En saa päivässä 1500 kaloria täyteen, mikä avuksi?
Yritän pudottaa kymmentä kiloa (72kg -> 62 kg) ja olen ymmärtänyt, että minun tulisi syödä noin 1500 kaloria päivässä, jotta laihtuisin turvallisesti. Tässä ruokapäiväkirjani tältä päivältä, joka on aikalailla sellainen kuin joka päivä:
Aamiaisella kaksi ruisleipää, joilla oivariinia, lehtisalaattia, kurkkua ja yhteensä 4 ohuen ohutta saunapalviviipaletta.
Ennen salitreeniä söin omenan, salitreenin jälkeen palkkarina 3dl kaakaota (rasvattomaan maitoon) sekä hieman myöhemmin 2dl maustamatonta jogurttia, 1dl rahkaa ja kourallisen mustikoita. Näitä voisi tavallaan pitää lounaana, sillä syön päivittäin vain yhden lämpimän ruuan. Töissä ollessani syön lounaalla yleensä banaanin, rahkaa+pilttiä ja esim. karjalanpiirakan/soijajuomaa tai joitain muuta pientä. Ei vain ole nälkä!
Päivälliseksi syön kohta porkkana-parsakaali-cashew-wokkia riisinuudeleilla.
Laskin, että näistä tulisi 1000-1100 kaloria. Illalla ajattelin vielä herkutella dippikasviksilla, eli erilaisia kasviksia ja kermaviilidippiä. Tämä jälkeen kasassa olisi 1300-1400 kaloria. Joskus, jos illalla on nälkä, syön pari leipää.
Minulla ei siis ole nälkä, mutta pitäisikö sitten vain syödä jotain?! Tuntuu oudolta... Onko tuo 1300-1400 kaloria järkevä määrä, kun laihduttaa?
Kommentit (8)
Käytän vähärasvaisia maitotuotteita, kannattaisko vaihtaa tavallisiin? Proteiininsaanti on mulle ollut aina hankalaa kun en lihaa tykkää syödä enkä kalastakaan niin välitä. Kanaa en eettisistä syistä syö. Vinkkejä siihen? Finelin mukaan parhaiten proteiinia saa ateriankorvikkeista ;)
ap
Pähkinöistä saa hyviä rasvoja ja hyvin myös energiaa. Loraus esim. oliiviöljyä tai muuta vastaavaa salaattiin.
pavuista, herneistä, munista, linsseistä, soijasta jne.
Jos ei ole nälkä, niin tuo syöminen kuulostaa mielestäni ihan hyvältä. Miksi pitäisi lisätä?
Lisää öljyä salaattiin esimerkiksi. Ja proteiinia lisää, kun treenaatkin. Lounaalla esim kalaa tai kanaa salaatin kanssa.
Vaikket mielestäni lihava olekaan, olet nyt ainakin joskus osannut saada tuon 1500 kaloria täyteen (ja ehkä ylikin), jos kerran koet laihdutuksen tarvetta.
Levy suklaata, niin kertyy kaloreita taas :)
jos maha ei pömpöttäisi... Iltaherkuttelua harrastin ennen, sillä ne kalorit ja kilot kertyivät ;) Nyt kun olen jättänyt sen pois, niin kaloreita ei oikein kerry.
ap
oliiviöljyä ja rasvaista kalaa kuten lohta. Lohta voi laittaa kylmänä leivällekin. Muuten kuulosti hyvältä, katso että proteiinia tulee tarpeeksi
Lisää öljyä salaattiin esimerkiksi. Ja proteiinia lisää, kun treenaatkin. Lounaalla esim kalaa tai kanaa salaatin kanssa.