Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö etävanhemman olla kaikki arki-iltapäivät käytettävissa kun lapsi aloittaa koulun?

Vierailija
04.06.2012 |

eikös sitä varten ole sossun maksamat iltapäiväkerhot jos lähivanhempi ei kykene ekaluokkalaisen iltapäivähoitoa järjestämään.

Etä on etä muunmuassa siksi, että sillä on arkipäivät lapsivapaata aikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etä saa pelkän velvollisuuden istua kotona arkipäivisin klo 12-17, kunnes lähivanhempi tulee töistä.

Pitääkin muuttaa lähivanhemman luo ja syödä aina jääkaappi tyhjäksi ja lojua täysihoidossa sohvalla tekemättä yhtään mitään muuta kuin välipala koululaiselle.

Lähivanhemmalla onkin 2x isompi televisio ja mukavampi sohva mitä etällä.

Jos lähi maksaa ruokapalkan, matkat ja ip-kerhon verran korvausta ja majoittaa luokseen, voisin harkita.

Vierailija
2/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä on etä siksi, että vanhemmat eivät tule toimeen. Jos haluat lapsivapaata, ei ols pitänyt saada lapsia alunperinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asuntoni lähellä on alakoulu, jos lähi ei kerran pysty ekaluokkalaisen iltapäiviä turvaamaan, hän ei lähivanhemmuutta voi hoitaa.

Vierailija
4/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3km päässä asuva etä päivystäisi päivät sen takia että lähivanhemman luona asuva lapsi aloittaa koulun.

Jos lähivanhemman luona ei koulunkäynti suju, pitää vaihtaa lähivanhempaa siihen, joka kykenee iltapäivät turvaamaan.

Vierailija
5/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon perusteella et kyllä lapsestasi välitä ollenkaan.

Vierailija
6/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkisitko itse päivittäin linja-autolla edestakaisin, matkoihin tunti suuntaansa ja lisäksi viettäisit lähivanhemman luona 3-5 tuntia jotta lapsen ei tarvitse olla yksin?

En kulje, jos lähi ei järjestä lapselle iltapäivähoitoa sossun maksamana, lähtee lähivanhemmuus oikeuteen.

Mutta eiköhän sossu maksa, kuten tähänkin asti, kaikki lasten kulut maksaa sossu.

Tää uhkakuva tuskin toteutuu, että joka päivä 12-17 lähin luona joutuisin viettämään aikaa.

Lähivanhemman kanssa haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä ja jos se vaatii 500km välimatkaa, sitten pitää ottaa se välimatka.

Vierailija
7/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että lapsia hankitaan siksi, että niistä olisi iloa ja onnea.

Eiköhän ne pennut jonnekin maalle pääse sijaisperheeseen, missä taksi tuo koulusta sijaismamman hoiviin koulupäivän päätteksi, turhaa siis suunnitella etukäteen.

Vierailija
8/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa iltapäiväkerhon, tietty. Ja sossu=kela maksaa elarit, koska minä en niitä maksa ja sossu maksaa tukitoimena myös päivähoidon ja samaa rataa iltapäiväkerhonkin, uskoisin.

Kun eihän kusipää tienaa mitään, vaikka sillä on kaksi työpaikkaa, niin se ainakin mulle väittää, kun se on aina persaukinen.

Vierailija
9/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks ku tääl on niin huonot palkat

Vierailija
10/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etä on etä siksi, että vanhemmat eivät tule toimeen. Jos haluat lapsivapaata, ei ols pitänyt saada lapsia alunperinkään.

Vierailija
11/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisesti asunut, koska olisin menettänyt työkkärikorvaukseni ja joutunut asumaan persaukisen lapamadon elätettävänä.

Kusipää on tyhmä kun se käy töissä ja silti se on aina persaukinen, en tiedä missä thaihieronnassa se käy rahansa tuhlaamassa.

Vierailija
12/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvontaa?

Mitä tykkäät tehdä lasten kanssa?

Vierailija
13/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään sitä mistä lapset tykkää. Nyt ne tykkäs vaan kattoo videoita ja pelata tietokoneella ja mä passasin niille ruokaa samalla kun katoin kusipään luona telkkaria.

ja sit lajittelin pentujen puhtaat vaatteet kaappiin.

Vierailija
14/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttolaatikoita ja jätesäkkejä, ei tänne voi ketään ottaa kun ei ole edes videot telkkariin kytkettynä.

Vierailija
15/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa taas kattoa mitä tykkää, kun kuukauden kusipään sohvalla asunut tytärpuoleni muutti takas äidilleen.

Vierailija
16/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä, eikä tarvitse, ihan syystäkin.

Jos sun mukelo menee nyt kouluun syksyllä, niin johan sitä iltapäiväkerhoa on haettu. Eli ei tarvitse pohtia sitä. Jos vasta vuoden päästä tämä tilanne, kerro kp:lle, että ensi keväänä sitten hommaa sille koululaiselle sen ilttishoidon. Mikäli itse ei kykene maksaa, jota epäilen, teillä varmaan joku taho sen hoitaa, älä huoli, sun ei tarvitse olla hoitajana.

Vierailija
17/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää tuskin on asiaa ajatellut vielä niin pitkälle, se elää vaan päivän kerrallaan, ainakin lompakkonsa perusteella, ei paljoa tulevaa mieti.

Juu, koulun yhteydessä varmaan iltapäiväkerho löytyy ja eiköhän sossut maksa penskoille vaikka taksikyydit ip-kerhoon jos kusipäällä ei oo varaa tehdä lyhennettyä työpäivää suojatyöpaikassaan siks että penska aloittaa koulun.

Anoppi se vaan luulee, että mä jään kusipään naapuriin ylikalliiseen liian isoon kämppään, jotta olen käytettävissä sit kun 6v. menee kouluun.

Vierailija
18/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

einehshampurilainen mikroon ja sit mun ip-kerhossa vilastaan läksyt ja sen jälkeen saa mennä kavereitten kans ulos tai sit pelata tietokoneella.

Mut mä en saa palkkaa ip-ohjauksesta ni mä en sit tee siellä muuta kuin olen paikalla.

Jos siis mun ip-kerhoon penskat tulee.

Vierailija
19/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, kun mulle ei niiden ohjaamisesta palkkaa makseta eikä mulla oo siihen koulutustakaan.

Vierailija
20/41 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ip-kerhon. Pimeesti tienaisin vähän eläkkeen lisäksi euroja. Ip-kerhossa tarjottais aina mikrovälipalaa ja sit pennut sais tehdä ihan mitä ne haluu, halvalla sais ip-kerhopaikan.