukautta päivittäistä vatsakipua olisi liikaa.
Heinix on hyvä, duact tietysti reseptilääkkeenä, mutta sitä ei muistaakseni saa pitkäaikaisesti käyttää, olisiko ollut vain pari viikkoa putkeen.
Aerius on minulle paras ja vähiten sivuoireita tuottava. Joskus otan myös Beandryliä, mutta sitä en ole käyttänyt säännöllisesti kuten Aeriusta.
Tosin homeopatialla sain siitepölyallergiani sillä tavalla haltuun, että tarvitsen antihistamiineja enää satunnaisesti.
Hei, mielenkiinnosta kysyin, että mistä homeopaattisesta aineesta löytyi apu sinun allergiaasi?
Desloratadine Sandoz. Toimii ja auttaa.
clarityn toimii mulla parhaiten ja on loratadiinia
Desloratadine Isolla annoksella. Tarvittaessa lisäksi nenäsuihke ja silmätipat.
Kestine aiheutti minulla suolen lamaantumista. Ei siis sovi meikäläiselle ollenkaan.
Tykkään itse desloratadiinista, koska en saa siitä mitään sivuvaikutuksia. Se on suorastaan ihme, sillä tunnun saavan joka lääkkeestä jotakin liian hankalaa sivuvaikutusta. Heinix lähinnä väsytti, joskin se meni ohi aina parissa viikossa, kun vain jatkoin käyttöä.
Oletko kokeillut Revitelleä? Itselleni se ei sopinut, sillä aiheutti samanlaista sairauden tuntua kuin allerginen reaktio itsessään, ja lisäksi myös vaikeutti nukahtamista. Mutta ai että se oli tehokas! Pystyin syömään melkein mitä vain ilman, että kurkku turposi. Ilman noita sivuvaikutuksia vannoisin sen nimeen. Mutta kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille.
Kannattaa tutustua Maria Nordinin lääkkeettömään vaihtoehtoon.
Kestoxia käyttäneet hoi. Koen, että kun käytän Kestox 20 mg, minulle ei tule hyttysen pistosta sitä kutiavaa paukamaa? Voiko olla totta. Miten teillä? Harmi, kun ei saa alle 6-vuotiaat käyttää. Karsee hyttyskesä.
Kestine on kela korvattava, eilen hain 2 pkt.
Kestinen saa reseptinäkin jos käyt lääkärissä sanomassa. Eikö se silloin oo halvempi..
Minä oon reseptinä ostanut kestineä jo useamman vuoden.