Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullinen olo.

Vierailija
02.06.2012 |

Mun tyttö 16v tuli eilen mun viereen sohvalle. Sitten se könysi kainaloon ja sanoi, että "äiti aattele, mä olen 1,5 vuoden päästä aikuinen" Mulla tuli niin surullinen olo, etten ole ollut lapsilleni sellainen äiti, joka olisin halunnut olla. En ole mikään huushollin pitäjä, paikat aina sekaisin. En myöskään ole leiponut, lukenut iltasatuja ym. Tunsin itseni epäonnistuneeksi, vaikka tyttöni olikin mun kainalossa ja halusi olla lähellä. Tämä on aika tyhmä asia, mitä kirjoitan, mutta tuntuu että aika lasten kanssa on mennyt siihen, että aina vaan olen ajatellut tulevani paremmaksi äidiksi sitten myöhemmin ja luvannut itselleni olla reippaampi, ahkerampi ja enemmän äiti. Nyt alkaa olla myöhäistä ja mietin, millaisen äidin ja kodinpitäjän mallin lapseni ovat saaneet. Aika kehnon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten huoli pois olet ollut niin hyvä äiti kuin olet omilla resusseillasi pystynyt olemaan. 0)

Vierailija
2/4 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes olin 10v, leipoi, siivosi jne. ja silti en todellakaan mennyt 16v hänen kainoloonsa kertomaan yhtään mitään asioita, koska olin niin hemmetin sekaisin päästäni, että tein kaikkea mahdollista tyhmää.

Vaati aika pitkän terapian aikuisiällä, että pääsin yli menneestä ja uskaltauduin itse äidiksi. Ja huomaan joskus ajattelevani samoin kuin sinä: pitäisi tehdä näin ja noin, no kohta olen ahkerampi ja parempi, vaikka tiedän, että olen OIKEASTI läsnä lasteni elämässä ja se on paljon tärkeämpää kuin pullan leipominen ja kodin puunaaminen.

Nykyään ollaan äidin kanssa oikeastaan ihan hyvissä väleissä ja hän auttaa mielellään lastenhoidossa, mutta turhan rankka matka oli ymmärtää se, että olemme todella erilaisia persoonia ja arvostamme erilaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 27v tytöltä, se oli kavereiden luona, ja piirsi siellä kuvia, oli inspis päällä. Ja ajattelin kuinka onnellinen saa olla että on lapsi joka jakaa sen kokemuksia/olotiloja, ja jonka kanssa on hyvin lähellä, vaikka ei enää saman katon alla asukkaan.

Mun mielestä äidille on vaan yks vaatimus, rakastaa lasta aina ehdoitta, ja yrittää äitinä elää niinkuin hyvänä esimerkkinä, eli jos tekee jotain vähemmän korrektia ni pyytää anteeks. On tärkeetä et sun tytär näkee että sä olet IHMINEN, jolla on omat virheensä eikä joku "ulkokultanen" tapaus. Uskon että teillä on tuhatkertasesti kaikkea upeeta tulevaisuudessa jaettavana, ihanaa et se tulee sun viereen, olet paras mahdollinen äiti sun ihanalle tyttärelle!

Vierailija
4/4 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä kainaloosi. Juuri tuollainen äiti haluaisin olla. Ei väliä siivolla, leipomisilla vaan juuri tuollainen läheinen ja turvallinen äiti. En olisi voinut kuvitellakaan itse meneväni äidin kainaloon juttelemaan 16-vuotiaana ja sitä kaipaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme