Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rullaluistimet?

Vierailija
31.05.2012 |

En ole koskaan rullaluistellut, päätin kutenkin tänä kesänä aloittaa. Mitä kannattaa otta huomioon luistimia ostaessa, haluan kuitenkin hyvät ja kunnon luistimet? Olen jonkin verran jo urheiluliikkeissä kierrellyt. Sellainen kysymys on mm. herännyt että mitä eroa on alottelijoiden ja harrastelijoiden luistimilla?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistinten valinta riippuu ihan siitä, millaisia tarpeita / ajatuksia sinulla on rullistelun suhteen.

Itse hommasin rullaluistimet kun lapset halusivat rullaamaan. Minulle myytiin fitness-luistimet, ihan halvinta hintaluokkaa. Ne olisivat varmaan riittäneetkin sellaiseen satunnaiseen rullaamiseen lasten kanssa ja joskus yksinkin. Jos lapsilla on 72-78mm pyörät niin aikuiselle riittää siinä vieressä oikein hyvin 80mm renkaat.

Kuitenkin kävi kehnosti ja lapset eivät ole lähteneet alkuinnostuksen jälkeen mukaan kuin noin 1 km lenkeille, parhaimmillaan 5 km lenkille ja itse halusin kuitenkin luistella. Nyt fitness-tason luistimet ovat vähän liian pehmeät ja pienipyöräiset pitkähköön työmatkarullaluisteluun.

Tärkeintä on varmistaa se, että varaosia on saatavilla -> kannattaa katsoa ensin mihin merkkiin on jarrupaloja saatavilla ja valita luistin sen mukaan. K2 on tässä suhteessa varma valinta. Muita kuluvia osia ovat laakerit ja renkaat. Jos vain luistelet omaksi iloksesi pientä matkaa riittää pienipyöräinen luistin. Jos minimimatka on sellaiset 10-20 km niin tukevakenkäinen ja isompipyöräinen luistin on parempi. Ja taas kannattaa katsoa että pyöriä on saatavilla varaosiksi. Uudetkin pyörät voivat mennä vaihtoon jos rengas jumittaa jostain syystä tai jarrupalan ja renkaan väliin kiilautuu kiviä. Tällöin renkaat kuluvat soikeiksi tai kantikkaiksi ja ne olisi syytä vaihtaa.

Kovempi rengas on epämiellyttävämpi, mutta ei kulu niin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi