Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 24 enkä saanut saikkua..

Vierailija
30.05.2012 |

Kävin tänään neuvolalääkärillä, enkä saanut sairauslomaa. Minulla on useita vaivoja, joista suurin on se, että minua huimaa päivittäin, siis niin, että on ollut lähellä etten kaadu, putoa tuolilta tms. Jopa auton ratissa liikennevaloissa (lapsi takapenkillä) alkoi huippaamaan niin, että maisema vaan silmissä vilisi. Säikähdin todella.. Töissä on hankalaa ajoittain, kun pelkään kaatuvani tuolilla ja satuttavani itseni. Myös rappusissa on alkanut huimaamaan ja olen joutunut olemaan rappukäytävässä työpaikalla kyykyssä jopa 10 m in, että olen päässyt jatkamaan kipuamista.

Lääkäri selitti, että vauva painaa jotain nivusten laskimoita ja siksi minua huimaa ja tämä on kuulemma täysin normaali asia, joka kuuluu raskauteen. Minun pitää vain tiedostaa ongelma ja pumpata jaloilla, jaloitella ym. Olen todella yrittänyt vaihella asentoa varsinkin töissä, mutta se auttaa tietysti vain hetkittäin. Vaiva on todella ravittava ja pelottavakin, koskaan en tiedä missä alkaa päässä vilistä. Sairauslomaa en saa, koska vauva voi hyvin, kaikki veriarvot ym ovat kohdillaan jne. Raskaus etenee normaalisti, joten sairauslomalle ei vaan ole mitään aihetta. Voin kuulemma kääntyä työterv. lääkärin puoleen, mikäli haluan..

Lisäksi minulla on jumalattomat liitoskivut, jonka seurauksena häpyluu on jatkuvasti aivan kosketusarka. En saa nukuttua, kaikissa asennoissa sattuu, Panadol ei auta kuin hetken. Olen siis käsittämättömän väsynyt ja uskon, että väsymykseni ei kovinkaan auta tuota huimaustaipumusta.. Tämäkin on normaalia, että tulee liitoskipuja ja unettomuutta, kuuluu raskauteen.

Mitä olisitte minun tilanteessanne sanoneet lääkärille= Kysyin suoraan, että eikö hän voisi kirjoittaa minulle vaikka 2 pvää sairasulomaa, että voisin yrittää levätä kotona, jospa saisin jotenkin vaikka nukuttua. Mutta ei voinut kirjoittaa, koska kriteerit s-lomaan eivät täyty.

Mein siis takaisin töihin ja menen huomennakin jne. Taas töissä huimasi useamman kerran ja ihan meinasi itku tulla, kun pelästyin taas kaatuvani. Hankala keskittyä työtehtäviinkään, kun välillä meinaa vintti pimentyä.

En ole ollut päivääkään tämän raskauden aikana sairauslomalla, että en todellakaan ajattele, että raskaana saan helposti saikkua etc. Ja olen todellakin hakeutunut lääkäriin nyt vain siksi, että koen etteä en ole "terve" tai työkykyinen.

Raskaus ei ole todellakaan sairaus, sitä mieltä en ole. Mutta onko niin, että minun pitäisi vaan asennoitua, että nämä seikat ovat normaaleja raskausaikana ja koettaa sinnitellä töissä ja yrittää kestää?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on se, että neuvolalääkärit pihtaa sairaslomaa. Niillä on "liian hyvä" tietämys siitä, mitkä vaivat kuuluu raskauteen, eikä ne ymmärrä, että joillakin ne ns. normaalit vaivat on pahempana ja vaikuttaa ihan oikeasti työkykyyn.

Vierailija
2/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menossa suunnilleen samat viikot ja sain sairaslomaa ihan noiden liitoskipujen takia. Työni tekeminen oli ihan mahdotonta, kun en pysty kunnolla kävelemään. Itse vielä mietin, mutta lääkäri komensi lepäämään.

Epäreilua, että sairasloman saaminen on kiinni aiitä, millainen lääkäri kohdalle sattuu. :(

Jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus ei ole mikään sairaus.

Jos haluaa lapsia, niin raskaus-aikakin on vain kestettävä. Panacod auttaa hyvin raskausajan kipuihin, joten kannattanee pyytää resepti, jotta saat nukuttua.

Vierailija
4/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsia, niin raskaus-aikakin on vain kestettävä. Panacod auttaa hyvin raskausajan kipuihin, joten kannattanee pyytää resepti, jotta saat nukuttua.

Mutta mikä auttaisi tuohon huimaamiseen, se on se josta kärsin kaikkein eniten. Yritän vielä sinnitellä töissä ja menen sitten ihan suosiolla työterveyslääkärille, jos en enää uskalla käydä töissä (joudun mennä autolla ja pelottaa ihan hirveästi, että sattuu vielä kohtalokkaasti jos likenteessä alkaa huimata :( huoh..)

Ap

Vierailija
5/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte ilmeisesti terkkarilla? Yksityisellä 20 minuutin käynti maksaa kelakorvauksen jälkeen 40 euroa ja lomaa saa vaivaan kuin vaivaan. En viitsi tässä alkaa specsejä selostamaan mutta pienellä miettimisellä onnistuu kun valitsette OIKEAN lääkärin lääkärilistasta. Hain juuri paskaduunistani kaksi viikkoa kesälomaa vain koska alkoi vituttamaan kaunis ilma ulkona.

Vierailija
6/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muuten teidän käytäntö sairauslomilla? Pitääkö olla aina lääkärintodistus? Jos vaikka pomosi antaisi sun olla 2-3 päivää kotona ilman todistuksia jos kerrot että olet nukkunut huonosti.

Ja minulla on samoja kokemuksia kuin muilla, neuvolalääkäriltä saa harvoin mitään apua raskaudenajan vaivoihin. Työpaikkalääkäri se kirjoitti pahoinvoinnin johdosta sairauslomaa, neuvolalääkärilta sain vain lämmintä kättä, ja yksityiseltä gyneltä hain reseptin pahoinvointilääkkeeseen.

Vierailija
7/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika taitaa olla nyt vaan korvien välissä, rentoudu hyvä ihminen, ihan itsesi ja lapsesi tähden.

Vierailija
8/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän se raskaus tosiaan sairaus ole, mutta oireet voivat joillakin olla sitä luokkaa, että eivät ne vain ole kestettävissä. Ja varsinkin joku tuollainen huimaus ja pyörtymisentunne, sehän on jo vaarallista...miettii vaikka juuri jotain tilannetta liikenteessä, kun toiselta yhtäkkiä lähtee taju.

Ja mites synnytyksen jälkeen? Vauva repii tullessaan paikat riekaleiksi ja jäljet sitten korjaillaan tikeillä, niin siitäkö vain heti täysillä huhkimaan, kun eihän se raskaus sairaus ole, seuraukset on vain kestettävä. Ja koskeeko tämä muitakin ei-sairausvaivoja. Eihän sekään sairaus ole, jos kaadut pyörällä ja jalka menee poikki...tässä mitään saikkua tarvitse, töihin vain heti, eihän se sairaus ole, jos ajat pyörällä ja jalka katkeaa, se on vain kestettävä mahdolliset seuraukset, jos haluaa fillaroida. Panacodit vain naamaan ja töihin, niin kyllä se siitä.

Vierailija
9/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko pelko aiheuttaa kyseiset oireet?!

Vierailija
10/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän se raskaus tosiaan sairaus ole, mutta oireet voivat joillakin olla sitä luokkaa, että eivät ne vain ole kestettävissä. Ja varsinkin joku tuollainen huimaus ja pyörtymisentunne, sehän on jo vaarallista...miettii vaikka juuri jotain tilannetta liikenteessä, kun toiselta yhtäkkiä lähtee taju.

Ja mites synnytyksen jälkeen? Vauva repii tullessaan paikat riekaleiksi ja jäljet sitten korjaillaan tikeillä, niin siitäkö vain heti täysillä huhkimaan, kun eihän se raskaus sairaus ole, seuraukset on vain kestettävä. Ja koskeeko tämä muitakin ei-sairausvaivoja. Eihän sekään sairaus ole, jos kaadut pyörällä ja jalka menee poikki...tässä mitään saikkua tarvitse, töihin vain heti, eihän se sairaus ole, jos ajat pyörällä ja jalka katkeaa, se on vain kestettävä mahdolliset seuraukset, jos haluaa fillaroida. Panacodit vain naamaan ja töihin, niin kyllä se siitä.

Et voi olla tosissas?!

Vierailija
11/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan sentään kukaan ei napsi PANACODIA raskaana ollessaan!!!

Vierailija
12/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä täydellisiä av-mammoja niin ite jäin viikolla 26 pois töistä jumalattoman selkäkivun takia.Olen seisomatyössä ja selkä sattui niin kovasti että jalat lähti alta...mutta sekin oli varmaan mun korvien välissä,johtui pelosta???

Mee ap työterveyteen,saat ihan varmasti huililomaa :) tsemppiä.

Vierailija
13/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. viiden lapsen äiti

Vierailija
14/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se nyt TÄLLÄ palstalla niin tarkkaa ole :).

t. Miksi lapseni ei ole normaali, vaikka vedän paljon Panacodia?

Vierailija
15/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissas?!

No nyt en valitettavasti osaa ajatuksia lukea, eli pientä tarkennusta siihen missä en nyt voi olla tosissani.

Vierailija
16/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai minulla ainakin on auttanut. Kaikissa raskauksissa olen vaivasta kärsinyt ja salmiakkipussia taskussa kantanut... Kannattaa kokeilla!

Mutta mikä auttaisi tuohon huimaamiseen, se on se josta kärsin kaikkein eniten. Yritän vielä sinnitellä töissä ja menen sitten ihan suosiolla työterveyslääkärille, jos en enää uskalla käydä töissä (joudun mennä autolla ja pelottaa ihan hirveästi, että sattuu vielä kohtalokkaasti jos likenteessä alkaa huimata :( huoh..)

Ap

Vierailija
17/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni meni suoraan synnäriltä töihin.

Minulla on 28 alaista.

Jos he tulevat raskaaksi, toivottavasti tekevät SEN omalla ajallaan.

Vierailija
18/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakua ja salmiakkia

Vierailija
19/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran autollakaan voi ajaa esikoinen kyydissä.

Vierailija
20/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä abortti olisi paras ratkaisu, jos et kerran autollakaan voi ajaa esikoinen kyydissä.

Hyvä idea. Ja jälkiabortti kaikille niille, jotka eivät jokaikisessä tilanteessa pysty täydelliseen suoritukseen kaikeesa. No eipä meitä tänne yhtäkään jäisi, mutta eipähän tarvii sen jälkeen enää kenenkään kitistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi