Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla olis käyttötilillä 5500e niin olisitko huolissasi rahan

Vierailija
04.06.2012 |

riittävyydesrä? Ihan normaali elämää ja ei mitään suuria hankintoja tiedossa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo summahan olisi ruhtinaallinen määrä minulle. Ei olisi hödön päivää.

Vierailija
2/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olisin. Meillä on joku 12 000 euroa tileillä, ja silti jostain syystä huolettaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun käyttötilillä on n.100e seuraava tili tulee 12pv.

Miehen tilillä on kyllä enemmän ja meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
4/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käyttötililläni enemmänkin, ja kyllä, mietin rahan riittävyyttä.

Kesän matkat (8500e) maksettu, samoin kaikki laskut mitkä ovat tulleet, kesälomarahat vielä saamatta jne... Siltikin mietin että pärjäämmekö säästöihin kajoamatta.

Vierailija
5/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni taas olisi.

Olemme perusluonteeltamme erilaisia. Minulle riittää juuri tuollainen 5000e vakuuttamaan itseni siitä, että minulla on tarpeeksi rahaa pahan päivän varalle. Miehellä taas pitäisi olla lähemmäs 20000e että olisi rauhallinen.

Tai no. Riippuu tietenkin milloin tuo 5500e olisi tilillä: heti palkkapäivän jälkeen -> olisin huolissani minäkin. Juuri ennen palkkapäivää -> ei huolia. Eli riippuu siitä olisiko tuo 5000e kokonaisuudessaan ylimääräistä vai sisältäisikö se juuri tulleen palkan.

Vierailija
6/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakio. Siihen tulee mun palkka ja nousee palkan jälkeen aina tuohon 5500 asti. Äsken siirsin s-tililtä sinne satasen vielä. ap.

Vierailija
7/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ylimääräisiä matkoja tai hankitoja ei nyt tehdä. Mulle 5000e on ehdoton raja jonka jälkeen laitetaan kaikki hanat kiinni, koska kuitenkin saattaa tulle jotain yllättävää. Sit kun säästössä on taas 7-8000e, voidaan tehdä joku etelänmatka tms. Säästöön kertyy 200-300e/kk, ellei mitään yllättävää ole ollut.

Vierailija
8/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisella summalla perheemme eläisi vuoden ja maksaisi laskutkin vielä lisäksi.

Vierailija
9/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa makuuttaa rahaa turhaan käyttötilillä. Tuollaiset summat on säästötilillä, josta ne saa helposti käyttöön mutta jossa niille maksetaan edes vähän korkoa.

Vierailija
10/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin onnellinen, itkisin suorastaan ilosta...nyt tilillä 250 ja kuukaus pitäs pärjätä, onneks tulee lapsilisät loppukuusta..

Vierailija
11/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vararahastossa pitäisi olla vähintään kahden, mielellään kolmen kuukauden palkka yllättäviä tapauksia varten

Vierailija
12/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta säästötilillä on 5000 €. Käyttötilillä muutama tuhat.

Mietityttää lähes joka päivä, selvitäänkö taloudellisesti, sillä käyttötilin ylimääräiset varat hupenee koko ajan.

Vierailija
13/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kiinni paljonko on tilillä, vaan siitä paljonko tulee jatkuvasti käyttörahaa. Jos on jatkuvasti tiukilla eikä jää ikinä kuussä säästöön penniäkään niin olisin huolissani taloudestani vaikka tilillä olis 15000 "säästössä".

Vierailija
14/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin todella huolissani jos käyttötilillä olisi noin vähän rahaa.Nytkin jo huolestuttaa ,kun tilin saldo on laskusuunnassa,vaikka ihan mukava summa.

Vierailija
15/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin yllättäen tarvitsisin monta tonnia rahaa.

Vierailija
16/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se ahdistaa. Minulla on perusperiaate, että tileillä tulisi olla 3 kuukauden palkan verran ennenkun seuraava palkka tulee.

Tosin olen nyt raskaana ja koitankin saada mahd paljon säästettyä koska aion olla 3 vuotta kotona. Mies maksaa kyllä kotona ollessa asumis/ruoka/lasten kulut, mutta haluan maksaa itse henk.koht menoni. Vaatteet, kosmetiikka, harrastukset jne.

Vierailija
17/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan toi ihan ok summa kuitenkin. Itselläni on yleensä "turvallinen" olo, kun tilillä on yli 10000.

Vierailija
18/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään säästöjä. Tili tulee 15.5, miehellä tilillä varmaan jotain 200€, sen tili tulee 30.6. Ei mitään huolta.

Vierailija
19/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riemastuisin että nythän me voitais tehdä joku kesälomareissukin kun on rahaa. Tällä hetkellä mulla on 300e tilillä, ihan normaali tilanne. Onneksi miehellä on sentään vähän enemmän.

Vierailija
20/33 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuosi sitten taisi olla just jotain tuota luokkaa, olisiko ollut 6-7000 euroa tilillä. Sitten mieheni sairastui ja on nyt ollut melkein vuoden sairaslomalla, ensin sairaalassa ja sitten kuntoutuksessa. Nyt ei ole tilillä enää kuin joitain satasia ja tyhjenee usein kokonaan ennen seuraavia tuloja.

Eli olisi ehkä kannattanut silloin olla enemmän huolissaan tulevaisuudesta kun sitä rahaa oli. :) Mutta rahaa se vaan on, ei sillä nyt niin suurta väliä ole. Aina voi yrittää varautua kaikkeen mutta hysteerinen ei tarvitse olla.