Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paino nousi eilisestä 100g vaikka söin vain 1500kcal, josta jäi minulle tuhannen kalorin vaje?

Vierailija
04.06.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vaikka syön alle 1000kcal niin paino voi olla noussut miltei kilonkin. Ja näin käy melko useinkin. Paino ylipäänsä tippuu todella hitaasti.

Vierailija
2/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän kulutus on 2500 kaloria? Mitä helvettiä oikein teet päivän mittaan?

terv. 1500kcal kulutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voinut nousta sen vuoksi että syöt liian vähän. Jos ihminen syö liian vähän, menee keho säästöliekille ja sitä kautta se alkaa säästämään jokaista rasvakudosta mikä vain on mahdollista. Joten, vaikka söit vähän, niin keho ei kuluttanut siulta mitään päivän aikaan. Syö enemmän ja liiku paljon niin saat kehosi taas liikkeelle. ;) Kyllä se paino siitä sitä mukaa tippuu! :) Tsemppiä! :)

Vierailija
4/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän kulutus on 2500 kaloria? Mitä helvettiä oikein teet päivän mittaan? terv. 1500kcal kulutus

Riippuu hyvin pitkälti painosta myös. Esim 110 kiloa painavan keskimittaisen naisen kulutus on noin 2200-2300 kcal/päivä. Miehellä sitäkin enemmän. Joten sie oot varmaan aika hoikka sitten kun siulla on vain 1500 kcal. :)

Vierailija
5/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei tee laihduttaessa mitään.

Vierailija
6/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt vasta muutaman päivän tällä 1500 kalorilla, joten ei kai nyt kehon vielä pitäisi mennä säästöliekille? Ja tosiaan, painoa ja pituutta tosiaankin löytyy sen verran, että kulutukseni oli eilen sen 2500.

Vierailija
7/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun olet perustellut minulle, miksi se näytti tänään 100g enemmän kuin eilen vaikka teoriassa painon olisi pitänyt laskea? ;)

Ap

Vierailija
8/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söit jotakin suolaista, kehosi pidätti juomasi nesteen eikä se poistunut vessassa käydessäsi. 100 grammaa kertyy jo yhdestä desilitrasta vettä. Jos oletetaan että olisit "laihtunut" yön aikana 200 grammaa niin siltikin kehossasi olisi vain 300 grammaa enemmän vettä kuin eilisaamuna. Se ei vielä sanottavasti pömpötä vatsaa.

Itselläni painon vaihtelut ovat jopa 1,5 kiloa aamusta toiseen, vaikka söisin kaloreja saman määrän. Myös hormonit vaikuttavat tähän.

Kerran painoni pysyi samana 11 viikkoa, vaikka söin JOKA päivä 400 kaloria vähemmän kuin kulutin. Mittasin tarkasti.

Vierailija
9/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keskustelette oikeasti jostain sadan gramman noususta/laskusta.

Oikeasti?

Vierailija
10/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko av:n tyypillinen laihduttaja joka toitottaa ettei liikunnalla ole mitään merkitystä? Nimittäin sillä on, varsinkin sitten pitkässä juoksussa.

Ja vedenjuonti on olennaista.

Laihtuminen on yksinkertaisimmillaan kulutus > nautittujen kalorien määrä,

mutta yleensä monen tekijän summa.

Tsemii!

Vierailija
11/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei se niin kuukautiskierto. Kuukautisten lähestyessä paino lisääntyy.

Vierailija
12/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino heittelee jopa kiloja vuorokaudessa

kantsis punnita vaikka kerran vkossa, niin säästyttäis näiltä säästöliekeiltä yms

Vierailija
13/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoskaas vaikka 10 km joka toinen päivä, niin johan putoo housut jalasta

Vierailija
14/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun olet perustellut minulle, miksi se näytti tänään 100g enemmän kuin eilen vaikka teoriassa painon olisi pitänyt laskea? ;)

Ap

Sadan gramman vaihtelu voi jo johtua esim. nestetasapainosta. Olet vaikka viikonloppuna juonut vähän alkomahoolia tai urheillut normaalia enemmän ja menettänyt nestettä. Sitten alkuviikosta nestetasapaino taas palautuu eli keho varastoi nesteen palauttaakseen normaalin tilan. Ja tästä sitten voi johtua 100g nousu.

Vierailija
15/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miksi (ja mistä) mun pitäisi tietää missä just sulla on "vika"? Ihan yleinen ohjehan tuo on ettei sillä vaa'alla kannata seisoskella laihdutusaikana, sillä itse painon vaihtelu ei välttämättä liity laihtumisen etenemiseen.

Vierailija
16/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun olet perustellut minulle, miksi se näytti tänään 100g enemmän kuin eilen vaikka teoriassa painon olisi pitänyt laskea? ;) Ap

Varmaan siksi että olit 100g panavampi.

Sehän sit taas voi johtua juomisesta, syömisestä, kusemisesta ja paskomisesta tai jostain muusta.

Ilmainen vinkki, punnitse 1kk välein.

Vierailija
17/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ylimääräistä nestettä.

Olet kakkinut yhden kökäleen eilen vähemmän kuin normaalisti.

Sinulla on tänään enemmän meikkiä ja eri vaatteet kuin eilen.

Olet eilen syönyt vähän suolaisempaa tai hiilarisempaa kuin aikaisempina päivinä.

Kuukautisesi alkaa 5päivän päästä.

Kuu on huonossa asennossa marssiin nähden.

Valaistus oli huono tai silmälaseissasi likaa.

jnejnejne...

Vierailija
18/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen nestetasapaino ihan ilman erityisiä syitä heittelee niin, että yhtenä päivänä painaa vaikka puoli kiloa vähemmän, toisena enemmän...

Vierailija
19/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "syyni" taisi olla se, että söin eilen enemmän hiilareita kuin normaalisti ehkä vähän enemmän suolaakin.

Ap

Vierailija
20/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te muuten tiedätte, että vesi lihottaa.

Punnitkaa ensin itsenne tarkasti eli ainakin 0.1 kg tarkkuudella. Sitten juotte puolen litran pullollisen vettä ja punnitsette itsenne uudelleen. Verratkaa vaa'an lukemaa edelliseen. Paino on noussut hetkessä 0.5 kg, eli vesi lihottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä