Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi paras allergialääke?

08.07.2014 |

Itse vanoon kovasti Kestinen nimeen. Syönkin niitä pari per päivä ja minulla ei siitä mitään muuta valitettavaa paitsi, että se ei ole kela-korvattava eli joudun maksamaan sen itse (tai käytännössä sairauskuluvakuutukseni sen maksaa osin myös). 

Olisiko jollain ehdottaa jotain muuta hyvää allergialääkettä, jossa haittavaikutukset olisivat pienet tai olemattomat ja sattuisi vielä olemaan kela-korvattava? Voisin joskus tuota kokeilla johonkin aikaan vuodesta (kun ei ole siitepölykausi).

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telfast. Reseptillä.

Vierailija
2/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen tässä itse itselleni, että yliopiston apteekin sivuilta löytyi samalla vaikuttavalla aineella oleva kela-korvattava Kestox, joka tulisi yli puolet halvemmaksi. Onko jollain kokemusta siitä, että onko tuo hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulix tai Heinix

Vierailija
4/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on kyllä, että koskaan eivät ole apteekista tarjonneet tuota, että olisi yli puolet halvempi vaihtoehtokin tuolle... Mulla maksaa 3kk satsi nyt 50 e ja sen olisi voinut saada 20 e ja aika monta vuotta on tullut syötyä tuota. No onneksi tuli nyt katsottua.

Vierailija
5/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ruoka

Vierailija
6/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="08.07.2014 klo 15:36"]

Outoa on kyllä, että koskaan eivät ole apteekista tarjonneet tuota, että olisi yli puolet halvempi vaihtoehtokin tuolle... Mulla maksaa 3kk satsi nyt 50 e ja sen olisi voinut saada 20 e ja aika monta vuotta on tullut syötyä tuota. No onneksi tuli nyt katsottua.

[/quote]

Eivätkö muka ole sanoneet, että sille olisi vastaava halvempi tuote? Outoa. Milloin hait viimeisen satsin? Pitäisi todellakin kysyä vaihdosta, kun hintaeroa on noin paljon, ellet sitten ole yhden kerran jostain syystä kieltäytynyt vaihdosta, jonka jälkeen sitä yleensä ei enää saman reseptin aikana kysellä.

Vierailija
7/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desloratadine actavis on ehdottomasti paras. Auttaa minusta parhaiten oireisiin ja parasta on se ettei aiheuta väsymystä.

Vierailija
8/40 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:41"]

[quote author="melba" time="08.07.2014 klo 15:36"]

[/quote]

Eivätkö muka ole sanoneet, että sille olisi vastaava halvempi tuote? Outoa. Milloin hait viimeisen satsin? Pitäisi todellakin kysyä vaihdosta, kun hintaeroa on noin paljon, ellet sitten ole yhden kerran jostain syystä kieltäytynyt vaihdosta, jonka jälkeen sitä yleensä ei enää saman reseptin aikana kysellä.

[/quote]

3 kk välein haen, joten varmaan vajaa 3 kk sitten. Mies kyllä yleensä hakee, joten en ole ollut itse paikalla. Ainut, missä mulla on vaihtokielto on Singulair-astmalääke ja se onkin lääkärin tekemä eli näkyy ihan reseptissä.

Vierailija
9/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cirrue on minusta paras. Ei edes väsytä.

Vierailija
10/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auttaa vain loratadin,nykyään pärjään sillä. Ennen oli koko arsenaali käytössä ja silti olo oli surkea. Eri ihmisille auttaa eri vaikuttava aine. Ei tätä mulle apteekissa kerrottu,ite testailin 10 vuotta ja vahingossa löytyi apu.

Vierailija
11/40 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:54"]

Mulle auttaa vain loratadin,nykyään pärjään sillä. Ennen oli koko arsenaali käytössä ja silti olo oli surkea. Eri ihmisille auttaa eri vaikuttava aine. Ei tätä mulle apteekissa kerrottu,ite testailin 10 vuotta ja vahingossa löytyi apu.

[/quote]Mulle kanssa ja ei väsytä eikä tule mitään sivuoireita kuten monista muista.

Vierailija
12/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duact. Siinä on antihistamiini ja pseudoefedriini yhdessä.

Vierailija
14/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loratadiini tuntuu auttavan tänä vuonna parhaiten, vaihtelen aineita vuosittain. Telfast oli kanssa hyvä, kunnes teho meni.

Vierailija
15/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tehokkain on mun mielestä Kestox 20mg.

Vierailija
16/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 22:24"]Duact. Siinä on antihistamiini ja pseudoefedriini yhdessä.
[/quote]

Ei voi käyttää Duactia pitkäjaksoisesti.

Mulle Aerius ollut viime vuodet ehdoton suosikki. Sitä ennen Zyrtec.

Vierailija
17/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerius on paras. Mulla on todella paha siitepöly- ja koivuallergia ja siihen lisäksi vielä astma ja olen kokeillut lähes kaikkia allergialääkkeitä mitä voi vaan reseptillä tai ilman saada. Aerius on ainoa joka tehoaa ja yksi tabletti päivässä riittää!

Vierailija
18/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin apteekista Kestox Kestinen tilalle. En ole kyllä ikinä kiinnittänyt hintaan mitään huomiota, ei hajuakaan paljonko se 100 tabletin pakkaus maksaa...

Noi on molemmat ollu ihan ok, samoin Telfast ja Loratadinekin. Syön 2 pilleriä päivässä joka ikinen päivä.

Duact toimii kyllä myös, mutta sitä saa syödä max 10 päivää putkeen. Kerran söin flunssan yhteydessä, ja mun mielestä siitä tuli omituisia sivuvaikutuksia. Tuntui, että silmät olivat selällään auki vaikka olivat kiinni. Ihme olotiloja.

Vierailija
19/40 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aeriuksessa on sekin hyvä puoli ettei väsytä eikä virkistä eikä kuivata limakalvoja. Ja olen pysynyt sen avulla astmavapaana siitepölykaudet./14

Vierailija
20/40 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestine on paras, mutta reseptillä saan vain Kestoxia. Tuntuu, että tuo Kestine olisi tehokkaampi... Samaa mömmöä se kyllä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan