Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mies lyö - hän ei välttämättä lyö toista kertaa!

Vierailija
30.05.2012 |

Suhtaudun ihmetellen näihin kommentteihin, että "jos mies lyö, niin se on ero samantien". Kuinkakohan moni on myös sitä mieltä, että miehen on jätettävä nainen, joka erehtyy kerran huitasemaan?

Tuntuu, että naiselta sallitaan jos jonkinmoisia ylireagointeja, mutta heti jos mies reagoi tietyllä tavalla, niin jo ollaan kamoja pakkaamassa.

Oma mieheni ei ole väkivaltainen. Hän on maailman herttaisin mies ja ihanin isä. Reilu kymmenen vuotta sitten, suhteemme alussa, hän kuitenkin erään riidan tuiskeessa löi minua selkään sen verran lujaa, että horjahdin ja sain mustelman.

- Jos siinä tilanteessa olisin tehnyt "niinkuin kuuluu" eli katkaissut suhteen, minulla ei olisi nyt hyvää avioliittoa elämäni miehen kanssa.

En kiellä etteikö mielessä olisi käynyt ero, mutta päätin kuitenkin ottaa riskin ja ymmärtää. Mies oli tapahtuneesta todella pahoillaan. Hän halusi oppia ymmärtämään myös itseään ja syitä teolleen. Hän myös lupasi, ettei teko toistuisi enää ikinä. Eikä ole toistunutkaan.

Olen miehestäni ylpeä, siitä miten on kantanut vastuunsa. Tajuan nyt, että vahinkoja voi sattua kaikille. Ihmisillä on erilaisia temperamentteja. Mieheni reagoi edelleen (ja on aina reagoinut) suuttuessaan tai turhautuessaan hyvin fyysisellä tavalla, kehoa alkaa kuulemma "kuumottaa" ja silloin on pakko ottaa "jäähy", esim. lähteä lenkille tai salille. Tunne ei tällöin pääse kanavoitumaan väkivallaksi.

En sano, että kenenkään pitäisi antaa väkivaltaiselle kumppanilleen anteeksi kerta toisensa jälkeen, mutta en ole myöskään sitä mieltä, että ensimmäinen läpsäisy on kaiken loppu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä ymmärsin, että ensimmäistä lyöntiä seuraa aina toinen.

Exän seuraava vaimo ei tajunnut. Nyt hän on haudassa ja exä vankilassa taposta.

Se uhri olisin voinut olla minä.

Vierailija
2/5 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka uskoo perus suomalaista miestä kun kaikki on jotain vitun suviksii?????!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle ,että oppi kerrasta, mutta jos miehellä on taipumus ratkaista vaikea tilanne väkivallalla niin se lyö toisen ja kolmannenkin kerran.

Parempi lähteä kuin katua.

Vierailija
4/5 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raaistuu ja päättyy lopulta johonkin todella ikävään.

Vierailija
5/5 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei taida ymmärtää, että hyvin harvoin kyse on varsinaisesta "vahingosta", jota mies vilpittömästi katuu ja aikoo ehdottomasti muuttaa tapojaan. Nämä ovat kuitenkin harvinaisempia, sillä ei sellainen mies tavallisesti lyö edes sitä ensimmäistä kertaa.

Yleensä mies ei edes kadu, saati pyydä anteeksi, sillä syy oli naisen. Nainen oli se, joka provosoi lyömään esim. nukkumalla silloin, kun herra saapui aamuyöstä kotiin. Tai sitten mies pieksää naisen henkihieveriin, sen jälkeen katuu, anelee anteeksi, aikoo tappaa itsensä jos nainen jättää kun rakastaa niin kovasti ... ja tekee sen aina vähän väliä uudelleen.

Naisen lyönnissäkin on vissi ero sillä, uhitteleekö läpsimällä itseään isompaa ja vahvempaa provosoidakseen hänet väkivaltaiseksi, vai onko kyseessä todellinen vaarallinen väkivalta.