Montako pillerilaattaa voitte vetää
yhteen soittoon? Siis siirrätte menkkoja syömällä pillereitä esim. 2 laattaa putkeen. Montako laattaa olette uskaltaneet yhteensä vetää? Neuvolasta sanoivat että 2 on maksimi, sen jälkeen voi tulla tiputtelun riski mut ei kyllä puhunut mitään muista riskeistä. Onko siis niitä?
Kommentit (9)
oli ennen synnytyksiä ja odotuksia käytössä Harmonet ja otin sen nytkin. Silloin uskalsin helposti vetää sen 2 laattaa eikä niillä tullut tiputtelua. Mietinkin tässä että uskaltaisko kokeilla meniskö 3 putkeen ilman tiputteluja mut jos ois jollakin tiedossa onko niitä muita riskejä ni ois kiva tietää..
joskus neljäkin. Varmaan pystyisi vetään useemmankin,
Syön Microgynonia aina 2-3 laattaa putkeen. Siis yleensä ihan epämääräisen pituisen ajan, esim 7 viikkoa ja 2 päivää. Ihan miten sattuu sopimaan omaan kalenteriin menkat. Lääkärin ohje oli että 9 viikkoa voi syödä huoletta putkeen.
Välivuotoa on tullut 6 viikon jälkeen ehkä 2 kertaa sen 5 vuoden aikana kun olen noita pillereitä tähän tyyliin syönyt ja yhden kerran rinnat aristi ihan poskettomasti jossain 5. viikon tietämillä jolloin oli pakko pitää se viikon tauko.
Ja ikää mulla on 37v ja pillereitä olen syönyt noin 17 vuotta viimeisen 20 vuoden aikana.
Riippuu varmaan pillerimerkistä ja yksilöstä itsestäänkin, mutta mulle gyne sanoi, että periaatteessa voisin syödä Diane novaa niin, että kerran vuodessa tyhjennys. Itse vähän kammoksuin tuota, joten söin aina 4 laattaa ja sitten tyhjennys. Eikä mitään ongelmia ollut tiputteluiden ym. suhteen.
Ja sitten tulevaisuuteen, kun joku varmasti sitäkin pohtii, että mitä aiheutuu tuollaisesta normaalille kuukautiskierrolle. Jätin pillerit pois maaliskuussa 2011 ja eka kierto venähti yli pitkäksi, mutta siitä alkaen kierto ollut 30-31 päivää. Eli pitkään jatkunut pillereiden syönti ja useat liuskat peräkkäin, eivät ainakaan sekoittaneet minun kehoani pitkäksi aikaa.
vastauksista. Kai sitä uskaltais sit kokeilla menkatonta kesää :)
Diane Novaa. Gynekologini kertoi juuri ystävästään joka on syönyt kaksi vuotta putkeen. Ei kauhistellut yhtään.
Mä en ymmärrä naisia, jotka väkisin yrittää päästä eroon menkoista. Eri asia jos on tosi vaikeet/runsaat/kivuliaat, mut normaalissa tapauksessa. Nykyään on niin hyvät saniteettitilat lähes joka paikassa, juoksevaa tai edes puhdasta vettä saatavilla, hygieniapyyhkeitä, tamponeja, kaikkea. En oo koskaan kokenu menkkoja ongelmaks.
(paitsi voi olla niitä joissa taukoviikon pillerit on jotain sokeritabuja). Niin niitähän voi vetää just siihen asti, että alkaa tiputtamaan ja pitää sitten sen tauon. Ja kun vuoto on loppu, aloittaa syömisen siitä mihin laatta jäi.
Pakkoko se on sitä laattaa aina kokonaan vetää.
Jos yritän toista, alkaa tyhjennysvuoto kesken laatan. Matalahormonisilla pillereillä vuoto ei pysy sisällä yhtä laattaakaan, ja siksi joudun käyttämään korkeahormonisempaa laatua (Microgynon).