Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se alkoi rakentaminen...

Vierailija
31.05.2012 |

Eli urakkaa olisi yhden omakotitalon verran tiedossa. Onneksi suunnitelmat ovat kuitenkin valmiit ja useita oleellisia valintoja jo tehtynä, kuten lvi-urakka ja sähkötyöt/-kalusteet, julkisivun värisävyvaihtoehdot katsottuna, kiinteistä kalusteista ja kodinkoneista kaupat sovittuna, ovitarjousta (sekä ulko- että sisäovet) odotellaan, maa-ainesten/yläkaton katemateriaalin/betonin hinnat kilpailutettu, ikkunatarjoukset olemassa (vielä pitäisi päättää, keltä otetaan), seinäelementit varmaan pian valmiit ja pystytys kesä-heinäkuun vaihteessa, muurari sovittuna jne.

Oikeastaan varmaan suurimmat valinnat koskevat nyt sopivan takkamallin löytämistä muurarille, laattojen ja lattiapintamateriaalin valintaa, sisäseinien värit ja materiaalit sekä saunanpaneelien ja -lauteiden valinnat.

Että hommaa olisi tiedossa:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloprojektia tänä vuonna.... itse rakennetaan.

Siis teettekö vain nuo valinnat vai rakennatteko myös itse? Jos rakennutatte niin tuo on hyvällä mallilla eikä tuosta pitäisi stressiä syntyä kun muut tekee työt:)

Vierailija
2/6 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös itse.

Tsemppiä, kun sen kerran on tehnyt niin tietää missä mennään:) Mä odotan jo ihan älyttömästi että päästään aloittamaan, tätä on jo siirretty 1,5 vuotta olosuhteiden pakosta.... jospa nyt??

Nyt vain nautiskellaan 2 suunnitelmaluonnoksen kanssa ja mietitään speksejä valmiiksi, tarkoitus on teettää omien kuvien mukaan suurelementit tehtaalla ja jatkaa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet vain pintaraapaisun, en nyt menis leuhottelemaan työmäärällä...

Vierailija
4/6 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vaan valitset että mitä ne rakentaa ja mistä...

Vierailija
5/6 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä alkoi rakentaminen ja itse tehtynä:) Edellisen rakentamisesta pian viisi vuotta ja talo myyty viime talvena ja nyt uutta taas:) Tätä ei tosin tehdä myyntiin vaan pysyvämmin omaan käyttöön.

Edellisessä urakassa mm. toimin pääosin koko rakentamisen osalta sirkkeleiden käyttäjänä (niin raakapontin, ulkoverhouksen kuin sisätöissäkin tarvittavilta osin), koolasin ulkoseinät, maalasin kaikki sekä ulkoa että sisältä, tein laastit ja leikkasin laatat, ruuvasin cyprocit sekä seiniin että kattoon, eristin ilmastointikanavay (ihan persehommaa), laitoin osin yksin lattiapinnat (osin miehen kanssa yhdessä, kun oli toki nopeampaa) jne jaksamatta kaikkea eritellä. Toki olin myös "apumiehenä", kun mies toimi timpurina. Kaksin siis pääosin teimme lukuunottamatta sähkö- ja lvitöitä. Kevyttähän se ei ole, mutta hyvä fiilis tulee, kun homma etenee.

-ap

Vierailija
6/6 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, et sinö oikeasti mitään tee. Ja kun kertookin yllätykseksemme tekevänsä, niin ei enää kommentteja, kun ei pystytä naljailemaan:)

Ei käy ap kateeksi, minusta ei olisi tuohon, mutta hienoa, kun joistain näkyy on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi