Kesälomarahat ulosottoon ?
Ei mitään ylim. moraalisaarnoja tms vaan vastaus yksinkertaiseen kysymykseen.
Elikkäs viekö ulosotto kesälomarahat ? suojaosuus ei ylity vaikka palkkaan lisättäis kesälomarahat.
Muistaakseni mm. veronpalautuksia en ole tililläni nähnyt, joten koskeeko sama käytäntö sit kesälomarahoja ?
Kommentit (20)
että rahat otetaan ne hassanneilta, ettei jää yhteiskunnan harteille.
Kiva kun kerroit tämän :D Aina ei katsos "hassaaja" ole velallinen itse ;) Joten siksi sanoin jo heti alkuunsa että ei mitään moraalisaarnoja kiitos. Mutta joo, kuitenkin veronpalautukset on viety kokonaisuudessaan vaikkei suojaosuus täyty. aapee
Eli velallinen on aina itse asianssa hassannut. Katsos, kun asiansa voi järjestää jo ennen ulosottoa.
Tiedoksi että maksuvapaita kuukausia ei myönnetä jos tulot ylittää Jonku tietyn summan ,eli harva työntekijä saa ulosotosta mitään maksuvapaita kuukausia..siinä on joku summa mitä ei saa ylittää!
Jos suojaosuus ei ylity ulosotto ei vie mitään.
Oletko saanut vuodessa kaksi maksuvapaata kuukautta jolloin ulosottoa ei mene.
Ulosottomiehen pitäisi se antaa pyytämättäkin, virkansa puolesta, mutta aina ei niin mene.
Veronpalautukset menee aina koonaisuudessaan ulosottoon.
Eipäs muuten menekään.
Veronpalautukset menee aina koonaisuudessaan ulosottoon.Eipäs muuten menekään.
Miehelläni kyllä menee automaattisesti aina suoraan ulosottoon kaikki,kuinka sen voi muka välttää?
Eipäs muuten menekään.
Miehelläni kyllä menee automaattisesti aina suoraan ulosottoon kaikki,kuinka sen voi muka välttää?
Maksuvapaita kuukausia voi olla vuodessa kaksi.
Veronpalautukset menee aina koonaisuudessaan ulosottoon.Eipäs muuten menekään.
Minullakin on ulosotossa velkoja ja silti ainakin kahtena) edellisenä vuonna olen veronpalautukset saanut ihan normaalisti...tai siis viime vuonna kokonaan, toissavuonna vietiin joku minipieni summa, tyyliin 25-30e ja loput sain pitää.
Mitään aavistustakaan tosin ei ole, että miksi näin, kun isolla osalla kuitenkin juttujen perusteella palautukset viedään.
ulosottoon. Lomaraha rinnastetaan palkkaan ja jos se on isompi kuin suojaosuus niin menee ulosottoon, ellei siitä sovi erikseen ulosottoviraston kanssa.
Se onkn eri asia palautukset ei liity... ne viedään aina
Se onkn eri asia palautukset ei liity... ne viedään aina
Meillä oli kesälomarahakuukausi maksuuvapaa. Ei mennyt penniäkään uo.
Maksuvapaat kuukaudet saa silloin kun antaa ulosmitata niin että jää suojaosuus. Ja mitä niihin merkintöihin tulee, toisille voi tulla itsestä riippumattomista syistä.
Kyllä ulosottoviranomainen ottaa osansa myös kesälomarahaoista ja vie kaiken jos menee tulot yli tiettyjen kriteerien.
t.palkanlaskija joka kauhistelee aina nuorten lisääntyviä ulosottoja
Sitä veroprosenttia kannattaa säätää niin, ettei jää palautuksia eikä tule mätkyä.
Silleen monet ei ulosoton asiakkaatkin tekevät.
Palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta ja äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata pääsääntöisesti yksi kolmasosa. Myös lomarahat, luontoisedut, provisiot ja erilaiset palkkiot ovat palkkatuloa. Ulosmitattava määrä lasketaan nettotuloista. Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia.
http://www.oikeus.fi/5620.htm
siis vaikka olen todettu varattomaksi eikä suojaosuus täyty ? Siltikö menee kokonaisuudessaan kesälomarahat ulosottoon ?
Täytyypä harkita ottaa rahat lomana :)
aapee
Siellä oli tarkaa tietoa suojaosuudesta. Mm. tämä sanottiin:
"Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään."
Kiva kun kerroit tämän :D Aina ei katsos "hassaaja" ole velallinen itse ;) Joten siksi sanoin jo heti alkuunsa että ei mitään moraalisaarnoja kiitos.
Mutta joo, kuitenkin veronpalautukset on viety kokonaisuudessaan vaikkei suojaosuus täyty.
aapee
Olen ulosotossa, mutta maksan itse, lähes saman mitä menisi jos ulosmitattaisiin suoraan palkasta, olen siis sopinut tämän ulosoton kanssa. Mutta tällä tavalla saan sekä veronpalautukset että lomarahat itselleni. Maksuvapaita kuukausia en ole pitänyt, pyydän sitten sellaisen jos tulee tosi tiukka tilanne. Muutama vuosi hölmäilyjä --> muutama vuosi maksamista. Näin se menee, mutta onneksi muutaman vuoden maksamisen jälkeen olen kuivilla, tosin luottotiedot pysyvät pimeinä vielä sen jälkeekin vähän aikaa.