Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jollain kokemusta, mitä maksaa muuton jälkeinen loppusiivous

Vierailija
30.05.2012 |

Helsingissä? Muutto on ensi maanantaina. Kyseessä yksiö. Muutan yksin, ja joudun panemaan kaiken energiani tämän muuttamisen järjestelyyn ja purkamiseen.

Kyseessä yksiö, jossa se siivous on pintojen pyyhintä ja pinttyneiden tahrojen siivous, ammeen, lavuaarin pesu sekä lattiat. Ikkunaa ei käsittääkseni tarvitse muuttoa varten pestä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä-ei-ole-niin-p***asta on niin suhteellinen käsite. Meidän siisteystaso on niin erilaista. Mikä on toiselle siistiä, saattaa olla toiselle likaista.

Olen työkseni tehnyt muuttosiivouksia ja kyllä yksiössä (n. 40 neliötä) vähintään 6 tuntia kuluu, jos kunnollisesta muuttosiivouksesta puhutaan.

Kaikki kaapit sisältä, ulkoa, hellan takaa, kylpyhuone kunnolla seinineen jne jne.

Siivouksen kesto riippuu niin paljon siitä mitä tehdään ja millä tavalla. Normaaliin ylläpitosiivoukseen 1-2h menee se pari tuntia (tai vajaa), mutta suursiivous on ihan eri juttu.

Teimme yksiöön suursiivouksen ja aikaa menin 7 tuntia. Mutta asukas halusikin tip top kuntoon.

Yksityiskohdat löytyvät tästä linkistä: http://siivouspalvelua.blogspot.fi/2012/08/mita-maksaa-yksion-suursiivo….

Jos tilaat siivouspalvelun, aseta rajata sille mitä tehdään ja mitä ei.

Vierailija
2/23 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan uuden asukkaan yhteystiedot? Voisit sopia hänen kanssaan, että hän siivoaa (monet haluavat siivota joka tapauksessa) ja jättää hänelle vaikka 50 euroa tiskipöydälle, jos siellä nyt ei kovin paskaista ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et ole saanut pidettyä kämppää puhtaana.

Joku siivousfirma varmaan selviää tuosta tunnissa. Eikö ketään tuttua auttamaan?

Vierailija
4/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksiö on hankala siivota, kun se on niin pieni tila ja täynnä tavaraa.

Vierailija
5/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yksiön siivoamiseen kovin montaa tuntia voi mennä? Me otimme muuttosiivouksen 120 neliön asuntoon (sisältyi myös ikkunoiden pesu) ja siihen meni 6 tuntia.

Vierailija
6/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudun siivousfirmoja ja heidän tuntiliksojaan. Varmaan pari tuntia maksimissaan menee yksiön siivouksessa joka ilmeisesti on muuttosi jäljiltä tyhjä :D

Karseaa katsoa kyllä pk-seudun hintoja jos 40e/tuntikin menee, meidän kaupungissa saa siivoojaan 24e/tunti :D Että ihan mielellään tuota palvelua käyttää esim. ikkunoiden pesuun keväällä tai syksyllä, pari tuntia ni ammattilaiselta on homma hoidossa, ei oo ees kallista ja sit vielä kotitalousvähennys päälle ni avot :)

Vierailija
7/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin p-skainen, ainoastaan ruokatahroja on pinttynyt, ja se ei ole minun syyni. Kumma kun täällä ei mitään uskalla kysyä - olen siis nyt saikulla, enkä kykene itse sitä loppusiivousta tekemään, pakkaaminen on pakko jotenkin hoitaa, koska tänne muuttaa toinen asukas jo ensi viikon lopulla eli lähdettävä on. Normaalin asunnon siivous kyseessä, ei mikään raivaus - muuttofirmahan vie tavarat pois ennen muuttoa eli tyhjä asunto jää. Keskitän mieluummin voimani tavaroiden purkamiseen siellä uudessa osoitteessa ;)

Vierailija
8/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa heti soitella, jotta jonkun saat.

Vierailija
9/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä kysyin, sillä soitin äsken siihen mulle tulevaan muuttofirmaan, joka lupaa mainoksessaan järjestää myös sen loppusiivouksen, eri hinnasta tietty. Lupasivat, että sieltä soitetaan takaisin, varmaan tänään tai huomenna.

Toivoisin siis vertailuhintoja, jotta tietäisin kannattaako sieltä ottaa, vai miten tää hoidetaan.

Tuolle joka kirjoitti, (mikä numero lie), mä pahoitin mieleni. "Etkö saa yksin yksiötäs pysymään siistinä" - kyllä mä yksin oisin saanutkin, mutta pitkäaikaissairas mieheni ehtii mun työpäivän aikana roiskia ja pupertaa roiskeita, jotka on sitten kuivuneet. Hän ei nimittäin näe itse niitä enää. Siivoojan aineilla ja hankaamalla lähtevät, ja niitäkin on onneks vain keittokomerossa. En valitettavasti ole ehtinyt työn jälkeen niitä kuuraamaan.

Vierailija
10/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän yksiön siivoamiseen varataan varmaan max. pari tuntia.

Vierailija
11/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle joka kirjoitti, (mikä numero lie), mä pahoitin mieleni. "Etkö saa yksin yksiötäs pysymään siistinä" - kyllä mä yksin oisin saanutkin, mutta pitkäaikaissairas mieheni ehtii mun työpäivän aikana roiskia ja pupertaa roiskeita, jotka on sitten kuivuneet. Hän ei nimittäin näe itse niitä enää. Siivoojan aineilla ja hankaamalla lähtevät, ja niitäkin on onneks vain keittokomerossa. En valitettavasti ole ehtinyt työn jälkeen niitä kuuraamaan.

Sai viestistäsi käsityksen, että asuit yksin.

Vierailija
12/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai viestistäsi käsityksen, että asuit yksin.

, että anteeksi etten selventänyt tarpeeksi, sekava kirjoitus. Eli siis tottakai otan tuon mieheni mukaan, mutta kun hänestä ei ole muuttoon minkäänlaista apua. Yritin järjestää täällä kaiken sitä ennen, tilasin auton ja laatikot, tein sopimukset. Mieheni ei mihinkään tuollaiseen pysty, eikä myöskään järjestelmällisesti pakkaamaan tai purkamaan. Hän on jo iäkkäämpi, ja pitkäaikaissairas. Mutta sotkea hän kyllä osaa, sanoin kuin meidän 2 kissaakin. Olemme yli 50-v kumpikin, ja teen itse pitkää työpäivää. Monesti on tullut kyyneleet silmiin, kun itse olen siivonnut tai palkannut apua siivoukseen, ja kun tulen työn jälkeen kotiin, niin on taas kamalan roiskeista kaikki ja täynnä muruja, en ole jaksanut ruveta pyyhkimään, saaneet kuivua. Nyt on pakko muuton takia.

Nyt jouduin itse 1,5 vk:n sairikselle ja muutto sillä aikaa , seuraava asukas muuttaa sisään ensi viikolla. Siksi kyselin vertailuhintoja, koska lähdettävä on. En ole sossun asiakas, palkastani maksan. Mutta en mielelläni ns. "maltaita" ;)

Vierailija
13/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutit asuntoon, jossa oli ikkunat pestyinä, niin samassa kunnossa jätetään. Voit varmistaa asian vuokranantajalta.

Vierailija
14/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä-ei-ole-niin-p***asta on niin suhteellinen käsite. Meidän siisteystaso on niin erilaista. Mikä on toiselle siistiä, saattaa olla toiselle likaista.

Olen työkseni tehnyt muuttosiivouksia ja kyllä yksiössä (n. 40 neliötä) vähintään 6 tuntia kuluu, jos kunnollisesta muuttosiivouksesta puhutaan.

Kaikki kaapit sisältä, ulkoa, hellan takaa, kylpyhuone kunnolla seinineen jne jne.

Vierailija
15/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralainen ei lähtiessään siivoa, veloitamme siivousfirman kulut takuuvuokrasta.

Vierailija
16/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat kyllä täällä ruikuttaa ja listata mitä pitäisi tehdä. SIIVOA äläkä kitise! Jos se sun miehesi jaksaa sotkea niin kyllä se jaksaa myös siivota. Jos ei, niin vaihtamalla paranee.

sanoistasi. Nyt sun olis ihan kiva kertoa, paljonko itse veloittaisit, jos tulisit siivoomaan tyhjän yksiön ? Asunto tyhjä siis!!!

Ap kiittää kaikkia vastaajia, osa oli sympaattisia. Nyt ei mitään muuta kuin tilaamaan siivous, koska maksan sen rahalla. Joten voin siis itse valita, miten siivotaan.

Vierailija
17/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidasta on, jos 6 tuntia menee yksiön siivoukseen. Kyllä sen parissa tunnissa saa ihan siistiksi, ei mennyt minullakaan kovin paljon kauempaa enkä ole ammattilainen ja välineetkin oli vähän mitä sattui

Vierailija
18/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hidasta on, jos tyhjn yksiön siivous vie 6 tuntia. Kummaa touhua. Siivoan itse ja pakotan ukon pyyhkimään mitä ikinä pystyy.

Vierailija
19/23 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pesi noin nelisen ikkunapintaa yksiössäni ja kesti melkein noin kaksi tuntia, siitähän tulee ainakin neljä pintaa per ikkuna ja pitää olla tarkkana keittiöpallin kanssa ettei tipahda ja juosta vaihtamassa vesiä,joten ei ole mitään nopeesti tehtävää työtä...isointa ikkunaa oli vaikeaa saada aukikin joka myös lisäsi aikaa,johon revintään katosi melkein kakskytminuuttia..tosin ammattilaisella tällaista juttua nyt ei ehkä sitten tulekaan..muuhun pyyhintään ja lattiaan yms. menee varmaan vähintään kaksi tuntia mutta voi mennä tuo neljäkin tuntia.... jonka kuusi tuntia mainitsi joku ammattilainen arvioksi joka minusta ihan lähellä mahdollista aikakulunkia..hinnat vaihtelee helsingissä varmaan paljon,mut ehkä noin 45eu/tunti..voihan varmaan kysyä jotain urakkahintaakin yksiölle?(ikkunat kai siis yleensä kuuluu muuttoloppusiivoukseen jollei muuta ole sovittu)

Vierailija
20/23 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen vuokranantaja palkkasi vuokratakuurahoilla noin 30 neliön kämppään KAKSI siivoojaa, joilla meni yhteensä 10 tuntia siivotessa pientä asuntoa, joka ei todellakaan jäänyt jäljiltäni mitenkään kovin pahaan kuntoon. Toki kylppärissä oli pinttymiä ja hellassa, joita en itse saanut pois, mutta muuten ei ollut mtn sen pahempaa... en voi käsittää. Rahaa meni tonnin takuuvuokrasta sellaiset 460€! Oli muuten palkannut lähisukulaisensa firmasta ne siivoojat... ei viitsinyt halvempaa palvelua varmaan edes katsella. Varsinaisia ammattisiivoojia.. lasku ainakin oli viiden tähden luokkaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi