Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti vie poikansa baletti-tai kilpatanssitunneille?

Vierailija
03.06.2012 |

Ihan kiinnostuksesta kysyn? ja miksi? (aiempaan ketjuun liittyen...)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kuuntelee omaa lastaan eikä tuputa pojalleen "poikien" harrastuksia. Sellainen äiti joka kunnioittaa pojan omia päätöksiä.

Meillä ei ole poikia, mutta kun tyttö ilmoitti haluavansa harrastaa jääkiekkoa niin se oli meille ok.

Anopille se oli kova paikka. Kasvatamme kuulemma tytön kieroon. =DD

Vierailija
2/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse harrastanut ko lajeja, tai on muuten kiinnostunut lajista. Poika varmaankin halunnut myös. Miksi ei voisi viedä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastin klassista ja kilpatanssia lapsuuteni ja nuoruuteni. Omia poikiani ei ole homma kiinnostanut mutta nuorin taas haluaisi telinevoimisteluun, joten menkööt.

Vierailija
4/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Se on liikuntaa, hyvä harrastus, pienet kustannukset verrattuna moneen muuhun lajiin. Onko pojille sallittu vain paini ja jääkiekko? Tuleeko muuten homo vai mikä pelko tässäkin on taustalla?

Vierailija
5/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pojan johonkin muuhun harrastukseen kuin jääkiekkoon tai jalkapalloon, näihin perinteisiin poikien harrastuksiin.

Vierailija
6/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika haluaa kokeilla tanssia, on vanhempien tehtävä kannustaa ja antaa mahdollisuus. Ja näin itse tanssijana on kyllä pakko sanoa, että taitava miestanssija on ihan hel-vetin seksikäs näky. Ja lapsena se harjoittelu on aloitettava.

Vierailija
7/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa kannustaa lastaan liikunnan ja taiteiden pariin. usein myös sellainen, jonka lapsi haluaa tanssia. aloittaessahan lapset eivät usein oikein tiedä, mitä harrastus heille antaa, eli useasti vanhempi valitsee, mutta lapsi toivon mukaan päättää, jatkaako lajia.

t. tanssinopettaja

Vierailija
8/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostuksesta kysyn minäkin, osaako ap itse tanssia. Jos nimittäin on käynyt koskaan lavalla, tietää, miten ne oikeasti tanssitaitoiset miehet ikään katsomatta revitään rivistä kilpaa.

Vinkiksi, jos joku sinkkumies ei tunnu löytävän naista, opettelepa tanssimaan.

Vierailija
9/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on itse aikoinaan kiinnostunut tanssimisesta tuttujen kautta ja halusi alkaa sitä harrastamaan. Mielestäni aivan mainio harrastus, koska kehittää lasta monipuolisesti: fyysinen, taiteellinen ilmaus, yms... Nykymaailmassa tanssi on onneksi myös sosiaalisesti hyväksytympää pojillekin, ovathan monet popparit ja rokkarit, kuten Michael Jackson, hyviä tanssijoita.

Vierailija
10/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kinuamalla kinusi yli puoli vuotta.... Enkä tajua mistä se edes tuli se idea kun ei hänellä ole siskoja enkä itse ole koskaan balettia tanssinut. Itse asiassa olen tosi epäliikunnallinen ja mies myös. Me vanhemmat olemme sitä tyyppiä että kompastumme omiin jalkoihimme. Mutta olen tuumannut että on kivaa kun poika haluaa harrastaa liikuntaa ja luulenpa että tanssitaidoista ei haittaakaan ole sitten myöhemmällä iällä:)

Vierailija
11/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on pienestä asti tykännyt tanssia, siis häenstä näkee että se on hänen intohimonsa. Ikää on vasta 4v joten balettitunnit olivat ainoa vaihtoehto. Esim breakdance-kurssille pääse vasta 6v ja sinne hän varmaan aikanaan tulee menemäänkin. Toki saa balettiakin jatkaa jos niin haluaa.

Vierailija
12/24 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vein kun pojan kaveri pyysi balettitunneille ja poika halusi kokeilla. Eikä yhtään nolottanut ketään. Hyvin sujuikin muuten, mutta ei malttanut olla hiljaa ja kuunnella ohjeita. On kokeillut paria muutakin lajia kun kaveri on pyytänyt. Uinti ja lumilautailu sopi parhaiten, niissä ei voi unohtua kesken kaiken juttelemaan.

Vierailija
13/24 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos lapsi on sekä liikunnallinen että musikaalinen niin tanssi on hyvä ja monipuolinen valinta! Monelle pojalle tekisi muuten tanssiharrastus hyvää, koulupojilla on nykyään tosi huono ryhti

Vierailija
14/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on tanssinut 5 vuotiaasta asti. Tosin balettiin häntä ei saisi kirveelläkään mutta katutanssit ovat sydäntä lähellä. Street, breikki, hiphop ja nyt tykkää myös nykytanssista. Poika on pienestä kasvanut tanssiin kiinni. Joka syksy kysyn haluatko jatkaa ja hän sanoo ettei lopeta ikinä. Nyt 12 vuotias ja taidot ovat jo ilmiömäiset. Siinä se on harrastus kun muutkin. Eikä tanssiva poika ole automaattisesti homo. Tämä idioottimainen ajatus pitäisi saada kitkettyä pois. Onneksi asenteet hälvenee jatkuvasti. Poika voi ja saa tanssia. Tytöt tykkää tanssivasta pojasta, se on tullut huomattua.

Vierailija
15/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Ahti-Hallberg ainakin aikoinaan :D

Vierailija
16/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti on upea mutta äärimmäisen rankka ja vaativa laji. Harrastin itse kymmenen vuotta ja edelleen keski-iässä liikkeet ovat lihasmuistissa. ( venyvyys ja notkeus sen sijaan ovat kadonneet). Olisin ilomielin ohjannut poikani balettiharrastukseen, jos hän olisi osittanut pientäkään kiinnostusta Jälkeenpäin ajatellen se olisi ollut virhe, sillä pojalla on raskas, atleettinen ruumiinrakenne ja mittaa 2 metriä.

Vierailija
17/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vienyt, koska poika mielestäni olisi ollut lahjakas, mahtava rytmitaju, jäntevä, pitkä, mutta riittävän kevytrakenteinen, luontainen tanssija ja kauniit kasvot. Ei ryökäle vaan halunnut enkä lähde toista pakottamaan, ei kuulu vanhemman oikeuksiin mielestäni semmonen.

Vierailija
18/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä halu tulee lapsesta itsestään ja kun poika haluaa tanssijaksi niin totta kai pitää tukea siinä.

En usko, että kukaan pakottaa eikä se onnistuisi pitemmän päälle.

Vierailija
19/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa nillitystä sinulta. Hyviä harrastuksia molemmat!

Vierailija
20/24 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin yleensä lastaan huomioiva äiti vie tanssitunneille, kun huomaa pojan olevan tanssista kiinnostunut. Oma poika tanssi aina pitkin kauppojen pitkiä käytäviä, eikä millään malttanut pysyä vaan paikoillaan. Liike oli luonnollista ja kaunista, joten on ainakin annettu mahdollisuus harrastaa sitä mistä pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi