Paha kauneudenhoitomoka: pesen kasvoni lähinnä vain suihkussa ja silloinkin siis vedellä,
en siis aamuin ja illoin tai edes jompana kumpana.
Luin tänään kampaajalla lehteä, jossa oli listattu 20 mokaa tyyliin: nukun meikit päällä, en käytä ryppyvoidetta, vaikka olen täyttänyt 30, pesen suihkussa kasvot suihkusaippualla...
Tuon viimeksi mainitun jutun kohdalla mainittiin, että on parempi pestä suihkusaippualla kuin jättää kasvot kokonaan pesemättä. Heh, päätin siis tulla tunnustamaan tänne "mokani", koska haluan kuulla olenko todella ainoa, joka ei joka päivä hinkkaa naamaa. Suihkussa käyn noin joka toinen päivä.
Kommentit (15)
Olen 45v ja ryppyjä lähes nolla. Oma mielipiteeni on, että mitä enemmän käyttää erilaisia kasvovoiteita yms. niin sen vanhemmaksi kasvojen iho muodostuu kemikaalijäämien vuoksi.
samanlainen... Jonkinlaisessa kuosissa olen sentään pysynyt, eli en ihan ¨Röllipeikoksi ole muuttunut. Ehkä naama vaan kuluisi hirmuisesta hinkkaamisesta ;)
PS. On vaarallista lukea kampaajalla lehtiä ;)
..oli joskus tuollainen mies, joka pesi kasvonsa vain suihkussa käydessään. En tiedä oliko se syynä, mutta enää en häntä kaipaa.
Ennen pesin naamani joka ilta jollain tökötillä ja pidin huolta.. En kyllä muista oliko se silloin jotenkin paremmassa kunnossa. Mutta en jaksa!
Jostain syystä koen sen rasitteeksi.. Pitäisikö syyttää epämiellyttävää vessaa? :D laiskuutta..
Pesen yleensä kasvot vain vedellä suihkussa. Saatan pestä ne pelkällä vedellä myös ilman suihkua illalla. Silloin kun siltä tuntuu.
En myöskään meikkaa. Siis ollenkaan. En omista mitään meikkejä, ei ole ikinä kiinnostunut, enkä osaa. Ikää 24 vuotta.
Hampaita harjaan huolellisesti ja hoidan muutenkin kahdesti päivässä. Jostain täytyy pitää kiinni! :D
olen vielä nuori (23v) ja en pese kasvoja kuin vedellä. Käyn suihkussa pääsääntöisesti päivittäin, vaikka hiukset siitä kärsiikin.
Juuri ne kasvomeikit ja yms kasvonhoito tuotteet sai ihoni huonoksi. Kun lopetin niiden käytön, ihoni parani ja joku joskus kysyikin että mitä oikein käytän, kun kasvo iho on niin kaunis :D
kalliiden sarjojen ja halpojen välillä muuta kuin, että kalliit tuntuvat käteen "hienommilta". Naama ja iho on kuitenkin näyttänyt ihan samalta riippumatta siitä käytänkö jotain vai en.
Olen jo lähes 40 vuotias ja en siis todellakaan omista ryppyvoidetta tai silmänympärysvoidetta ja kasvot pesen vain vedellä. Silti minua sanotaan luonnonkauniiksi ja etten tarvitse meikkiä. Kosmetologillakin olen käynyt vain joitain kertoja elämäni aikana.
Iho on syytä puhdistaa kaksi kertaa päivässä. Iltaisin se puhdistetaan, jotta kasvoille päivän mittaan kertynyt lika ja saasteet – sekä meikki – saadaan pois. Yön aikana ihon toiminnot ovat vilkkaimmillaan, joten puhdistettu iho ottaa hoitotuotteiden tehoaineet paremmin vastaan illalla kuin aamulla.
Aamupuhdistus siistii iholta yöllisessä työrupeamassa syntyneen ylimääräisen talin. Mikäli ihoa ei puhdisteta, ilman epäpuhtaudet ja ihotali voivat tukkia ihohuokosia, jolloin hipiälle voi kertyä epäpuhtauksia.
Pesen kyllä kasvot päivittäin mutta saippualla, oliiviöljysellaisella. Saippuahan kuulemma pilaa ihon täysin. En käytä iholleni voiteita lainkaan, vaikka ikää on 37. Otan lisäksi kesäisin aurinkoa enkä käytä minkäänlaisia auringonsuojatuotteita. Silti kuulen usein ihailua ihostani ja siitä miten nuorelta näytän.
on ihan hyvää ainetta iholle, pesee rasvaa, mutta ei liota ihan viimeisimpiäkin ihon omia rasvoja pois. Itse olen todennut tämän käsien suhteen, kaikkein parhaassa kunnossa kädet ovat pysyneet kun olen siirtynyt tuollaiseen saippuapalaan.
Sori nyt vaan.
Mistä tuo muuten johtuu että naiset ovat aina sitä mieltä että ulkonäöstään huolehtivat miehet ovat kaikki homoja? Ikinä en ole kuullut yhdenkään miehen niin sanovan. En homo- enkä heteromiehen.
Mutta joka pesun jälkeen muistan kosteuttaa kasvojen ihon. Olen tehnyt näin jo 30 vuotta.
Mutta en siis meikkaa normisti, vain juhliin.
ap