Ostaisitko 5 vuotiaalle Braz-nuken, jos hän toivoo??Eikö ne ole 2000-luvun barbeja?
Tuttuni vastustaa niitä, ja sanoo että johonkin pitää raja vetää, eli ei ikinä brazejä hänen tytöilleen 6 ja 5 vuotta.
Kommentit (32)
mutta näitä uusia huora-vaattein varustettuja en ota vastaan jos joku tuo. enkä niitä vauva-bratzeja joilla on stringit jalassa..
Sillä erotuksella, että muiden muksuille voin kyllä pyydettäessä ostaa noita kammotuksia.
en ostaisi minkään ikäiselle tytölle!
ja juuri tulleen puhelun mukaan saakin sellaisen jouluna. Ei ne niin kauniita ole, mut jos tyttö tykkää leikkiä (kuten monet muutkin), niin mikä jottei?! Ja tosi on, ettei ne barbeja pahempia ole. Ja niillä meillä on leikitty jo vuosi...:)
Satuahan se Winx on joten en jaksa puuttua siihen kuinka pinet vaatteet niilläkin nukeilla on. En usko että lapsi saa päähänsä että minukin täytyy pukeutua näin. Noi Bratzit on siinä mielessä erijuttu kun ne on niin kuin " normaalit" tytöt. Viime jouluna olin vielä ehdottomasti EI mutta nyt en oikein tiedä... Onneksi tytölle riittää vielä Prinsessa ja keijuleikit, katsotaan sitten kun ja jos innostuu Brazeistä ja millaista leikkiä hän niillä leikkisi ja vaikuttaisiko se siihen millainen hän haluaa olla ulkoisesti.
Tällaisia ajatuksia herätti, voi tuntua ristiriitaiselta lukijasta.
Meidän 5-vuotias on toivonu, mut en aio ostaa. Ne on kyllä sellasia kammotuksia, etten sellasia omalle tyttärelleni halua, enkä kyllä ostais muillekkaan. Hirveät vaatteet ja naamataulut. Yöks.
Suurimassa osassa niitä nukkeja (tai voiko niitä nyt ees nukeiksi sanoa) on ikäsuositus 6+. Ja muutenkin, mä en käsitä miten joku voi ostaa jotain niin kamalan näköstä lapselleen.
Vierailija:
Satuahan se Winx on joten en jaksa puuttua siihen kuinka pinet vaatteet niilläkin nukeilla on. En usko että lapsi saa päähänsä että minukin täytyy pukeutua näin. Noi Bratzit on siinä mielessä erijuttu kun ne on niin kuin " normaalit" tytöt. Viime jouluna olin vielä ehdottomasti EI mutta nyt en oikein tiedä... Onneksi tytölle riittää vielä Prinsessa ja keijuleikit, katsotaan sitten kun ja jos innostuu Brazeistä ja millaista leikkiä hän niillä leikkisi ja vaikuttaisiko se siihen millainen hän haluaa olla ulkoisesti.Tällaisia ajatuksia herätti, voi tuntua ristiriitaiselta lukijasta.
ja nehän voi näyttää ihan miltä vaan, niinkuin itsekkin mielikuvituksissaan/unissa. bratzit on " oikeita" vaikka laluja ovatkin
itse asiassa saikin 5-vuotiaana. Kadehti niin isosiskonsa brazia. Ja ihan normaaleja leikkejä ne näkyvät niillä leikkivän. Joku joutuu pulaan ja toinen pelastaa jne. jne.
Olemmehan itsekin leikkineet jos sun millä ja ihan hyvin (ainakin suurin osa) olemme elämästämme suoriutuneet. Ei ole sotahulluja, vaikka ollaan pyssyillä leikitty ja ei olla huoria, vaikka ollaan leikitty isotissisillä barbeilla.
Ja olen lapsena ihan itsekin tehnyt barbilleni vaatteita, jotka eivät kyllä tämän palstan huora-hysteerikkojen standardeja kestäisi=)
osaltaan " pönkitä" . Vaan makujahan on monia. Ostakoon äidit lapsilleen Bratzeja ja pukekoon heitä makunsa mukaan, mutta turha väittää, etteikö kaikella tällaisella olisi vaikutusta lapsiin. Sotahullujakin tässä maailmassa riittää...
Vierailija:
Olemmehan itsekin leikkineet jos sun millä ja ihan hyvin (ainakin suurin osa) olemme elämästämme suoriutuneet. Ei ole sotahulluja, vaikka ollaan pyssyillä leikitty ja ei olla huoria, vaikka ollaan leikitty isotissisillä barbeilla.
Ja olen lapsena ihan itsekin tehnyt barbilleni vaatteita, jotka eivät kyllä tämän palstan huora-hysteerikkojen standardeja kestäisi=)
Ekaluokkalaiselle on tulossa bratzejä lisääkin joululahjaksi. Barbiet ei juuri kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanutkaan. Kolmevuotias tyttö leikkii barbeilla ja nukeilla, hän ei bratzeistä perusta. Ihan tavallisia leikkejä niillä bratzeilläkin leikitään. " Tää menis nyt hakeen kaakaoo tosta rinnekahvilasta, se vois jäädä vielä vaikka vielä laskeen, jos tää tulis kohta takasin."
Eihän ne mitään kivan näköisiä ole.
Eikö olisi helpompi kasvattaa heidät erottamaan todellisuus ja " elokuvamaailma" ? Voiko joku ihminen oikeasti olla niin sairas että luulee että tyttären arvomaailma menee jotenkin pilalle, jos hänelle ostaa tietyntyylisen nuken??
Olemmeko me menneet pilalle siitä, että meillä oli lapsena Barbieita?
En ostaisi Bratziä minkään ikäiselle. Minusta ne ovat kamalia mediatuotoksia ja antavat vääristyneen kuvan tytöistä. Kuka haluaisi pikku tytölleen sellaiset meikit ja vaatteet? Niissä ylikorostetaan seksikkyyttä ja viihdemaailmaa. En suosittele!
(ammattikasvattaja)
Annan leikkiä ihan rauhassa Winx ym. nukeilla mutta ei se sitä tarkoita että tytär itse lähtisi ulos seksikkäissä vaatteissa!
Tuskin edes sinä pystyisit yhden nuken ostamalla pilaaman koko siihen astisen kasvatuksen ja tytöstä tulee pissis jos joulupukki tuo bratzin, se oman järjenkäyttö on ihan sallittua joskus.
vaikka onkin aika hurjan näköinen. Ei ihmisen kehitys nyt yhdestä nukesta kiinni ole.
ja tykkäsi kovasti! Eikä äiti pistänyt ollenkaan pahaksi. Minusta barbit on " pahempia" kun bratzit.