Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kusipäät menestyvät elämässä"

Vierailija
04.06.2012 |

Mielenkiintoisia mielipiteitä ja täyttä offtopiccia toisesta ketjusta. Keskustelua siitä, pärjäävätkö vain kusipäät ja pitäiskö olla kiltti?

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/1/viesti/1633535/jain_kiinni_orgas… Kommentit 4, 6, 7 ja 11 ja 13.

Kirjoitan juuri vastinetta viimeisimpään viestiisi! (:

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-.-

Vierailija
2/3 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta sinä et taida olla koskaan akateemista tavannutkaan. Meihin mahtuu kaikenlaisia, jopa lukihäiriöisiä, joten ei sitä ilmaisusta pysty aina kertomaan.

Tuo lausemäärä, minkä ekaan viestiini kirjoitin, ei ollut niin suuri, että siihen nyt olisi välttämättä kappalejaon tarvinnut. Ja vaikka olisikin, niin normaalijärkinen ihminen kykenisi sen silti lukemaan. Mutta aina löytyy näitä älyttömiä pilkunviilaajia...

Minusta ihmisen ei tarvitse ansaita arvoaan, mutta minä olenkin nainen ja sitä kautta kykenevä tuntemaan ja välittämään. Onnea vain sinun naisellesi ihmisarvonsa ansaitsemiseen. Enkä itseasiassa itseni kohdalla ajattele, että olisin ansainnut yhtään mitään, mutta tunnen monta hienoa, hyvää ihmistä, jotka ovat saaneet pelkkää paskaa niskaan. Ja monta megaluokan kusipäätä, jotka saavat kaiken, mitä keksivät haluta.

Dr. Phil ainakin on pettäjä, joten häntä ei tosiaankaan voi luokitella hyväksi ihmiseksi. Ja mistä noiden muidenkaan hyvyyttä tietää, kai he yrittävät parhaansa julkisesti esittää hyviä, vaikka eivät sitä olisikaan. Enkä sitä paitsi edes puhunut ammatillisestä menestyksestä, sehän on asia aivan erikseen.

Kyllä maailma nimenomaan on kusipäiden, koska ainoastaan kusipäät ottavat mitä haluavat, muista välittämättä ja välittämättä siitä, ketä siinä samalla satuttavat.

Sinulla ei ole tainnut pahemmin menestystä olla; tuskin kovin moni menestyjä tuhlaa aikaansa provoamalla vauvat-palstalla? Olisi jäänyt Harry Potteritkin kirjoittamatta, jos Rowlingin elämäntehtävänä olisi ollut vinkua netissä kappalejaoista. :D

"Ihmisten ei tarvitse ansaita arvoaan." Okei. Eli sinä et arvosta ketään sen enempää kuin muitakaan vaan kaikkia tasaveroisesti ja sinuun ei luottamuksellisesti käyttäytyminen jne. tehoa. Tarkoitin arvoa jonkun tietyn ihmisen silmissä. Tottakai se pitää ansaita.

Megaluokan kusipäiksi on niin helppo kutsua. Mitä nuo hienot ja hyvät ihmiset sitten ovat? Eihän todellakaan se, että olet "hyvä/kiltti" (millä helvetillä tätäkin mittaat?) tuo mitään? Ei edes kannata olla kiltti jossei siitä itse hyödy mitään. Mietippä miksi alunperin olet täällä? Väittäisin, että jokaisesta teostasi itseasiassa hyödyt jotain!

Pettäminen ei tee kenestäkään huonoa ihmistä. Jokainen tekee virheitä, ja yleensä nimenomaan virheistä oppii.

Niin.. viittasinkin tähän. Mitä oikeastaan tarkoitat menestyksellä?

Kyllä! Ja näin meidän kaikkien pitäisi minun mielestäni toimia. Ottaa mitä haluamme välittämättä muista. Toimia oman hyödyn mukaisesti. Tässä on vaan se kikka, että jos ajattelet tarpeeksi pitkälle niin itseasiassa monesti kannattaa olla ainakin alkuun ystävällinen.

Minun menestykseni on vielä melko vaatimatonta esim. Buffeettiin verrattuna, mutta minulla on vielä useita kymmeniä vuosia! Se miten tänne eksyin, onkin aika mysteeri, mutta nään pointin. Toisaalta mitä itse täällä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josset tavoittele omaa hyötyäsi, niin mitä oikeastaan tavoittelet elämässäsi? Olen ylpeä sanoessani, että toimin oman etuni mukaisesti. Meidän kaikkien pitäisi toimia niin. Tästä on teoriaesimerkkejä mm. taloustieteessä. Voit antaa tietysti tunteiden viedä (kun olet nainen, IRONIAA), mutta turha sitten tulla valittamaan. Josset halua optimoida omaa hyvinvointiasi niin eihän sinua siihen kukaan pakota, mutta miksi valitat??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän